fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם של איחוד הצלה ביום הזיכרון למען משפחות שכולות

מיזם "זוכרים כל אחד" של איחוד הצלה: מתנדבי הארגון יגיעו, לבקשת המשפחות, לקברי יקירהן, יקראו קדיש, ידליקו נר זיכרון ויתעדו את המעמד עבור בני המשפחה, שלא יוכלו להגיע לקברים
מיזם "זוכרים כל אחד". איחוד הצלה למען המשפחות השכולות
מיזם "זוכרים כל אחד". איחוד הצלה למען המשפחות השכולות

במסגרת מיזם "זוכרים כל אחד" של איחוד הצלה, יגיעו מתנדבי ארגון רפואת החירום ביום הזיכרון לקבריהם של חללי צה"ל, יקראו קדיש סמוך לקבר, ידליקו נר זיכרון ויתעדו את המעמד עבור בני משפחה וחברים שיהיו מעוניינים בכך. באיחוד הצלה יזמו את הפרויקט בשל הסגר הצפוי שלא יאפשר הגעה לבתי העלמין. היוזמה היא בתיאום ובאישור משטרת ישראל.

את מיזם הזיכרון ״1221 זוכרים כל אחד״ הגו שתי נשים שהכירו בקורס חובשים של איחוד הצלה ומתנדבות בארגון: אתי פרץ מבית שמש ואורלי מסד ממושב בן שמן. אורלי היא אלמנתו של רס"ן תמיר מסד ז״ל, איש סיירת גולני, מלוחמי הבופור במלחמת לבנון הראשונה, שנהרג במהלך שירות מילואים בשנת 2002 בהיתקלות עם מחבל מתאבד באריאל. אתי ואורלי, זו שומרת מצוות וזו מושבניקית חילונית, משקפות בחברות ביניהן וברוח ההתנדבות את המהות שעומדת מאחורי 6000 מתנדבי איחוד הצלה.

המתנדבים יתעדו את הטקס

משפחות שכולות, אשר נבצר מהן לפקוד את קברי הבנים והבנות, ותהיינה מעוניינות בעזרה, יוכלו לפנות לאיחוד הצלה מהיום ועד יום שני, ערב יום הזיכרון, בשעה 17:00 באמצעות אתר איחוד הצלה, להשאיר פרטים ולבקש שמתנדבים יגיעו לחלקת הקבר לחלוק כבוד ליקיריהן. המתנדבים יקראו קדיש וידליקו נר זיכרון. בני המשפחה יקבלו תיעוד מצולם של טקס הזיכרון המצומצם.

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק: "בשביל הורים ובני משפחות שכולות, אשר רגילים לומר קדיש ולהדליק נר כל שנה על קבר הבן או הבת, יום הזיכרון הזה יהיה קשה ועצוב שבעתיים, כשאפילו חיבוק מהחברים והמשפחה הם לא יוכלו לקבל. היוזמה שלנו באה להדגיש, שלמרות הנסיבות יוצאות הדופן שנקלענו אליהן, אנחנו זוכרים כל אחד מהנופלים ומחבקים כל אחת מהמשפחות. אנו עושים זאת למען אחדות ישראל גם בזמנים קשים אלו".

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות