fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה – פרשנות: תחזירו את כיאל הביתה

השחקן שמכבי חיפה באמת צריכה הוא דווקא בירם כיאל. כיאל הוא מנהיג, הוא כבר לקח כאן אליפות והוא לא ממש מפחד מדן גלזר ושאר הקשרים בצהוב
בירם כיאל | צילום: ויקישיתוף, CC BY 2.0
בירם כיאל | צילום: ויקישיתוף, CC BY 2.0

בירם כיאל – החוליה החסרה

בירם כיאל הודיע לפני כמה ימים שהוא עוזב את ברייטון והופך להיות שחקן חופשי. כמובן שאם קבוצת פרמיירליג תרצה אותו, הוא יישאר באנגליה, אבל בגילו של כיאל ועם היסטוריית הפציעות שלו, הוא כבר לא באמת קשר ברמה הנדרשת מפרמיירליג.

שיהיה ברור, כיאל עשה קריירה סופר-מכובדת באי הבריטי, אבל הוא אולי השחקן שממחיש בצורה הטובה ביותר את הפער האדיר שהכדורגל העולמי פתח מהכדורגל שלנו. היו משחקי נבחרת שבהם כיאל היה השחקן הישראלי הטוב ביותר בדרגה שלמה מעל השאר, ועדיין הוא בקושי התלבש למשחקי הפרמיירליג.

נכון, כיאל כבר לא יכול לסחוב עונה שלמה של 40 משחקים גם בליגה שלנו, אבל מכבי חיפה לא צריכה אותו בשביל זה. מול רוב קבוצות הליגה היא מסתדרת מצוין עם נטע לביא ויובל אשכנזי והתקפה אימתנית במונחי הליגה שלנו. היתרון של כיאל כאן הוא כפול: אפשר יהיה להשתמש בו ל-25-20 משחקים איכותיים, ובליגה שלנו הוא עדיין יהיה אחד הקשרים הטובים ביותר, אם לא הטוב שבהם, והוא יכול לשחק גם כשש במקום נטע לביא במידת הצורך וגם ליד נטע במקומו של אשכנזי ואפילו במידת הצורך ליד שניהם. מרכז שדה הכולל את לביא, כיאל ואשכנזי זה כבר מרכז שדה שיכול להתחרות אפילו במרכז השדה הקשוח והאגרסיבי של מכבי תל אביב.

כיאל הוא מנהיג, הוא כבר לקח כאן אליפות והוא לא ממש מפחד מדן גלזר ושאר הקשרים בצהוב. הגעה של שחקן בסדר גודל הזה תהיה הצהרה רצינית ביותר של מכבי שהיא בהחלט מתכוונת לעשות העונה צעד אחד קדימה ולהיאבק על האליפות, ובנוסף לכל הדברים שנאמרו כאן הוא ישראלי ויפנה למכבי מקום לזר בעמדה אחרת.

מגן שמאלי לפני הכל

צ'ירון שרי וארנסט מאבוקה ימשיכו בעונה הבאה במכבי, כשבסבירות גבוהה מאוד יצטרף אליהם יאניק וילדסחוט, שבנוסף למשחקים נהדרים בעונה שעברה, הפגין לא מעט משחקי נפל, אך מחזיק בחוזה גבוה לעונה הקרובה. צריך לזכור שהאיכויות של וילדסחוט הן כאלה שמתאימות לליגה שלנו ויחד עם הכנה לעונה, אפשר להניח שהפעם הוא יפתח את העונה הרבה יותר טוב מהעונה הקודמת.

טורי סאקו שהושאל לנס ציונה יחזור ככל הנראה ויהיה הקשר הרביעי בסגל, ואחרי שאיקוום אוטין עוזב לשנת השאלה, למכבי נותרו שני מקומות לזרים. הראשון צריך להיות בלם או להשאיר את סיינסבורי ולקוות שגם הוא כמו ז'איר אמאדור, ששיחק במכבי תל אביב, יראה בעונה השנייה הרבה יותר טוב מהיכולת שהראה בעונה הראשונה, או להביא בלם איכותי יותר.

המקום האחרון צריך להיות מגן שמאלי שיהיה דומה בתכונותיו למאבוקה, וייתן גיוון בהתקפה. מכבי חיפה שיחקה הרבה יותר מדי בעונה שעברה על אגף ימין, והגיע הזמן שהמצב יתאזן עם מגן גם באגף השני. זה יעזור לבכר אם ירצה לשחק עם שלושה בלמים, וכמובן יעזור לחלק הקדמי מול הגנות צפופות. האם זה מה שבכר יבחר? נדע בתוך זמן קצר, כי אוטוטו משחקי גביע הטוטו מתחילים.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות