fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עושים קופה על חשבון אלו שמתים מפחד

על דוכני הפלאפל שצריך לפתוח, על נסרין קדרי, השגרירה של המוזיקה האתנית, ועל הסטארט-אפ הפלילי של מקורבי הרב קנייבסקי
געגוע לים התיכון | הטור של צ'רקס | צילום: shutterstock
געגוע לים התיכון | הטור של צ'רקס | צילום: shutterstock

הרצחתם וגם ירשתם? – הטור של צ'רקס

הישרדות

האביב עכשיו בעיצומו. הפריחה באדום ובצהוב מגיעה אלינו דרך המסכים, והעולם עדיין סגור. צריך לפתוח את העולם, הפנימי והחיצוני, צריך לקחת סיכונים מחושבים, צריך להחזיר את החנויות הקטנות, שייכנסו שני אנשים כל פעם. את הפלאפל, שיעבדו שם עם כפפות ומסיכות, לא רק בזמן קורונה, אלא תמיד.

הציבור כבר עייף מהסגר, עייף ועצבני. המשפט העממי אומר: כשאין כסף בדלת, האהבה יוצאת מהחלון.

צריך בהדרגה כירורגית להחזיר בתי ספר, זה אתגר לאומי וחינוכי ממדרגה ראשונה. לא צריך לפחד, הפחד הוא האויב הגדול, צריך מנהיגות אמיצה, ומעל הכל ממשלת אחדות. הציבור לא יעמוד בבחירות נוספות, זה עלול להקריס את כולנו, ואסור לשכוח גם שכשהקורונה תיעלם יום אחד, עדיין חמאס וחיזבאללה יישארו על הגדר, ובלי כלכלה חזקה ואחדות, הביטחון עלול להיפגע, וזה בנפשנו.

געגוע

במוצאי חג הפסח ישבתי מול הטלוויזיה וראיתי את נסרין קדרי מופיעה בקיסריה מול אמפיתיאטרון ריק. הרוח בידרה את שערה ואת שובל שמלתה, ואני עצמתי את עיניי ועפתי בדמיוני למחוזות וזמנים אחרים.

לפני ארבע שנים הייתי בחוף טורקי בפטהייה במועדון היאכט קלאב בהופעה של הזמרת המובילה את להקת קפה עמאן איסטנבול המחודשת. כמה געגוע יש לים התיכון, לערי החוף, למסעות שיט ובעיקר לתרבות ולמוזיקה האתנית שנסרין כל כך מייצגת אותה.

הרצחתם וגם ירשתם?

הרב חיים קנייבסקי, שר התורה של העולם החרדי, הוא אדם קשיש מעל גיל 90, שמנוהל על ידי מקורביו. בימים אלו הם הוציאו סטארט-אפ חדש-ישן: תתרום 100 שקל בהוראת קבע למשך 30 חודש ותקבל קמע מהרב שיגן עליך ועל משפחתך מהקורונה.

אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק, אבל זה פלילי, זה שימוש ציני לרעה בחרדה של אנשים לצורך עשיית כסף בזמן מצוקה.

הרב, שבשמו יצאה הוראה ללמוד בצפיפות בתחילת הקורונה למרות הוראות הממשלה, בשמו עושים עכשיו תיקון. האגודה הנקראת "קופת העיר" עושה עכשיו קופה על חשבון אלו שמתים מפחד. אפשר לומר: הרצחתם וגם ירשתם?

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות