fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במעמד שר התרבות: נחנך מוזיאון המייסדים הראשון בארץ במעלות תרשיחא

אתמול (שלישי), נחנך מוזיאון המייסדים הראשון בישראל, בעיר מעלות תרשיחא. הטקס התקיים תחת מגבלות הקורונה, במתכונת מצומצמת ובמעמד שר התרבות והספורט, מר חילי טרופר.
שר התרבות וראש העיר | צילום: שלמה שרביט
שר התרבות וראש העיר | צילום: שלמה שרביט

מוזיאון המייסדים בעיר הוא הגשמת חלום של תושב העיר בצלאל דהן, שקיבל את גיבוי ראשי הערים לצאת למיזם. לאחר שיצא לדרך, החליט משרד התרבות והספורט לפרוש את חסותו על המיזם וביחד עם המועצה לשימור אתרים יצאו לדרך. בעקבות הרעיון, הוחלט כי ייפתחו מוזיאונים דומים ברחבי המדינה, אך המוזיאון במעלות תרשיחא הוא הראשון.

הטקס התקיים במעמד שר התרבות והספורט מר חילי טרופר, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים עמרי שלמון, ראש העיר ארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר שלמה בוחבוט ואורחים נוספים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אנחנו נמצאים ברגע מרגש בחנוכת המוזיאון המייסדים הראשון בארץ. השרה הקודמת, שרת התחבורה מירי רגב יזמה את הפרויקט ואני שמח להמשיך מיזם כל כך חשוב. מה אנחנו בלי שורשים, אנחנו תמיד על הכתפיים של הדור הקודם, אם נשכח, נתבלבל בדרך. המוזיאון בא להוקיר תודה לאנשים שבתנאים מאוד קשים חיו פה והקימו את המדינה וגם לעזור לנו לדעת מהי הדרך הישרה ללכת בה".

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, עמרי שלמון: "זה המוזיאון הראשון של בית המייסדים, מדובר על יום משמח במיוחד כי זו היוזמה הראשונה שבאה לאוויר העולם. הרעיון היה הנחלה והצגה של פרק חשוב מאוד בתולדות הציונות ולכן יש לו חשיבות של פרויקט לאומי".

ראש העיר מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ: "יגאל אלון אמר 'עם שאינו מכיר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל', זו הסיבה שעלינו לזכור את דור המייסדים שהקים את העיר. כמי שעלה לישראל לפני כ-30 שנים, אני יודע כמה קשה להתחיל מחדש בארץ חדשה, על אחת כמה וכמה להקים ישוב חדש. זו הסיבה שכשהתיישבתי על כיסא ראש העיר, נרתמתי מיד והחלטתי להשקיע את מירב המאמצים כדי להביא את הפרויקט לשלמות, למען ידעו הדורות הבאים מאין באו. בחזוני אני רואה את כל ילדי העיר מבקרים במוזיאון ולומדים על עברם. כשנחזור לחיי השגרה, אעביר הנחיה לכל בתי הספר בעיר, לתאם סיורים מודרכים במוזיאון. אני מזמין את באי העיר והקהילות השונות לבקר במוזיאון וללמוד על מייסדי היישוב".

פומרנץ הודה לבצלאל דהן על החזון והעבודה הקשה בהקמת המוזיאון ואף הנחה אותו להתחיל תהליך לבניית מוזיאון קהילה בעיר, שיביא לידי ביטוי את כל הפסיפס האנושי של העיר.

 

חניכת מוזיאון המייסדים במעלות | צילום: שלמה שרביט
חניכת מוזיאון המייסדים במעלות | צילום: שלמה שרביט

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות