fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית השותפויות לתושבי הגליל המערבי

בטקס חגיגי נחנך השבוע מול חוף אכזיב בית משותף לקהילות היהודיות ולתושבי האזור
חונכים את בית השותפויות באכזיב. צילום: שרית עוזיאלי

בית משותף לקהילות  היהודיות בארה"ב ולתושבי הגליל המערבי, הממוקם מול חוף אכזיב, נחנך השבוע בטקס חגיגי במעמד השר אריה מכלוף דרעי, יו"ר הסוכנות היהודית, מר יצחק הרצוג וראשי רשויות מהגליל המערבי, ביניהם ראש המועצה האזורית מטה אשר אשר משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה וראש עיריית נהריה רונן מרלי.

הבית המשותף שקיבל את השם "בית השותפויות", הוקם בהשקעה משותפת של הסוכנות היהודית, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, החטיבה להתיישבות, רוח הגליל והמועצה האזורית מטה אשר, וישרת את שותפויות הסוכנות היהודית הפועלות בכל מרחב הגליל המערבי במסגרת מיזם ׳שותפות ביחד׳ ותושבי האזור, שנוסד בישראל בשנת 1994 ומהווה דוגמא לשיתוף הפעולה המתמשך בין הסוכנות היהודית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קרן היסוד.

תושבים רבים, בהם צעירים ובי נוער, לוקחים חלק במיזמים חשובים של השותפות, החושפת את מדינת ישראל בפני יהדות התפוצות, ולהיפך.

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ: "השקעתכם הרבה במדינת ישראל, ובמיוחד בצפונה ובדרומה של המדינה כאידיאולוגיה הנובעת מהבנת המשמעות הגדולה בחיזוק ההתיישבות והפריפריה אינם ברורים מאליהם. הרצון, המעורבות וההתגייסות שלכם חשובה מאין כמוה. מדובר בצעד נוסף ומשמעותי לקידום האזור, הפיכתו של הבית הזה מרעיון למציאות מסמל עבורנו תקופה חדשה של שיתופי פעולה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "חיזוק הקשר בין העם היושב בתפוצות לזה היושב בציון הוא הכרחי עבור עתידו של עם קטן של 14 וחצי מיליון נפש באוקיינוס של 7 מיליארד בני אדם בעולם. בית השותפויות במטה אשר הוא בשורה חשובה לפיתוח הקשר והיוזמות בין היישובים באזור לבין הקהילות במרכז ארה"ב. נמל בית בו יוכלו לקיים פעילות משותפת ומשמעותית שתחזק את כל המעורבים. הסוכנות היהודית משקיעה משאבים רבים בחיזוק הקשרים בין כל הזרמים והקבוצות בעם היהודי באמצעות השותפויות ברחבי הארץ והעולם ותמשיך בכך ביתר שאת תחת הנהגתי".

השר, הרב אריה מכלוף דרעי: "בכדי להביא שמן טהור לירושלים בחג החנוכה, הביאו אותו מכאן, מחבל 'אשר'. ישנו קשר ישיר בין המקום הזה וירושלים. ההיסטוריה של העם היהודי קשורה בחבל הארץ הזה. אני רואה זאת מתנה מהקב"ה לעזור בכל דרך שאני יכול לקידום האזור הזה. קשה למצוא מקומות מיוחדים כאלה בארץ. אנשי הצפון מלאים בשמחה, בטוב, באהבת חינם שתנוע בעזרת השם גם למרכז ולירושלים. 'הנה מה טוב ומה נעים, שבט אחים גם יחד".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות