fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבראודה תומכים בסטודנטים הלוחמים

בטקס ייחודי שהתקיים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה של תוכנית המלגות IMPACT, העניקה מנהלת התוכנית לנשיא המכללה מגן הוקרה על שיתוף הפעולה ומעורבותו בתוכנית שתומכת בסטודנטים הלוחמים
אורנה פסח, פרופ' אריה מהרשק, סמדר אילן, דר אורנה מילר צילום יחצ

בבראודה תומכים בסטודנטים הלוחמים

ישראל סילברברג, סטודנט מכרמיאל: "המלגה מאפשרת לנו קצת אוויר לנשימה, בפרט בתקופה על כך מורכבת"

השבוע התקיים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה טקס ייחודי ומצומצם, בשל משבר הקורונה, של תוכנית המלגות IMPACT מטעם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה FIDF, במהלכו העניקה מנהלת התוכנית, אורנה פסח, לנשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק, מגן הוקרה על שיתוף הפעולה ומעורבותו בתוכנית.

המגן הוענק כחלק מהחגיגות לציון 18 שנים לפעילות התוכנית. ב-18 שנות פעילותה, העניקה התוכנית לכ-16 אלף סטודנטים מלגות בהיקף של 185 מיליון דולר.

תוכנית המלגות נוסדה בשנת 2002 במטרה להוקיר את הלוחמים על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה ובטחונה. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל, לוחמים ותומכי לחימה, ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. גובה המלגה עומד על 4000 דולר לכל שנת לימוד, כאשר כל מלגאי ממומן על ידי תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון.

עד כה העניקה התוכנית מלגות ל-360 סטודנטים מהמכללה בהיקף כולל של חמישה וחצי מיליון דולר

נשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק, בירך את הארגון על פעילותו: "סטודנטים רבים במכללה הם יוצאי יחידות מובחרות ומשרתי מילואים פעילים. מלגת Impact מוקירה את תרומתם המשמעותית ומאפשרת לאותם סטודנטים למצות את הפוטנציאל הגלום בהם, תוך שהיא מעניקה הזדמנות לעתיד טוב יותר עבור יוצאי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל".

אורנה פסח, מנהלת תוכנית !IMPACT של FIDF: "כל אחד ואחת מהמלגאים שלנו בחר לבצע שירות קרבי משמעותי ולתרום לביטחון מדינת ישראל. מלגת IMPACT היא הדרך שלנו להוקיר להם תודה".

ישראל סילברברג, מכרמיאל, 29, נשוי ואב לשניים, סטודנט שנה ב' בתוכנית להנדסת תוכנה, שירת כקצין לוחם בשירות קבע ביחידת איסוף מודיעין בגבול לבנון במשך חמש שנים: "בזכות אימפקט יש לי שקט כלכלי לפחות בגזרת שכר הלימוד. אני אבא לשתי בנות קטנות, המלגה מאפשרת לנו קצת אוויר לנשימה, בפרט בתקופה כה מורכבת. התחושה שמוקירים את השנים שהשקעת ותרמת לביטחון המדינה נותנת רוח גבית להמשיך ולתרום חזרה לחברה ולמדינה, זהו מעגל חיובי שחשוב לשמר".

חנה דוידוב, מקריית חיים,29, נשואה, מסיימת השנה את התואר בתוכנית להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. שירתה בצבא בתפקיד תומכת לחימה בתפקידי  חימוש באוגדת עזה: "המלגה עזרה לי לממן את כל התואר ובלעדיה לא יכולתי לסיים את הלימודים. במסגרת המלגה התנדבתי בקרן נפגעי השואה בישראל ומזה מספר שנים אני מלווה אישה סיעודית ניצולת שואה. זכיתי להשתתף במשלחת מטעם הארגון לסן דייגו ולספר את הסיפור האישי שלי על מדים בפני תורמים מחו"ל. זו הייתה גאווה גדולה עבורי".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות