fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ישובי המועצה האזורית מטה אשר פותחים את ביתם לקליטת עולים מאוקראינה

25 משפחות יקלטו ביישובי מטה אשר במהלך השבועות הקרובים במסגרת שלב א' בקליטה המתוכננת. כ-15 מתוכן צפויות להיקלט בקיבוץ יחיעם, אשר נערך עם צוות קליטה מתוגבר לטובת האתגר.
הגעת המשפחות הראשונות לקיבוץ יחיעם | צילום: קיבוץ יחיעם

ביישובי המועצה, אשר תרמו כבר ציוד רב שנשלח לאוקראינה במסגרת מבצע האיסוף הארצי של הסוכנות היהודית שרוכז במרחב הכפרי על ידי התנועה הקיבוצית, לא יכלו להישאר אדישים והתגייסו ברצון לקריאת המועצה לקחת חלק במיזם החשוב לקליטת עליה. זאת לצד אירוח של משפחות פליטים אשר אינם זכאי 'חוק השבות' והגיעו לארץ על תקן תיירים למספר חודשים עד יעבור זעם.

ההירתמות המרשימה, באזור כמו בקיבוצים רבים ברחבי הארץ, כוללת גם המגזר העסקי האזורי, מפעלים, בעלי עסקים ואנשים פרטיים אשר תרמו לשיפוץ והתאמת המגורים כמו גם לריהוט וציוד עבור הבאים.

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ: "אני נרגש מאד לראות את ההתגייסות ורוח הנתינה הקיימת אצל תושבינו. קשה מאד לעמוד מן הצד נוכח המראות והדיווחים הקשים על המצב באוקראינה. אני שמח להוביל מועצה אשר יודעת לקחת על עצמה משימות מאתגרות שכאלה לטובת אלה הזקוקים לסיוע. יישובי מטה אשר יחד עם מחלקות המועצה יעטפו בחום את הבאים ויסייעו להם בשלבי הקליטה המאתגרים בארץ. מלימוד שפה, דרך מציאת מקומות עבודה, השתלבות הילדים במערכות החינוך וכל מה שיזדקקו לו. אני מודה לאייל רייז, סגני, שמוביל את העבודה החשובה במועצה ולכל האנשים הפרטיים, הארגונים, החברות והמפעלים שהושיטו ידם לסיוע"

מנהל קהילתי יחיעם, עידן רז: "הבנתי מהר מאד שהמצב באוקראינה יביא לצורך לקלוט עליה, ומיד השתלבנו בתוכנית "בית ראשון למולדת". מנהלת התוכנית הארצית, ילנה קוברסקי, הגיעה בתוך יומיים בכדי לראות את כל הקיבוץ, הדירות הפנויות לקליטה, מערכות החינוך, המרפאה ואפילו הכולבו. כל מה שיש בקיבוץ שיאפשר ויכיל את קליטת העולים כמו חללים שיותאמו לכיתות אולפן. גיבשנו צוות קליטה מקומי שילווה את המשפחות לאורך הדרך וינהל את הצרכים הקהילתיים העולים מן השטח.

הקהילה מתגייסת לטובת "סיר חם" – ארוחות למשפחות המגיעות ועוד, עשרות אנשים בקהילה לוקחים חלק. זה יצר כאן משהו חברתי מאד יפה של הירתמות למען מטרה חשובה וגדולה מאיתנו. אחד העולים אמר לי שהדבר הכי חשוב הוא ש'אנחנו לא מרגישים לבד'. אני פועל יחד עם חברי בקיבוץ בתחושת שליחות גדולה ומרגיש ליווי מאד צמוד של כלל הגורמים במועצה, בסוכנות, בתנועה הקיבוצית."

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין: "אנחנו גאים בקיבוץ יחיעם ובקיבוצים והישובים במטה אשר על שפותחים את דלתם וליבם למען מי שברח מהתופת בביתו. בתנועה הקיבוצית הבנו כי כדי למנוע את טעויות העבר של שנות התשעים – חייבים לתת לעולים גם פתרון קהילתי ולא רק פתרונות דיור. אנחנו הפתרון. אנחנו הקהילה. בקיבוץ כל עולה הוא חלק מקהילה, לא עוד דייר בשכונת קראוונים או שיכון עולים. אנחנו מאוד מכבדים את כל מי שעשה ועושה למען העלייה, אבל חשוב שתהיה מעטפת. ואנחנו יודעים לתת אותה מעצם קיומנו. ערכנו מיפוי ואיתרנו עשרות רבות של קיבוצים שמעוניינים לקלוט את העלייה הממשמשת ובאה והצגנו למשרדי הממשלה את המודל שאנו רואים לנגד עינינו.

אנחנו מובילים שולחן עגול שכולל את תנועת המושבים, מרכז השלטון האזורי והקיבוץ הדתי כדי לתת את המענה הנכון ובתוך כך, בנוסף לקליטה בקיבוצים ובישובים, אנחנו שולחים גם משלחות לגבולות אוקראינה ומתרימים כסף וציוד למען הפליטים והעולים באירופה ובארץ".

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות