fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההפנינג הסביבתי הגיע לנהריה

כחלק מהפעילות החינוכית הענפה שהתקיימה השנה בבתי הספר בנהריה בנושא חשיבות מיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות, הגיע בשבוע שעבר לבי"ס כצנלסון בעיר מרכז המבקרים מהמתקדמים והחדשניים בעולם למיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות– "מ.א.י פקטורי" כחלק מהפנינג איסוף ומיחזור פסולת שכלל גם סדנת תיפוף סביבתי וקצבי על כלים מפסולת אלקטרונית
ההפנינג הסביבתי הגיע לנהריה | צילומים: תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית

מפעל למיחזור פסולת אלקטרונית "נחת" השבוע בנהריה להפנינג פופ אפ מהנה וחינוכי. התלמידים בבית הספר כצנלסון הביאו פסולת אלקטרונית חשמלית וסוללות מהבית, העבירו אותם למיחזור במפעל הנייד ולמדו על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית, תוך שהם עוברים תהליך חינוכי ערכי, וגם מבצעים אותו בפועל. באמצעות אור, קול, שמע ומישוש הומחשה למשתתפים חוויית המיחזור, הם נגעו וראו כיצד נראה באמת מיחזור פסולת אלקטרונית. בדרך חדשנית זו קיבלו את האפשרות לקחת חלק פעיל ומעשי באיסוף ומיחזור, ואף זכו לתמורה חברתית וערכית.

ההפנינג הסביבתי הגיע לנהריה | צילומים: תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית (כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג) ולמרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים. עיריית נהריה ותאגיד מ.א.י למיחזור הפסולת האלקטרונית, פועלים יחד ליצירת שינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת – הפסולת האלקטרונית. במסגרת שיתוף הפעולה הופעלו השנה תוכניות חינוכיות בנושא בכל בתי הספר בעיר, וברחבי העיר הוצבו מרכזי מיחזור עירוניים חדשים לאיסוף פסולת אלקטרונית וסוללות. מיקומי נקודות האיסוף ומידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר עיריית נהריה ובאתר תאגיד מ.א.י.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי נהריה, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

יעקב כהן, מנהל אגף התפעול בעיריית נהריה: "הנהלת העירייה מקדמת בשלוש השנים האחרונות את תחום המיחזור ובהם את תחום פסולת האלקטרוניקה שבעבר לא קיבלה מענה ראוי. אני מאמין שהדור הצעיר מבין את החשיבות ודרכו אנחנו מנחילים את הנושא גם להורים ולאנשים היותר מבוגרים. שיתוף הפעולה של מחלקות העירייה השונות עם תאגידי המיחזור יצרו תוכניות חינוכיות ופעילויות קהילתית משמעותיות כמו זו שהתקיימה בבי"ס כצנלסון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות