fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות ההסלמה בגבול הצפון, עד כמה עלינו להיות מודאגים?

בעקבות ההסלמה בגבול הצפון, שאלנו את אלוף במיל. איל בן ראובן עד כמה באמת עלינו לחשוש, האם הוא ממליץ לתיירים להגיע לצפון? ומה דעתו על מדיניות האיפוק שהפגין הדרג המדיני?
בית ביודפת צילום אלכס הובר

בעקבות ההסלמה בגבול הצפון, עד כמה עלינו להיות מודאגים?

ביום שני השבוע ניסתה חוליית מחבלים לחדור לאחד המוצבים בגזרה הצפונית. תושבי הצפון נקראו לבתיהם. נורות אדומות שהזכירו ימים עברו נדלקו. אלוף במיל' איל בן ראובן מצדיק את אסטרטגית האיפוק בה נקט הדרג המדיני וממליץ לתושבים והתיירנים לחזור לשגרת היום

דובר צה"ל דיווח ביום שני השבוע על אירוע ביטחוני במרחב הר דב. חמישה פעילי חיזבאללה ניסו לחדור לאחד המוצבים בגזרה ונתקלו בתגובה מהירה של צה"ל.

יישובים מהמועצה האזורית מעלה יוסף ומבואות חרמון נקראו להישאר בבתיהם, הוחל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות פעילות חקלאית ובאתרי תיירות ונופש, וכן, צירי התנועה במרחב הצפוני נחסמו לתנועת רכבים. כשעה ורבע לאחר האירוע עדכן דובר צה"ל כי התקרית הסתיימה וכי התושבים יכולים לחזור לסדר יומם.

החשש להתדרדרות ביטחונית בגבול הצפון, הביא את הדרג המדיני להחליט שלא לפגוע בחוליה ולהסתפק בסיכול הפיגוע המתוכנן. התקרית הסתיימה ללא נפגעים לשני הצדדים.

אלוף במיל' איל בן ראובן, ח"כ וחבר בוועדת חוץ וביטחון בעבר הקרוב, תושב יודפת שבמשגב, היה ראש מטה זרוע היבשה, מפקד הגיס ומפקד המכללות הצבאיות, מאמין כי צה"ל פעל כשורה וכי לפי שעה, התושבים והמטיילים יכולים להמשיך בשגרת החיים.

מה דעתך על התקרית השבוע מול החזבאללה?

"בשורה התחתונה אירוע ההסלמה בגבול הצפון של יום שני הוא אירוע מוצלח. הערכת המצב לגבי דרך הפעולה של חיזבאללה הייתה מדויקת. האירוע הסתיים ללא נפגעים. המטיילים בצפון חזרו לצימרים וממשיכים לטייל בצפון.

צריך ויהיה תחקור מדוע חזרו המחבלים, ללא פגיעה, לשטח לבנון. ברמה הטקטית היה מצופה לתוצאה אחרת. עם זאת, ברמה האסטרטגית נבחרה דרך של איפוק, שבמצב הנוכחי בעיניי נכונה. ניתן היה לצאת למרדף שבסופו אולי היו גופות מחבלים ואולי גם נפגעים לחיילי צה"ל, אך בעיקר, כניסה לאירוע לחימה רחב היקף שאתה יודע איך הוא מתחיל ולא איך יסתיים. כל זאת כאשר הגליל מלא במטיילים".

האם החיזבאללה בעניין של הבערת הגזרה?

"יש לזכור שהמערכה העיקרית מול איראן וחיזבאללה מתקיימת במגרש הסורי ועדיין רחוקה מסיום. שם לאורך זמן מתקיימת לחימה, קיימת הרתעה ונכון להמשיך ולהתמקד בחזית הזו. מכל אלה נכון היה לנקוט בדרך מאופקת מתוך הסתכלות למרחב השיקולים הרחב".

האם תושבי הגליל לרבות התיירנים יכולים להיות רגועים?

"תושבי הגליל צריכים להמשיך בחיי השגרה. לעודד את תושבי המדינה לבוא ולבקר בצפון. אין שום סיבה לשנות במשהו לאור המצב הביטחוני. להערכתי, האישית האירוע הזה הסתיים. ייתכן כמובן שאני טועה. צה"ל לא לוקח סיכונים וממשיך בהיערכות וכוננות גבוהה. באם יתפתח אירוע הוא יהיה ככל הנראה בעצימות נמוכה מבחינת חיזבאללה. צה"ל לדעתי יצטרך להגיב בעצמה גבוהה יותר מהתגובה באירוע האחרון ועדיין יעשה מאמץ לא ללכת לאירוע רחב היקף".

איל בן-ראובן צילום אלכס הובר

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות