fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך להתגרש ולשמור על המשפחה?

הליך הגירושין הוא הליך לא פשוט. אנו נפרדים מבן או בת הזוג שליוו אותנו שנים ארוכות. אנו פותחים פרק חדש בחיים, שיכלול בני זוג חדשים, מגורים שונים ובעצם תא משפחתי חדש. זו תקופה לחוצה, עמוסה, ולעיתים מלאה במתחים ומשברים. ברוב המקרים, בני הזוג מגיעים מהר מאוד למצב של "מלחמה". אני מציע דרך אלטרנטיבית; להתגרש ועדיין להצליח ולשמור על המשפחה.
צילום: shutterstock

למה זוגות שמבקשים להתגרש מגיעים בכלל לאותן מלחמות?

א. חלוקת הרכוש – על פי החוק, אם בני הזוג נישאו אחרי ה-1.1.1974 (מועד כניסתו לתוקף של חוק יחסי ממון בין בני זוג), זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית מרכושם המשותף. הרכוש המשותף כולל בין היתר את הבית, המכוניות, החסכונות המשותפים וגם נכסים שאינם ניסיון של 27 שנים לימד אותי שזוהי הסיבה העיקרית להתחלה של סכסוכים, מתחים ומריבות.

ב. המזונות – מזונות, הוא תשלום המושת על ידי בית המשפט המחייב אדם לשלם לבן משפחתו את הוצאות מחייתו. תשלום המזונות הנפוץ ביותר הוא תשלום מזונות ילדים, סכום גובה המזונות נקבע כחלק מהליך הגירושין, במידה והוגשה תביעה בנושא. מכיוון שזוגות רבים לא מצליחים להסכים על גובה המזונות בינם לבין עצמם, אחד מהם מגיש תביעת גירושין בנושא, ומשם – העניינים רק הופכים למכוערים יותר ויותר.

ג. קביעת הסדרים של זמני שהות – הסדרים אלו מסדירים את זמני המפגשים של ההורה את ילדיו הנמצאים אצל ההורה שזכה במשמורות שלאחר הליך הגירושין.

ד. קביעת המשמורות – משמורות על הילדים הוא נושא מרכזי בו מתעסקים כמעט בכל הליך גירושין. העניין עוסק ביחסים המשפטיים והמעשיים שבין הורה לילדיו, כגון הזכות של ההורה לקבל החלטות עבור ילדו והחובה של ההורה לדאוג לצורכי ילדיו.

עורך דין לענייני משפחה אמיר בר-לב | צילום: באדיבות המצולם

ההמלצה שלי: לפני המלחמה, לנשום עמוק ולהיות אכפתיים.

זוכרים שפעם לא הכל היה כל כך נורא? שיכלתם לקבל ולהבין אחד את השנייה, ושהאהבה הייתה המקדש הפרטי שלכם. כשאתם מסתכלים אחורה, עמוק אל תוך העבר שלכם.. לפני שנתיים, שלוש ואפילו לפני 10 שנים, האם הייתם מסוגלים לעשות את זה אחד לשנייה? האם אתה של לפני מס' שנים, היית מסוגל לפגוע ככה באישה שאתה כל כך אוהב? האם את, היית מסוגלת להסכים למריבות , צעקות וסכסוכים עם גבר חלומותייך?

אז נכון, המציאות היום היא שאתם לא מסתדרים. המריבות, הסכסוכים והקונפליקטים סביב כל נושא ונושא. צעקות וחוסר הבנה. תסכול מתמשך ותקופה שאתם כבר רוצים להיות מאחוריה. אבל האם זה אומר שאתם צריכים לבלות את כל תקופת הליך הגירושין בצעקות, איומים ומכתבים מעורכי דין?

גם הילדים כאן מסיבה מסויימת. הילדים נמצאים בחייכם כי האמנתם שיחד תוכלו ליצור משפחה. האמנתם שהזוגיות שלכם שלמה מספיק בשביל להביא חיים לעולם הזה. הסכמתם ליצור את הפלא הגדול ביותר באנושות, ביחד. האמנתם, שלא משנה כמה כסף אתם מרוויחים, לא משנה כמה קשה יהיה וכמה לא תישנו בלילות, הזוגיות שלכם חזקה ויציבה דיה בשביל להיות הורים, הזוגיות שלכם חזקה מספיק בשביל ליצור משפחה.

אני מבין, המשפחה בבעיה. זה קורה, זה חלק מהחיים ולפעמים זה פשוט לא עובד. לא משנה כמה ננסה להוועץ במגשרים, מטפלים זוגיים ופסיכולוגים, זה פשוט לא עובד והמשפחה בבעיה. אל תסכימו לפרק את המשפחה שלכם גם לאחר הגירושין. העובדה שאתם מחליטים להפריד כוחות ולחיות כל אחד את חייו בנפרד לא אומרת שצריך לפרק את המשפחה. המשפחה כאן להשאר בשביל להזכיר לכם להאמין באותו חזון שהיה לכם ביום שהקמתם אותה.

תזכרו שפעם אהבתם אחת את השנייה, שנשבעתם לאהוב עד הסוף החיים. שהאמנתם שתוכלו להקים יחד את המשפחה שלכם, לחנך את הילדים ולהתרגש מהנכדים. יש לכם עוד המון שנים לעבור ביחד כמשפחה, אל תפרקו את המשפחה גם לאחר הגירושין. אל תתנו למציאות הקשה שקיימת כרגע לפגוע בכם ובילדים שלכם.

אני נוהג להזכיר שלא תמיד קיים פרטנר לעבוד איתו. לפעמים בן או בת הזוג הקודמים יעשו הכל בשביל לפגוע במשפחה שלנו. אל תתנו לזה יד. תשמרו על האמת הפנימית שלכם, ותדאגו לשמור על המשפחה ביום שאחרי הגירושין. תשמרו על עצמכם, על האינטרסים שלכם ושל הילדים שלכם. היוועצו עם עו"ד מתאים לענייני משפחה במקרי הצורך.

אשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה,

עורך דין גירושין בחיפה, אמיר בר-לב

https://bar-lev.co.il/divorce-haifa/

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות