fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גידול במוח ובעמוד השדרה לא אובחן בקטינה במשך שש שנים

למרות עשרות ביקורים אצל הרופאים המטפלים בקופת חולים כללית ומספר אשפוזים במרכז הרפואי לגליל, לא אובחנה הילדה עד שעברה לטיפול קופת חולים לאומית
רשלנות רפואית. צילום: Pixabay

בשבוע שעבר הגישו הוריה של קטינה מהצפון, כתב תביעה בסכום של 2,500,000 שקלים, כנגד קופת חולים כללית וכנגד המרכז הרפואי לגליל, באמצעות עורכת הדין לענייני נזיקין ורשלנות רפואית קרן כהן.

עפ"י כתב התביעה, הן קופת החולים והן בית החולים, לא אבחנו גידול שהתפתח אצל הילדה בעמוד השדרה ובמוח במשך שש שנים, כאשר מגיל שש ביקרה הילדה עשרות פעמים אצל רופא הילדים המטפלים בכללית, כשהיא סובלת מהקאות וכאבי בטן, כשאחד התסמינים הקריטיים שהיה צריך לעורר את חשדם, כך עפ"י הספרות הרפואית, היא העובדה שהקטינה לא העלתה יותר מקילוגרם אחד מגיל שש ועד גיל 12, כשאובחנו אצלה הגידולים.

בנוסף לכך שאובחנה רק אחרי שש שנים, יש לציין, כי בכתב התביעה מופיעים מעל ל – 25 ביקורים בקופת החולים, כשמעל חמש ביקורים לא תועדו ע"י הרופאים באופן נהיר וברור.

במהלך אותן שנים ארוכות בהן סבלה הקטינה מהתדרדרות במצבה הפיזי, הופנתה הקטינה פעמיים בלבד לבית החולים, אך גם משם שוחררה, למרות סימנים המורים, לטענת התביעה, על בירור נוירולוגי ו/או נוירוכירורגי או הדמיה של המוח, על מנת לשלול גידול.

בשנה האחרונה לפני שאובחן מצבה הרפואי, הקטינה הציגה חולשה גופנית וקשיים בהליכה, והמשפחה הציגה תלונות להפרעה תפקודית משמעותית בבית הספר, אך גם כל  אלה לא הובילו את הרופאים בקופת חולים ובבית החולים לחקור לעומק ולאתר את מקור סבלה.

עם כתב התביעה הוגשו חוות דעת של מומחים הקובעים כי על פי התסמינים ממנה סבלה הקטינה, היה על הרופאים, לכאורה, לבצע אבחנה מבדלת עוד שנים קודם לכן, על מנת למצוא כי היא סובלת מגידול, וכי ניתן אף היה לגלות זאת בהיותה בגיל שמונה, ולמנוע ממנה ארבע שנים של סבל, בהן התפתח בגופה הגידול.

לצערה של הקטינה ושל הוריה, הגידול אובחן רק כאשר עברה להיבדק במרפאה של קופת חולים לאומית. אז, הופנתה ע"י הרופא לבית החולים, ולאור הבדיקה שבוצעה, אובחן אצלה גידול שפיר בעמוד השדרה ובמוחה.

בשל השלב המתקדם של הגידול, כריתתו כשהוא גדול מפושט וחודרני, החמיר את הנזק הנוירולוגי באופן משמעותי ובאופן בלתי הפיך אצל הקטינה, הסובלת כיום מנכות קשה המסתכמת ב – 100 אחוז נכות תפקודית.

עו"ד בתחום הנזיקין והרשלנות הרפואית, קרן כהן. צילום: פרטי

עו"ד כהן: "מדובר על מסכת אירועים המתפרסת על פני שש שנים בהן הילדה לא עלתה במשקל יותר מקילו בודד והתלוננה באופן קבוע על הקאות כרוניות. ספרי הפדיאטריה (רפואת ילדים) מסבירים שתלונות של הקאות כרוניות עם היעדר/ירידה במשקל מעלים אבחנה מבדלת לגידול מוחי או בעמוד השדרה, והילדה הזו מעולם לא הופנה אפילו פעם אחת לנוירולוג או לבצע צילום, גם כשהציגה צליעה וחולשה של הגפיים. מדובר ברשלנות מקוממת וזועקת לשמיים. היו מספיק הזדמנויות לרופאים לשים לב לתמרורי האזהרה שעמדו בפניהם ולהבין שיש כאן בעיה רצינית המצריכה בירור מעמיק, מה שכלל לא נעשה".

מקופת חולים כללית נמסר: "כתב התביעה טרם הגיע אלינו. עם הגיעו יועבר לטיפול היועצים המשפטיים שלנו ונגיב בין כתלי בית המשפט כמתחייב על פי חוק".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "טרם התקבל כתב תביעה בעניין זה. אם וכאשר יגיע, נגיב בצינורות המקובלים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות