fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לרגל יום הולדתה של כנסת ישראל , הכירו את המלצר של הכנסת: בגין השאיר לו את העודף, בן גוריון אכל פרוסת לחם קלוי ובורג ידע להנות מהמשקה

יהודה אלבז, אחיו הצעיר של גיבור ישראל נתן אלבז , משתף לראשונה, לרגל יום הולדתה ה- 75 של כנסת ישראל בחוויותיו כמלצר צעיר במזנון הכנסת הצעירה. " עברתי קורס מלצרים אותו סיימתי בהצטיינות ולכן הזמינו אותי לעבודה בכנסת, הכרתי את כל המנהיגים מבן גוריון ,יגאל אלון ועד ד"ר יוסף בורג, הגשתי להם את האוכל ,חלקם היו נחמדים וחלקם ממש לא." מספר בחיוך יהודה.

בתום השקת ספר הילדים :" על שפת התעלה" שכתב הסופר והמחנך עמנואל בן סבו על הגיבור נתן אלבז , והושק בלשכת יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה , סיפר האח הצעיר של נתן, יהודה על ימיו כמלצר בכנסת ישראל הצעירה.
לרגל יום הולדתה ה- 75 של כנסת ישראל מספר יהודה על ימיו כמלצר הצעיר בכנסת והמפגש עם מנהיגי המדינה.
" כשסיימתי את קורס המלצרות בהצטיינות מיד סומנתי לתפקיד מלצר בכנסת שזה היה כאילו הפסגה של עולם המלצרות. הייתי לפני גיוס לצבא, והגעתי להיות מלצר בכנסת , ראיתי שם את כל מנהיגי המדינה מדוד בן גוריון , יגאל אלון וד"ר יוסף בורג"
יהודה מספר על התביעה והמחויבות של המלצרים שלא להחליף מילה עם הפוליטיקאים בעת שירותם אותם.
יהודה מספר בחיוך על שיחתו עם פולה בן גוריון שהורתה לו מה להגיש לדוד שלה.
"פולה אמרה לי לתת לדוד בן גוריון כוס תה עם לימון קוביית חמאה ולחם קלוי, יגאל אלון לעומת בן גוריון אהב לאכול דברים ולשתות משקאות טובים, הוא אהב שאגיש לו בשרים על האש כשאחרים הסתפקו בעוף מכובס.
יוסף בורג דאג לאכול כמו אירופאי הוא שתה לפני הארוחה , תוך כדי הארוחה ולאחר הארוחה, אצל בורג הארוחה הייתה טקס מרשים".
היו גם פרלמנטרים שהתנהגותם הייתה בלתי נסבלת בנושא הקולינרי , יהודה משתף :" היה ח"כ עקיבא גוברין זכרונו לברכה, שהכרנו את הטרדותיו ונערכנו אליהם מבעוד מועד, את המרק שלו הכנסנו לתנר שירתח עד שהיה יושב ומזמין או אז הייתי מגיש לו את המרק הרותח כמו שהוא אוהב ,היינו ממרימים את צלחת המרק שומעים את רחש החום והוא היה אומר לנו שהמרק קר. "
יהודה זוכר את היום בו הביאו את כל הח"כים ללמוד איך לאכול ונימוסי שולחן .:" פנחס ספיר היה אוחז בידי את הביצה הקשה ודוחס אותה שלימה לתוך פיו הפעור, בלי סכין ומזלג , הגברת חנה בבלי לימדה אותם נימוסין והליכות, אנחנו יינו מגישים מנה והיא הייתה מראה להם איך צריך לאכול אותה עם סכין ומזלג ,איך לאחוז אותם ועוד. "
יהודה קובע באופן חד משמעי כי כוכב מזנון הכנסת אשר סביב שולחנו התייצבו רבים מהח"כים והשרים היה יגאל אלון, בניגוד אליו היה משה דיין ישב לבד , מתבודד מכולם.
את מנחם בגין יהודה לא ישכח , מעבר לתפקידו כמלצר היה ליהודה תפקיד מיוחד אצל מנחם בגין, לקנות לו חפיסת סיגריות דובק ולעיתים אסקורט, בגין היה נדיב , תמיד השאיר לי את העודף במתנה.
דוד בן גוריון גם לאחר שפרש מכס ראש הממשלה הגיע באופן קבוע עם רעייתו פולה לסעוד במזנון הכנסת .
המאכל הלהיט שהזמינו רוב חברי הכנסת במזנון הכנסת היה ללא ספק עוף מכובס , בשר מכובס ,למרות שגדול השפים של אותה התקופה היה מיכה נוי שידע לבשל מאכלי גורמה .
יהדה, המלצר של הכנסת התחיל עבודתו בכנסת בגיל 17.5 , לאחר מכן התגייסת לצבא .
יהודה זוכר במיוחד את הכלל , הגש אוכל ותשתוק, " אם הם לא פנו אליי אסור היה לי לדבר איתם. למרות המגבלות היה לנו נעים לעבוד איתם, עד היום אני שומר את אישור הכניסה הקבוע לכנסת". אומר יהודה ומאחל לכנסת עוד שנים רבות למען תקומת המדינה.

יהודה עם פסל ראשו של דוד בן גוריון
יהודה על רקע הנבחרים במשכן הכנסת
צילומים: עמנואל בן סבו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות