fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אירוע רב נפגעים": עומס חריג במחלקות בית החולים

נתוני תפוסה גבוהים נרשמו השבוע במרכז הרפואי לגליל. בוועדת הכספים בישר סגן השר כי האוצר יקצה למשרד הבריאות 40 מיליון ₪ להערכות חירום לחורף
המרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט

המרכז הרפואי לגליל פרסם בתחילת השבוע נתוני תפוסה גבוהים במיוחד במחלקות בית החולים. כך, בחדר המיון נרשמו ביום ראשון בשעת צהריים 200 אחוזי תפוסה. במחלקות הפנימיות נרשמו אחוזי תפוסה גבוהים ביותר (יותר מ-100 אחוז בכל אחת מהן). השיא במחלקות הפנימיות נרשם בפנימית ו', עם 142 אחוזי תפוסה.

מנהל המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה – חדר מיון), ד"ר בני רביב, המשמש גם יו"ר ועד הרופאים: "200 אחוזי תפוסה בחדר המיון הוא נתון שאני לא זוכר זמן רב. תוך ארבע שעות הגיעו היום 90 מטופלים לחדר המיון, חלקם פצועים קשה. יש עומס כמעט בלתי אנושי על הצוות הרפואי והסיעודי. עצוב לי לומר זאת, אבל התחושה היא שאנו נמצאים באירוע רב-נפגעים."

ראשי האיגוד הישראלי לרפואה פנימית אמרו אתמול בעקבות פרסום הנתונים: "הדיווח מהמרכז הרפואי לגליל, מצער ומדאיג. בשנה החולפת יצאו מנהלי המחלקות הפנימיות למחאה ציבורית, כיוון שהמצב בבתי החולים כבר אינו נסבל. אפשר להגדיר את המשבר בנוסחת: "חוק המחלקות השלובות". כשצפוף במחלקות הפנימיות, שהן לב בתי החולים ועורק ראשי, יש קושי לקלוט מאושפזים מחדרי המיון; כך שהחולים מעוכבים שעות ארוכות. העומס גדל, והצוותים נותרים חדלי אונים נוכח המצב הנורא".

גם ביום שני יצאה מדוברות המרכז הרפואי לגליל הודעה חשובה על אחוזי תפוסה גבוהים, נתונים שהצטרפו לקריאות רבות מקצוות שונים בתחום הבריאות, במיוחד לקראת תחלואות החורף הקרבות והשפעתן על תפוסת החולים, כשברקע התקיים דיון סוער בוועדת הכספים בהשתתפות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

סגן השר אמר בוועדה: "מערכת הבריאות בתת תקצוב באופן תמידי. שלושה מיליארד שקלים אמורים להיכנס למערכת הבריאות, ולתת מענה לכל מיני צרכים אך כרגע אין ממשלה, אז הכל עומד. לעניין החורף, הבעיה היא חדרי מיון בעיקר". לעניין חיסוני השפעת המתעכבים השנה, ציין סגן השר כי אלה "התעכבו השנה בגלל ארגון הבריאות העולמי, לאחרונה הגיע רבע אחד, השבוע יגיע הרבע השני, שבוע הבא יגיעו עוד. אנחנו צופים חורף לא קל, לא נעבור לסדר היום על אי חיסון מצד אוכלוסיות".

בתוך כך, בישר סגן השר כי האוצר יקצה למשרד הבריאות 40 מיליון ₪ להערכות חירום לחורף.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אני מקווה שנסגור עם האוצר תוך יומיים על תגבור לקראת החורף. 40 מיליון לתגבור בחירום" המנכ"ל הציג כי הכסף צפוי לתת מענה לתגבור מוקדים בקהילה והארכת שעות פעילות, לטיפולי בית לאוכלוסיות בסיכון, לתגבור חדרי המיון, כוח אדם (רופאים ואחיות) ופתיחת צוואר בקבוק (דימות, מעבדות).

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "אנו מברכים את משרד האוצר על החלטתו, ואין בליבנו ספק שלמשרד האוצר ולמשרד הבריאות יש פינה חמה בלב לפריפריה. כולנו תקווה שהסכום שהוקצב יסייע לתושבים לעבור את החורף בשלום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות