fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההסתדרות הודיעה על סיום העיצומים ברכבת ישראל

רכבת מנהרות גילון
צילום אלכס הובר

ההסתדרות הודיעה על סיום העיצומים ברכבת ישראל

רכבת ישראל: הנהלת הרכבת רואה בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החירום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם

ההסתדרות הודיעה כי ועד עובדי הרכבת יעצור את שביתת קווי הרכבת ויפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים. עוד נמסר, כי ביממה הקרובה יפנה הוועד לבית הדין לעבודה שיכריע בסוגיות שבמחלוקת בין הנהלת הרכבת לוועד, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים.

בהמשך להודעת ההסתדרות נמסר מרכבת ישראל: "הנהלת רכבת ישראל מברכת על ההחלטה להפסיק את השבתת רכבות הנוסעים לאחר שלושה ימים, צעד שפגע בכ-20 אלף נוסעים מידי יום, תוך ביטול 80 רכבות.

הנהלת הרכבת רואה בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החירום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם. הנהלת הרכבת לא תעבור על כך לסדר היום, והגישה תלונה במשטרה כנגד נציגי הוועד. מדובר בשימוש לרעה במשרה, הפרת אמונים והפרעה לעובד ציבור. הפסקת השביתה במגזר הנוסעים והמטענים היא התחלה נאותה ליישוב עוד מספר רב של צעדים ארגוניים, שבפועל מסרסים את הרכבת ופוגעים בה אנושות. תפעולית ותקציבית".

ברכבת ישראל מסבירים כי  ועד העובדים הכריז על  30 הוראות ארגוניות שונות שעיקרן: "איסור הוצאת כלים הנדסיים וביצוע סגירות מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות לצורכי בטיחות. מבצע התשתית המתוכנן ליום חמישי באזור נתב"ג – בוטל בגין כך. זאת לאחר שמבצע אחר, בתחנת יבנה מזרח, בוטל אף הוא בשבוע שעבר.

ועד העובדים מפעיל מגוון אמצעים על מנת לפגוע בשירות הניתן לנוסעים: ביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון – רכבת ישראל מנסה מזה חודש לבצע ניסויים במנהרת גילון, אשר במידה ויצליחו, יאפשרו להעביר רכבות מסוג סימנס (כחולות) לקו לכרמיאל, והפניית רכבות דו קומתיות (אדומות) חזרה לקווי הצפון, ובכך להחזיר את השירות המלא ליישובי הצפון, כבר בשבועות הקרובים. ועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון.

הפסקת ליווי טכנאים לרכבות, צעד שעלול להגדיל את מספר התקלות, וכבר היום מביא להארכת משך הטיפול בתקלות שמתגלות. הפסקת שינוע צי נייד ובכלל זה קטרים חשמליים ממרכזי התחזוקה בצפון בחזרה לקו המהיר – המשמעות: כל תקלה בקו ירושלים-נתב"ג עלולה לגרור ביטולי רכבות עד להודעה חדשה.

חלפים לרכבות התקועים במחסני הנמלים – לפי שעה, ועד העובדים מסרב לשחרר חלקי חילוף הנדרשים למרכזי התחזוקה של רכבת ישראל. צעד אשר עלול להחריף את מצוקת הקרונות והקטרים שכבר קיימת.

השבתת העובדים האחראיים על סידורי עבודה – באופן המקשה מידי יום על מציאת אנשי צוות להפעלת רכבות הנוסעים והמטען".

הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לחדול מהעיצומים הגלויים והסמויים, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות