fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדריך לשמירה, הגנה ושיקום השיער בעונת הקיץ

המעלות עולות, הקיץ כבר מעבר לפינה וזה הזמן להגן על שיערנו ועל המראה שלו. צבע השיער משתנה, לרוב מתבהר או דוהה, ובד ובד המגע שלו הופך פחות נעים, יותר מחוספס ויבש. מדוע זה קורה? להלן טיפים שימושיים שיוכלו לשפר ולשדרג את מראה השיער במהלך החודשים החמים
גם השיער שלנו צריך הגנה. צילום: יח"צ

המעלות עולות, ולקראת הקיץ חשיבות ההגנה על השיער גוברת, בגלל מספר גורמים שהתאספו יחד ועשויים להשפיע באופן משמעותי על המראה שלו.

הרבה נשים וגם גברים מרגישים שעם עליית הטמפרטורות, צבע השיער משתנה, לרוב מתבהר או דוהה מהר יותר, ובד בבד-המגע שלו הופך פחות נעים, יותר מחוספס ויבש.

מדוע זה קורה לנו? וגם  טיפים שימושיים שיוכלו לשפר ולשדרג את מראה השיער במהלך החודשים החמים, בלי מאמץ:

השמש פולטת קרינה מסוג UVA ו- UVB  שיכולות לחבל במעטפת המגן החיצונית (קוטיקולה) של השערה. כאשר הקוטיקולה נפגעת, השיער נוטה להפוך לשברירי והגוון שלו משתנה. בשיער צבוע הגוון ידהה מהר יותר, ובעלי שיער בהיר, בין אם טבעי או הבהרה, יחושו בהתבהרות נוספת ואף בשינוי תת גוון. לאחר הקיץ, השפעות השמש ניכרות היטב על השיער.

זכרו, שבישראל קיימים ימי שמש גם בעונת החורף, לכן הטיפים הללו שימושיים גם כאשר הימים לא חמים במיוחד.

  1. מקלחות מרובות, בייחוד כשמתחשבים במים הקשים שיש בברזים בישראל, מייבשים את השיער ומכבידים עליו. למעשה, במחקר נמצא שהמים עצמם מייבשים ומזיקים לסיבי השיערה לאורך זמן, במיוחד אם חופפים מדי יום. בנוסף, המים בברזי המקלחת והבריכה מכילים חלקיקי מתכות מזעריים, שגם להם יש השפעה שלילית על צבע השיער או על מראה של גווני בלונד. חפיפה פעמיים או שלוש בשבוע תספיק, ואם שיערכם צבוע או מובהר, מומלץ לבדוק את סדרת מטאל דיטוקס של לוריאל פרופסיונל, שמנטרלת ומסלקת את הצטברויות המתכות שמעל ובתוך סיבי השיער. שימוש קבוע במטאל דיטוקס יביא לשיער במראה פחות "שרוף" ונחושתי, וגם יחזק את סיבי השיער שעוברים תהליכי צבע והבהרה.
  2. חוסר בשתייה משפיעה על הלחות בעור… וגם בשיער! הקפידו על הזרמת נוזלים חיוניים לגוף. השיער יודה לכם על זה.
  3. הידוק השיער בתסרוקות גבוהות תורם לשבירתו. נשים רבות מתלוננות לפעמים על "נשירה", אך האמת היא שלפחות במחצית מהמקרים- מדובר בשיער שנשבר במרכזו בגלל מתיחה, סירוק אגרסיבי או הידוק של השיער. בקיץ השיער נאסף הרבה יותר, לכן – אנו פוגשים את המצבים האלה בעונות החמות יותר מבדרך כלל. איסוף רפוי או צמה יכולים לפתור את העניין, וכמובן- הזנה טובה של הסיבים באופן קבוע (שיער יבש נשבר בקלות יותר.)

טיפים לשיקום ושמירה על השיער עם התחממות מזג האוויר: 

  1. שימוש בקרם שמגן על השיער מחום של עד 230 מעלות, כמו תרמיק של קרסטס או תרסיס 10 ב-1 של לוריאל פרופסיונל – לפני כל ייבוש, סלסול או החלקה של השיער.
  2. שתייה מרובה של מים ושמירה על תזונה מאוזנת – תורמת לשמירת החיוניות והחוזק של השיער.
  3. איסוף רפוי ולא תכוף.
  4. ייבוש השיער באוויר הטבעי – במידת האפשר.
  5. שימוש בקרם לחות שמתאים לסוג ומצב השיער שלכם.
  6. במידה והשיער יבש- הקפדה על שימוש במסכת הזנה לשיער בכל חפיפה. יש לבחור א מסיכת השיער מתוך סדרת טיפוח שמתאימה לצרכי השיער שלך; לדוגמה, מסיכת אליקסיר אולטים של קרסטס או "אבסולו ריפייר" של לוריאל פרופסיונל לשיער יבש ופגום, שנחשף רבות לשמש או לעיצוב ואיבד מחיוניותו.
  7. במידה והשיער צבוע – שימוש במוצרי שיער מתאימים, המכילים מקדם הגנה נגד דהייה; דוגמת סדרת "כרומה אבסולו" של קרסטס, או סדרת "ויטמינו קולור" של לוריאל פרופסיונל.

באדיבות: עדי פרג'י, מנהלת הדרכה,  לוריאל פרופסיונל וקרסטס.

לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות