fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אירוע לציון 75 שנה להקמת טייסת 101, טייסת "הקרב הראשונה" התקיים בבסיס חיל האוויר רמת דוד

במסגרת האירוע, התקיימה תערוכה המציגה תקופות שונות בטייסת לפי ציר זמן, הוקמה פינת זיכרון לזכרם של נופלי הטייסת והתקיים טקס במעמד ראש להק כוח אדם, תת-אלוף יובל הראל.
צילום: דובר צה"ל מדור מקומית

בטקס נכחו מפקד הבסיס, אלוף-משנה א׳, אנשי הטייסת כיום, אנשי הטייסת בעבר וביניהם מפקד טייסת 101 לשעבר, אלוף-משנה (מיל') עודד מרום.

טייסת 101 הוקמה בשנת 1948 במהלך מלחמת יום העצמאות ומיד לאחר הקמתה ביצעה את התקיפה האווירית המבצעית הראשונה בחיל האוויר בגשר ״עד הלום״ כנגד שיירת שריון מצרית. לטייסת עבר היסטורי עשיר ומלא בהישגים מבצעיים.

מדברי מפקד בסיס רמת דוד, אלוף-משנה א': "טייסת 101 היא סמל. היא תשתית שעליה אנו מחנכים את אנשינו, בכל הדורות ובכל המקצועות. לעיתים שעת מבחן קשה, לפעמים פרק חלוצי במרחב הלא-נודע. תקופות של בניין כוח ומוכנות. או משבר – ואחריו הוכחה שניתן לקום ולנצח. צבירה איטית של חוויות, לקחים, שיאים, צלקות וחברים לדרך. הכל האנשים. הזכות להיפגש כולנו, 50 שנה וכמה ימים אחרי יום הכיפורים ההוא, מרגשת במיוחד. השיעור שאנו למדים מלוחמי שנת 73 הוא שיעור יקר ערך. שיעור בפיקוד, באומץ ובכוח להתמודד, בלמידה במהלך לחימה, ביכולת לקום אחרי נפילת מפקד הטייסת ולהמשיך להילחם.

אופייה של טייסת 101 מתאים כמו כפפה לקרבה לזירה הצפונית, אנשי 101 ממצים את המיקום כמכפיל כוח למשימות הגנה, איסוף והתקפה. זו העוצמה האנושית האמיתית. המגוון, הרקעים השונים שנפגשים בטייסת, כולם נושאים את אותו הסמל ושותפים לאותה המטרה. המגוון, שהופך לכוח. אנו מצדיעים לותיקי הטייסת, לנופליה ולמשפחות. אתם התשתית והבסיס. אתם הענקים שעל כתפיהם עומד הדור הזה".

מדברי מפקד טייסת 101, סגן-אלוף נ': "לפני 75 שנים נולדה מורשת. מורשת של מסירות, אומץ ומחויבות בלתי מתפשרת להגנה על מולדתנו כחלק מחיל האוויר הישראלי. ב-75 השנים הללו התמודדנו עם אין סוף קשיים ואתגרים, סערות וכישלונות, ראינו את העולם משתנה, את ארצינו משתנה, אבל דבר אחד נשאר קבוע: נחישותנו האיתנה להגן על האומה שלנו, על עמנו ועל ערכינו. המשימה שלנו איננה רק חובה, אלא קריאה המהדהדת בליבו של כל חבר בטייסת – להגן על הבית".

פרסום זה נעשה בתנאי שאיש מבין משתתפי האירוע אינו נמנה על מעודדי הסרבנות והמאיימים בהתנדבות על תנאי 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות