fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גל שני לקורונה: כיצד נערכים בכרמיאל?

בעקבות התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בארץ, החליט ראש העיר משה קונינסקי להפעיל מחדש את מכלולי החירום בעירו ומספר לבלינקר במה שונה ההיערכות לגל שני הפעם
ראש העיר כרמיאל, משה קונינסקי צילום אייל מן

בעקבות גל שני לקורונה ברחבי הארץ, החליט קונינסקי להפעיל מחדש את צוות מכלולי החירום בעיריית כרמיאל. בד בבד עם פעילות זו קורא ראש העירייה לתושבים להמשיך ולהקפיד על הנחיות הזהירות על מנת למנוע הידבקות: "אני סמוך ובטוח שאנו ערוכים לקראת כל תרחיש".

במה שונה ההיערכות הפעם מימי הסגר?

"אנחנו ערוכים כעת לקראת כל תרחיש אפשרי. הסבב הראשון היה עבורנו גם תהליך למידה, הקמנו צוות הפקת לקחים, אותם אנחנו ערוכים ליישם כבר עתה".

מה למשל?

"אנחנו מחזיקים 200 דגימות, בכל זמן נתון, מה שמאפשר לנו בתוך שעתיים לקבל תשובות לקורונה. יש לנו שני אנשים מוסמכים לכך, שציידנו אותם בערכות.

לדוגמה, היה מקרה של חשש להתפרצות בבית ספר, אחרי שבל"ג בעומר הפרו את ההנחיות ועשו מדורה באחד היישובים השכנים, אצל תלמיד הלומד בבית ספר כאן בכרמיאל. נערכנו מיד לבדיקות ויכולנו לפעול בהתאם לפני התפשטות. אנחנו בודקים גם בתוך העירייה שאין התפרצות, להוציא מכלל אפשרות שעובד עירייה עלול להדביק רק מאחר ואינו יודע שהוא עצמו נדבק".

איך נערכים להפצת המידע החיוני במידה ומתגלה חולה או נשא?

"אנחנו מזרזים מאוד מאוד הליכים של בדיקות קורונה, בעיקר בכל מה שקשור למוסדות עירוניים. אנחנו בקשר הדוק עם החולים והמבודדים, בודקים את המסלולים כדי ליצור מסגרות של מעגלי ביטחון.

אנחנו עושים חקירות אפידמיולוגיות בעצמנו. כל חולה וחולה עושים לו תחקור ופועלים בהתאם. לדוגמה, כאשר התגלה הבחור מהעירייה כנשא מיד הוצאנו את כל הסרטים מהמצלמות הפועלות 24 שעות, כדי לבדוק היכן היה בכל רגע נתון ומי האנשים עמם היה באינטראקציה קרובה, וכך לדעת את מי לשלוח לבידוד".

מה יהיה יעיל יותר היום לעומת הסיבוב הראשון?

"נושא הדאטה הנוגע לאוכלוסיות, מצד אחד ומערך מתנדבים מצד שני. הצלחנו לצמצם עד לכדי רזולוציה של 90 אחוז דאטה של הגיל השלישי, לדוגמה, מה שמאפשר לנו להגיע כמעט לכל אחד ולדאוג ולוודא שהוא מקבל את כל צרכיו.

במקביל לכל אלה, משטרת כרמיאל יחד עם פקחי העירייה פועלים לאכיפה של הכללים. מאות דו"חות כבר חולקו, למי שאינם מקפידים על ההנחיות".

בנוסף, קונינסקי פנה בימים אלה לממשלת ישראל בקריאה: "התושבים יבצעו את ההנחיות אתם תדאגו לפתור את המשבר הכלכלי, תדאגו לבעלי העסקים, לעצמאים, למובטלים, לאנשי התרבות, לבעלי אולמות השמחות ולעמותות החברתיות. המשק הכלכלי זקוק לחמצן כדי שכולנו נעבור את המשבר".

ראש העירייה פונה גם פנייה אישית לתושבי העיר: 

תושבים יקרים,

תושבי המדינה, בכללם גם  אנחנו תושבי כרמיאל, עוברים תקופה קשה. אחרי שנדמה היה כי מתחילים לצאת מהמשבר והחיים מתחילים לשוב למסלולם , המציאות טפחה על פנינו. גל שני לקורונה כבר כאן. ברור לי כי רבים מכם נמצאים במצב מאתגר, כלכלית ונפשית. המצב מכאיב, מבלבל, מתסכל, חוסר הוודאות מקשה על כולנו. אני מבקש מכם באופן אישי ולפני הכל – שימרו על בריאותכם ועל בריאות היקרים לכם אל תזלזלו ואל תיקחו סיכונים מיותרים. הקפידו על ההנחיות. אני מבקש להבהיר כי אני, כך גם סגני ראש העירייה, עומדים לרשותכם בכל עניין. אנחנו עושים ונעשה ככל שנוכל, לסייע לכל מי שזקוק בכל נושא.

אני מפציר בכם לראות בנו כתובת לסיוע ועזרה. אני כאן אתכם ועבורכם ויחד נעבור גם את הגל הזה בשלום.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות