fbpx

אסון ברפיח: סרן ווסים מחמוד מבית ג'אן ושבעה לוחמים נוספים נהרגו בפיצוץ נגמ"ש

אסון כבד: שמונה לוחמים נהרגו הבוקר (שבת) בדרום הרצועה לאחר שרכבם המשוריין – נמר הנדסי (נמר"ה) - עלה על מטען חבלה. בשלב זה הותר לפרסום רק שמו של סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל 401
סרן ווסים מחמוד ז"ל | שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
סרן ווסים מחמוד ז"ל | שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הותרה לפרסום תקרית קשה שאירעה הבוקר (שבת) בדרום הרצועה: שמונה לוחמים נהרגו לאחר שרכבם המשוריין – נמר הנדסי (נמר"ה) – עלה על מטען חבלה בסמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן. עד כה הותר לפרסום שמו של חלל אחד – סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל 401. הודעה נמסרה למשפחותיהם של יתר החללים, אך שמותיהם טרם הותרו לפרסום.

על פי הדיווח ב-YNET, האסון אירע סמוך לשעה 05:00 לפנות בוקר. כוח הנדסה שהיה מסופח לגדוד של חטיבת גבעתי נלחם איתם בלילה, ולמעשה סיים את הפעילות שלו והיה בדרך ל"נקודת שהייה" – בית שנכבש ובו שוהים כוחות. בדרך לאותה "נקודת שהייה" אירע פיצוץ גדול. הרכב עלה באש מפיצוץ מטען החבלה, שעדיין לא ברור אם הונח במקום או הוצמד לנמר"ה. ייתכן כי המטען יזם פיצוצי משנה של חומר הנפץ שהיה ברשות הכוח, כולל זה שהיה בדפנות הנמר"ה ולא היה אמור להתלקח.

הרכב בער זמן רב, והמחלצים לא יכלו להגיע עליו. לאחר מכן הוא נגרר למקום בטוח. בצה"ל העלו רחפנים לאוויר זמן קצר לאחר כדי לנסות לאתר מחבלים באזור, אבל אלו לא אותרו.

ראש העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף ספד לווסים: "ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'אן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות