fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס פריסת סיבים אופטיים במעלות-תרשיחא בנוכחות ראש הממשלה

העיר מעלות תרשיחא מתחברת לסיבים אופטיים, ראש הממשלה בנט ושר התקשורת הנדל הגיעו במיוחד לטקס הנחת סיבים אופטיים של חברת בזק בנוכחותו של ראש העיר פומרנץ ומנכ"ל בזק. ראש הממשלה בנט: "זהו יום חג ויום היסטורי לתושבי מעלות תרשיחא, זה צעד קטן לסיבים וצעד גדול לפריפריה"
רוה"מ בנט נושא דברים במהלך הטקס | צילום: חיים צח – לע"מ, אילן אוחנה, דוברות העירייה

לאחר ביקורים של שרת הקליטה, השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, שר החקלאות, שרת הפנים במעלות-תרשיחא, הבוקר, שלישי, תושבי העיר זכו לביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר התקשורת הד"ר יועז הנדל לרגל חניכת פרויקט חיבור העיר לסיבים אופטיים של חברת בזק.

משרד התקשורת בהובלתו של ד"ר יועז הנדל החל במדיניות חדשה ומבורכת, אשר תכליתה, בין היתר, לגשר על הפערים בין פריפריה למרכז באמצעות הסרת חסמים ומתן הזדמנות שווה הן לתושבים והן לעסקים הקטנים והבינוניים, ליהנות מפריסת תשתית רחבה של אינטרנט אולטרה מהיר.

הפרויקט הינו בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה אשר מהווה בין היתר כ"מנוע צמיחה חיוני" לכלכלה ולמשק, פרויקט שמגלם בתוכו מהפיכה של ממש באזורים בהם תושבים נאלצו במשך שנים להתפשר על גלישה איטית ומקרטעת ברשת האינטרנט.

בנוסף אלפי משקי בית יוכלו להתחבר לגלישה איכותית ומהירה במיוחד, התומכת באופן אופטימלי בלימודים מרחוק, עבודה מהבית, גיימינג, צפייה בסטרימינג ובתכני וידאו על גבי האינטרנט, חיבור הרשת הביתית למצלמות אבטחה ולמכשירים חכמים כגון: מזגן חכם, יישומי "בית חכם" ועוד.

רוה"מ, שר התקשורת, רה"ע ומנכ"ל בזק בעמדת הסיבים בעיר | צילום: חיים צח – לע"מ, אילן אוחנה, דוברות העירייה

הביקור הרשמי החל בבניין העיירה, שם התקיים טקס הנחת הסיבים האופטיים וחיבור ראשוני לתשתית עמדת סיבים הממוקמת במקום. במבואת בניין העירייה שנתחם כשטח סטרילי ע"י השב"כ,  קיבל ראש העיר ארקדי פומרנץ את פניהם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר התקשורת ד"ר יועז הנדל ואת מנכל חברת בזק דודו מזרחי.

עוד נטלו חלק בטקס: מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין, סגן ומ"מ ראש העיר שמעון בן נעים, סגן ראש העיר נחלה טנוס, המשנה לראש העיר יורי קוצ'ר, חבר מועצת העיר חמד נעים, מנכ"ל העירייה אמנון אשל אסולין ודובר העירייה אילן אוחנה.  ראש העיר  הודה לרוה"מ בנט ולשר הנדל על הבחירה לבקר בעיר, והודה גם למשרד התקשורת ולחברת בזק ולעומד בראשה דודו מזרחי, על הפיילוט החשוב של פרויקט חיבור הסיבים האופטיים שנחנך היום במעלות תרשיחא ועל כך שהעיר היא בעצם בין הערים הראשונות בפריפריה שנהנות מהפרויקט המבורך הזה.

אתר פריסה של חברת בזק במעלות תרשיחא | צילום: חיים צח – לע"מ, אילן אוחנה, דוברות העירייה

ראש העיר, ארקדי פומרנץ אמר: " הביקור המקצועי הזה, הוא הבעת אמון בעיר מעלות תרשיחא ובתושביה. עיניים רבות בערי הפריפריה נשואות לממשלה החדשה שתבצע מדיניות חברתית צודקת ותתמוך במתן תקציבי פיתוח להנעת הכלכלה העירונית. הנני סמוך ובטוח כי פרויקט זה טומן בחובו פתרונות קצה שיכולים לסייע רבות לרשות המקומית בכל הקשור לניהול של עיר חכמה. היכולת להתחבר לגלישה איכותית ומהירה במיוחד, התומכת באופן אופטימלי בלימודים מרחוק ועבודה מהבית, שני דברים שהפכו לחיוניים ולחלק מרכזי, בשגרת היום של כולנו במהלך משבר הקורונה.

"מכובדיי, בחזון העירוני אנו מכוונים בכל כוחנו להקמתם של אוניברסיטה חדשה בגליל ומכון ארצי למתמטיקה, כאן במעלות תרשיחא. העיר מעלות תרשיחא הינה העיר היחידה בכל מרחב הגליל שמחזיקה בקרקע עם תב"ע מאושרת להקמת אוניברסיטה בהליך מיידי. אדוני ראש הממשלה אני מבקש את הסיוע שלך בהגשמת החזון החשוב הזה והפיכת החלום להקמת אוניברסיטה במעלות תרשיחא למציאות. אין ספק שהקמת האוניברסיטה והמכון למתמטיקה יהוו עבורנו ועבור כל האזור כולו – פרויקט משנה מציאות ומנוע צמיחה עוצמתי לעיר שלנו ולפריפריה כולה. לסיום, היום בעזרתכם האדיבה, אנו פורצים כאן דרך נוספת גם בתחום התקשורת ואין לי ספק, כי אנו למעשה בעיצומה של מהפכה שתצעיד את העיר מעלות תרשיחא לקדמת חזית הטכנולוגיה."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שזה הביקור הרשמי הראשון באזור כולו, הגיע לביקור על אף המתיחות הביטחונית האחרונה בגבול הצפון, ראש הממשלה חנך באופן פיזי את החיבור הראשון של הסיבים האופטיים בעמדה של חברת בזק הצמודה לבניין העירייה וקיבל הסברים מאנשי המקצוע בחברה אודות הפרויקט.

ראש הממשלה אמר במהלך דבריו: " זה הוא יום חג ויום היסטורי לתושבי מעלות תרשיחא, הגליל והפריפריה, אנו מחברים את הפריפריה למרכז מדינת ישראל ולמרכז העולם. הפריפריה מעניינת אותנו מאוד, זהו יעד לאומי בעבורנו. המשמעות של החיבור לסיבים אופטיים לכלכלה ולמשק היא עצומה בכלל המישורים. המשמעות היא אדירה, אנחנו בניגוד לשאר העולם מחברים את הפריפריה לפני המרכז וזו דרמה אמיתית. ילד במעלות תרשיחא יוכל לזכות באותה רמת שירות של חינוך און ליין כמו ילד במרכז. עם החיבור לסיבים אופטיים יהיה ניתן להקים פה סטרטאפים וחממות טכנולוגיות שיוכלו לעבוד בזמן אמת."

והוסיף בנוגע למתיחות הביטחונית הלילה מלבנון, בנט: "הלילה נורו רקטות מלבנון לעבר ישראל. צה"ל תקף בחזרה. אני אומר זאת בצורה חדה וברורה, לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך.".

השר הנדל נואם במהלך הטקס במעלות תרשיחא | צילום: חיים צח – לע"מ, אילן אוחנה, דוברות העירייה

שר התקשורת, הד"ר יועז הנדל אמר בנאומו: "פרויקט הסיבים האופטיים הוא מנוע צמיחה כלכלית בין החשובים במשק. עד סוף השנה נחבר את מרבית משקי הבית לסיבים אופטיים, מדובר במהפכה של ממש, של שינוי באיכות החיים. אנו עובדים בקצב חיבור של 60.000 בתי אב לחודש עם נגישות לכל בית ובית.

"היום אנו מחברים את העיר מעלות תרשיחא, עיר עם סיפור ואתוס ציוני, ישראלי והיסטורי שנמצאת ק"מ ספורים מגבול הצפון. יש המון אנשים סקפטיים שאמרו שהמהלך של חיבור סיבים אופטיים לפריפריה לא יצלח עקב אי כדאיות כלכלית, ואנו עונים להם שאנו עושים זאת בראש ובראשונה ממניעים ציוניים עמוקים, ערכיים, תרבותיים ושורשיים. מגפת הקורונה עזרה לכולנו להבין את הפוטנציאל והחשיבות של החיבור והעבודה מרחוק. תשתית תקשורת חדשה היא המשך ישיר של הפרחת השממה, קליטה ועלייה, התיישבות, ייבוש ביצות, ופיתוחה של הארץ שאותה אנו כל כך אוהבים. דרך ארוכה למעלות אמרו פעם ואני בטוח שעם חיבור הסיבים הדרך תתקצר במהרה. אני מברך את ראש העיר מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ על כניסתו לעולם הסיבים האופטיים, זה מתחיל ומהר מאוד זה רץ, עד סוף השנה נחבר את מרבית בתי האב בעיר".

מיד לאחר הטקס השתתף השר, ראש העיר ומנכ"ל בזק בחיבור עמדת בזק לסיבים אופטיים ברחוב מעלה חסון בעיר, ולאחר כך ביקור התרשמות מביצועי האינטרנט בבית משפחת שוורצמן שביתה חובר לסיבים אופטיים.

דודו מזרחי מנכ"ל בזק התייחס בנאומו: " אנו פורסים בקצב שיא חסר תקדים, כאן ובעוד המון יישובים בישראל. מה שסימבולי כאן שהסיב האופטי מבוסס על אור אדום, אנו רוצים להכניס אור לבתים של הילדים במעלות תרשיחא ובכל מקום אחר בפריפריה כמו בבתים של ילדים אחרים במרכז הארץ. בהצלחה למעלות תרשיחא ואני מקווה שנוכל גם לחבר את האוניברסיטה העתידית שתוקם כאן במעלות תרשיחא".

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות