fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האלוף מדנס שנפצע בשכם מונה למפקד חטיבה 300

היום מונה אלוף-משנה אלון מדנס, תושב קיבוץ איילון למפקד עוצבת ברעם בשומרה והבטיח: "מהצפון תימנע הרעה". מפקד אוגדה 91: "המבצע הנוכחי הוא רק פרומו לאתרים בגזרה בצפון"
חטיבה 300
חטיבה 300

 

חטיבה 300
חטיבה 300

טקס חילופי התפקיד נערך בפארק גורן שבגליל, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן, מפקד עוצבת "הגליל" (חטיבה 300) , תת-אלוף מוני כץ, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני המשפחה ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה אלון מדנס  מחליף בתפקידו את אלוף-משנה ציון רצון, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

מדנס, בן 38, נשוי ואב לשתי בנות מתגורר בקיבוץ איילון. הוא בעל צל"ש אלוף על לחימתו במבצע חומת מגן. מדנס התגייס לצה"ל בשנת 1995 ושירת כלוחם וכקצין בחטיבת הצנחנים. ב-1999 מונה למפקד פלוגה בבה"ד 1 ושימש בתפקיד בפרוץ האינתיפאדה השנייה. במהלך מבצע חומת מגן ב-2002 פיקד על הפלוגה המסייעת של גדוד 202. הוא הוביל את הפלוגה בלחימתה בקרב שכם במהלכו הכניע הפלוגה את המחבלים שהתבצרו בקסבה. על פועלו וחתירתו למגע עם האויב עוטר בצל"ש אלוף ממפקד פיקוד המרכז יצחק איתן‏.  בהמשך הקריירה הצבאית מילא שורה של תפקידים, מונה לסגן מפקד גדוד 202, בתחילת 2003 פיקד על מבצע למעצרו של ראש החזית הדמוקרטית בשכם, במהלך המבצע נפצע באורח בינוני מקליע שפגע ברגלו.  בשנים 2010 עד2012 פיקד על גדוד 101, בתקופתו כמפקד עורר את כעסם של ישיבות ההסדר לאחר שלא הסכים לשלוח לוחמים מהמסלול לקורס מ"כים‏[2], החלטה שבוטלה בהתערבות מפקדיו בתפקידו האחרון שירת כראש צוות במכללה לפיקוד טקטי.

אלוף-משנה מדנס: "כחטיבה לוחמת בצבא ההגנה לישראל אל לנו לעסוק בנבואות, אלא לעצב מציאות ביטחונית, ולכן לסיום דברי ברצוני להגדיר את מטרתה של חטיבה 300 בשלוש מילים: "מהצפון תימנע הרעה".

מדברי מפקד עוצבת "ברעם" היוצא, אלוף-משנה ציון רצון: "במהלך השנתיים האחרונות עסקנו רבות בביצוע בט"ש איכותי, באימון והכשרת כלל כוחות החטיבה הן בבט"ש והן במלחמה, זאת מתוך שתי הבנות חשובות. הראשונה הינה ההבנה ש"מחר מלחמה" – ולכן מה שניתן, עושים היום, כיוון שכלל לא בטוח שתהיה לנו הזדמנות מחר. השנייה לקוחה דווקא מתוך "שיר לשלום" שכתב יעקב רוטבליט: "אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום" – בחטיבה 300 לא מחכים לאף אחד ולשום דבר. חושבים, מתכננים, מחליטים ומבצעים בנחישות וביצירתיות. האחריות הינה על כתפינו ועלינו לנצל כל דקה וכל משאב עד תום. במקצוע שלנו אין תירוצים".

מפקד אוגדה 91 , תת-אלוף מוני כץ: "יש לעוצבת ברעם אתגרים מבצעיים לא קטנים. אנחנו עומדים בסיום המבצע בו חזינו בסוג של פרומו לאתגרים בגזרה מבצעית זאת. אתגרים מבצעיים מאתגרים שהחטיבה יכולה להם בזכות המפקדים, הלוחמים, ההכנות, התרגילים והאימונים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות