אי מתן זכות קדימה מהווה את הסיבה המרכזית להיפגעות הולכי רגל

קרית אתא מדורגת במקום ה-16 במסוכנות להולכי הרגל בין הערים הגדולות בישראל. חיפה במקום הרביעי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print
תאונת דרכים ברחוב העצמאות בקרית אתא. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בקרית אתא נפגעו 72 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.23 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. קרית אתא מדורגת במקום ה-16 במסוכנות להולכי רגל. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק שמתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים 2017-2019 לכל 1,000 תושבים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל ובסך הכל 35 רשויות מקומיות.

תל אביב-יפו היא העיר המדורגת ראשונה בהיפגעות הולכי רגל. חיפה, עם כ-280 אלף תושבים כולל קרית חיים, במקום הרביעי עם 551 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות שמהווים 21.4 אחוזים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים. קרית אתא עם כ-58 אלף תושבים רשמה 72 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים שמהווים 19.6 אחוזים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הקורונה משנה סדר עולם ויותר מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חצית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, לשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים לעשות את הבדל בין חיים ומוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי 70 אחוזים מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019 נפגעו בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל. עשרה אחוזים מהולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים בשל התנהגותם. שלושה אחוזים מהולכי הרגל נפגעו בעת נסיעה לאחור של הרכב, שלושה אחוזים נפגעו בשל אי ציות לרמזור ואחוז אחד בלבד בשל מהירות מופרזת והשאר בשל סיבות אחרות.

בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל ב-2.4 מיליארד שקלים, כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקלים בממוצע.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

אולי גם יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram