fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היא משלנו ואנחנו גאים בה

הסרט עטור הפרסים "אלוהי הפסנתר" הגיע למשגב ואפשר מפגש עם נעמה פרייס, בת היישוב יודפת, שמצליחה בימים אלה בתעשיית הקולנוע
נעמה פרייס צילום מידן ארמה

הסרט עטור הפרסים "אלוהי הפסנתר" הגיע למשגב ואפשר מפגש עם נעמה פרייס, בת היישוב יודפת, שמצליחה בימים אלה בתעשיית הקולנוע
ביום חמישי, ה-23 לחודש, הוקרן במשגב הסרט העלילתי ״אלוהי הפסנתר״ בו מככבת בתפקיד הראשי השחקנית נעמה פרייס, בת היישוב יודפת. בתום ההקרנה התקיים עם פרייס שיח בשיתוף הקהל.
הסרט זכה במספר פרסים עד כה: פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל פרנקפורט, פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים. וכן, הקרנת הבכורה שלו התקיימה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ברוטרדם.

נעמה פיין צילום גיא כושי ויריב פיין

פרייס (37) נולדה וגדלה ביישוב יודפת, השנייה מבין שלוש אחיות. הוריהן עסקו באמנות, ותרגלו הרבה עבודה רוחנית. האב מעצב גרפי וצלם, האם מורה למחול מודרני, הייתה רכזת מגמת המחול בבית הספר משגב. יודפת היה באותם ימים מושב שיתופי, האווירה בו הייתה משוחררת וכשפרייס נולדה, למשל, אמה הניקה אותה יחד עם הבן של השכנה, שנולד עשרה ימים לפניה, וזה לא היה משהו חריג.
בן זוגה של פרייס הוא נדב לפיד, הם חובקים בן בכור, נח.
בשונה מלפיד, שבתוך שנים ספורות הפך לאחד הבימאים הישראלים המוערכים ביותר בזירה הבינלאומית וסרטיו זכו בפרסים נחשבים והפכו ליקירי המבקרים, פרייס עדיין נמצאת בשלב של הזנקת הקריירה. הפנים שלה עדיין לא מוכרים.
היא הייתה בעבר רקדנית, מעצבת תלבושות, ורק לפני פחות מעשור החליטה שמה שמעניין אותה זה בעצם משחק.
היא החלה את לימודיה בבית הספר משגב, במגמת המחול, למדה מחול מודרני וקלאסי מכיתה א' עד י"ב ואף עשתה בגרות במחול. משם המשיכה ללימודי מחול ותיאטרון בניו יורק, וסדנאות "אומנויות הבמה" בהנחיית הרקדנית והשחקנית  פטרישיה סינקלר.
עד כה השתתפה במספר סרטים קצרים ווידיאו ארט, אז הגיעה לתפקיד הראשי בסרט "אלוהי הפסנתר".
את הסרט ביים איתי טל, והוא מגולל את סיפורה של ענת, אישה שמאז שהייתה ילדה ראתה בפסנתר כלי נאצל מאין כמוהו, והלחנת יצירה היא מבחינתה פסגת השאיפות. עם זאת מעולם לא הצליחה לעמוד בסטנדרטים המוזיקליים הגבוהים שהציב לה אביה. את תקוותיה להצלחה היא תולה בעובר שברחמה, אך הגורל מתעתע בה והתינוק נולד חירש.
ענת לא מוותרת, ונוקטת באמצעים קיצוניים על מנת להפכו למלחין שייחלה לו. כשהפסנתרן שגידלה לא סר למרותו של הסב, תהילתו כבר אינה מובטחת ובפעם הראשונה בחייה נאלצת ענת להתעמת עם אביה הקפדן.
הסרט הוקרן במסגרת "מועדון הסרט הטוב", בפרויקט משותף עם הקרן לטלוויזיה וקולנוע אותו מובילה לאה טוניק – מפיקה, במאית ושחקנית, אף היא ילידת יודפת שבמשגב.
במהלך העשור האחרון מתקיים במשגב ״מועדן הסרט הטוב״ הנחשב לאחד ממועדוני הסרטים המובילים בארץ, בדגש על סרטים ישראלים, בעיקר דוקומנטריים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות