fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוף הגליל ברשימת חמש הערים הנבחרות ליישום תכנית בריאותית פורצת דרך למניעת מחלת הסוכרת

צילום: דוברות נוף הגליל

 

 

 

 

 

העיריה חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה עם תכנית ספירת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי, בהובלת אוניברסיטת חיפה והפקולטה לרפואה בצפת. ייחודה  של התכנית היא באיגום חוקרים מתחומים שונים תחת קורת גג אחת לצורך התמודדות עם האתגר שמציבה מחלת הסוכרת במטרה להפחית את שיעורי התחלואה באמצעות פיתוח מודלים, פרדיגמות, תגליות מדעיות ורפואיות, ופרקטיקות חדשות לטיפול בסוכרת המתאימות ליישום ברשות המקומית. ראש העיר,  רונן פלוט אמר כי קידום בריאות התושבים עומד בראש מעייניו והוא שמח על ההזדמנות לשתף פעולה עם ספֵרת הסוכרת ע"ש ראסל ברי לטובת תושבי נוף הגליל. "בעתיד הרבה ילדים שנמצאים היום במערכת החינוך יגידו לנו תודה על ההשקעה שאנו משקיעים היום למען עתידם בשותפות המצוינת שנרקמה פה עם ספֵרת הסוכרת בהובלתו של פרופ' נעים שחאדה שהינו מוביל בעל שם עולמי בתחום הסוכרת".

סגן ראש העיר ד"ר שוכרי עואודה הוסיף כי זו ברכה עבור העיר ותושביה לקחת חלק ממיזם חושב זה אשר רותם את כל קופות החולים הפועלות בעיר, ואשר נציגיהן השתתפו בטקס החתימה.

מנהל ספֵרת הסוכרת, פרופ' נעים שחאדה: "גישתה של ספֵרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי היא לטפל בכל האספקטים של המחלה ובכלל זה מניעה, הסברה וחינוך, במטרה לצמצם פערים בין הפריפריה למרכז תוך עבודה משותפת כלל הגורמים בעיר כאשר במרכז העשייה עומדת הרשות המקומית."

ד״ר סיון שפיצר, סגנית מנהל ספֵרת הסוכרת:" הרשות המקומית אחראית לסביבת החיים של תושביה ועל הדור הבא ואנחנו יחד עם הרשות רוצים לייצר עבורם סביבה מקדמת אורח חיים בריא – האתגר הגדול הוא מניעת הדור הבא של חולים, אתגר שנתמודד עמו יחד.״

ד"ר ניר קפלן, מנהל סניף מכבי שרותי בריאות בנוף הגליל הזכיר כי על אף שהטקס הרשמי התקיים עתה, למעשה שיתוף הפעולה כבר מתקיים בשטח וברך גם הוא על שיתוף הפעולה אשר יטיב עם התושבים.

פרופ' שחאדה הקריא בפני הנוכחים את אמנת ספֵרת הסוכרת המבטאת את השאיפה לשינוי פני הסוכרת בגליל וכל השותפים לדרך הנוכחים חתמו עליה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות