fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקלפיות בצפון נסגרו: נבדק חשד לזיוף בחירות בירכא

במהלך היום נפתחו 112 תיקי חקירה, עוכבו 21 חשודים ואחד נעצר. בשעה האחרונה דווח על מהומה שהתרחשה בקלפי בירכא לאחר שעפ"י החשד, נגנבו מעטפות
שוטרי ישראל שומרים על הסדר בקלפיות. צילום: דוברות המשטרה.

בשעה האחרונה נסגרו הקלפיות בכל הארץ, ובגליל המערבי, פרט לשני מקרים נקודתיים בכפר ירכא, לא נרשמו אירועים חריגים, ויום הבחירות עבר בשקט יחסי, כשמוקדם יותר הבוקר, הגיעו ראשי הרשויות והמועצות של הגליל המערבי להצביע בקלפיות השונות.

עם סגרת הקלפיות השלימה משטרת ישראל את משימתה העיקרית ביום הבחירות, לשמירת הסדר הציבורי והביטחון במוקדי ההצבעה, ולהבטחת קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

בתוך כך, בצהריים דווח על חשד לזיוף בשלושה קלפיות בכפר ירכא, כאשר עפ"י החשד בוצע ניסיון להכניס מספר מעטפות לקלפי, בעת ובעונה אחת. ע"פ הנחיית יו"ר ועדת הבחירות האזורית, שלוש הקלפיות נסגרו עד לסיום בירור ונפתחו מאוחר יותר באישור ועדת הבחירות.

כמו כן, לקראת סגירת הקלפיות, דווח על מהומה שהתרחשה בקלפי נוסף בירכא לאחר שעפ"י החשד, תושב המקום "הוריד" את החשמל ולקח מס' מעטפות. כוח משטרה שהיה במקום טיפל באירוע והחשוד נלקח לחקירה. ההצבעה בקלפי הופסקה עד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפתוח את הקלפי לשעה אחת נוספת בעקבות האירוע.

ממשטרת ישראל נמסר כי במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, פועלים החל משעות הבוקר המוקדמות, כ- 18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, סדרנים ומפקחים, מרביתם נפרסו במוקדי ההצבעה השונים – יותר מ-10,000 קלפיות שנפרסו במעל 4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיומן של הבחירות לכנסת בבטחה כחוק.

לאורך היום, פעלו כוחות המשטרה כנגד כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות, בחשאיות ההצבעה ובהליך ההצבעה התקין ובעקבות כל תלונה או דיווח שהעלה חשד לאי סדרים בקלפיות, הכל בתיאום מול ועדת הבחירות ובהתאם להנחיות יו״ר ועדת הבחירות.

עוד מסרה המשטרה, כי עד כה נפתחו 112 תיקי חקירה בכל הארץ, בחשד לעבירות שבוצעו בקשר ישיר או עקיף לבחירות, עוכבו 21 חשודים ונעצר חשוד נוסף, בגין עבירות אלו. לאורך היום, פעלו כוחות המשטרה כנגד כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות, בחשאיות ההצבעה ובהליך ההצבעה התקין ובעקבות כל תלונה או דיווח שהעלה חשד לאי סדרים בקלפיות, הכל בתיאום מול ועדת הבחירות ובהתאם להנחיות יו״ר ועדת הבחירות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות