fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן ילדים במושב עבדון הושבת בשבוע שעבר למשך יומיים

הסיבה: תחלופה חוזרת ונשנית של צוות הגננות, עובדה שגרמה לתסמינים שליליים בקרב הילדים. המועצה האזורית מעלה יוסף: "בימים האחרונים מסתמן פתרון, מקווים שהוא ימנע את המשך ההשבתה". ההורים יתכנסו במוצאי שבת ויקבלו החלטות.
טיפול רגשי בילדים
טיפול רגשי בילדים

הורי ילדי גן "חיטה" במושב עבדון השביתו את גן הילדים מאז יום חמישי האחרון, זאת בעקבות תחלופה חוזרת ונשנית של צוות הגן.

לטענת ההורים, צוות הגננות הוחלף מספר רב של פעמים במהלך החודשים האחרונים, מה שהביא לחוסר יציבות יציבות בשגרת היום בגן. בעקבות כך, נפגעים הילדים לטענתם ומצגים סימנים של נסיגה בעצמאות ופיתוח תלות בהם, הרטבות ביום ובלילה, ובאופן כללי, הילדים חוששים להיכנס לגן.

לאחר פניה של ועד ההורים למחלקת החינוך במועצה האזורית מעלה יוסף, בבקשה להביא למצב של יציבות בצוות הגן למען הילדים, הוחלט במחלקת החינוך כי צוות פסיכולוגי יבחן את הילדים  ואת ההתנהלות בגן, ואכן, חלק לא קטן של הילדים הופנו לטיפול רגשי, עם זאת ובמהלך הטיפול בילדים התבצע חילוף נוסף בצוות ההוראה הפעם, בגננת המשלימה.

לקראת סוף השבוע התקיימה פגישה של נציגי ועד ההורים עם מנהלת מחלקת הגנים ועם המפקחת של משרד החינוך, בו הוסבר להורים כי כל שינוי שנעשה, מתבצע לטובת ילדי הגן וצוותו, ובהתאם לחוקי ההעסקה של משרד החינוך ורפורמת ו"אופק חדש". עם זאת, ולמרות ההסברים שקיבלו בפגישה, החליטו ההורים להשבית את הגן עד לקבלת צוות קבוע.

ממחלקת החינוך במועצה האזורית מעלה יוסף נמסר תחילה כי: "התקיימה פגישה של נציגי וועד ההורים של גן 'חיטה' בעבדון, עם מנהלת מחלקת הגנים ועם המפקחת של משרד החינוך. זאת לאור החלטה על שינוי הרכב הצוות בגן. בפגישה הוסבר להורים כי מדובר בהחלטות פדגוגיות ומקצועיות. הוסברו אילוצי ההחלפה, אך לצערנו למרות הפגישה החליט הוועד להשבית את הגן.
יצוין כי צוות הגן נמצא במקום, ערוך לקבל את הילדים בחום ליום פעילות והמועצה מצרה על החלטת ההורים ותמשיך לקיים עימם שיח בנושא בכדי למצוא את הנתיב לקידום פתרון."

במקביל, ביום שישי האחרון נראה כי החל להסתמן פתרון, בעת שנעשה מאמץ גדול מאוד ע"י מפקחת משרד החינוך לשנות את שיבוץ הצוות, כדי שתעבוד בגן גננת משלימה קבועה עד סוף שנת הלימודים.

ממשרד החינוך נמסר: "בגן עבדון מתמודדים מתחילת השנה עם פציעה והיעדרות הן של הסייעת הקבועה והן של הגננת המשלימה. בכל המקרים נמצאו מחליפות ראויות. עם חזרת העובדות מחופשת מחלה, בהתאם לחוק, הן חוזרות למקומן ולתפקידן. כל החלפה ושיבוץ נעשו בכובד ראש ועם חשיבה פדגוגית ועניינית, הכל לטובת ורווחת ילדי הגן. מפקחת הגן וגורמי הרשות קיימו קשר עם ועד הגן למציאת מענה הולם. כעת מסתמן פתרון עם גננת משלימה טובה ומקצועית שתתן מענה ראוי לגן עד סוף שנת הלימודים."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות