fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: פשוט קבוצה חלשה

כך נראה מועדון בו שחקני כדורגל סובלים מלשחק כדורגל ואוהדי כדורגל סובלים מלראות את הקבוצה שלהם משחקת כדורגל. זוהי הפועל חיפה מודל 2019
האוהדים ציפו לראות את תמאש לכמה דקות | צילום: אדריאן הרבשטיין
האוהדים ציפו לראות את תמאש לכמה דקות | צילום: אדריאן הרבשטיין

דווקא התבוסה הביתית למכבי פתח תקווה הדגישה עד כמה החלפת המאמן, ואפקט הניצחון שאחרי החלפת המאמן בשבוע שעבר, היו קריטיים. הפועל חיפה לא הפסידה בשבת כי היא זלזלה, זו היכולת הרגילה של הקבוצה בחודשים האחרונים. ככה השחקנים נראו גם כשהיה להם חשוב לנצח. ככה נראה מועדון בו שחקני כדורגל סובלים מלשחק כדורגל, אוהדי כדורגל סובלים מלראות את הקבוצה שלהם משחקת כדורגל ובעל הבית משדר שכל הסיפור הוא סבל מתמשך עבורו.

חיים סילבס היה היחיד שנראה מתעניין ואקטיבי. הסגל שלו היה חסר מאוד, אז הוא העלה הרכב מעניין וביצע שינויים רבים לאורך המשחק במטרה הכושלת להזיז משהו אצל השחקנים שלו. בהרכב שפתח את המשחק מתן חוזז ונס זמיר שיחקו באגפים, בזמן שגילי ורמוט תפקד כתשע מאוד מזויף. לאחר שני החילופים, במהלך המחצית הראשונה, דודו ביטון נכנס ותפקד כתשע עוד יותר מזויף. במחצית השנייה סילבס כבר עבר לשלושה בלמים.

סילבס נותר חסר אונים

חוסר היכולת של סילבס לשנות שום דבר אצל השחקנים שלו יכול לקחת אותו לשני סוגים של מסקנות. המסקנה האפשרית הראשונה היא שהוא הגיע למועדון שבעיות גיוס המוטיבציה בו עמוקות מכדי לפתור אותן בשינויי מערך, חילופים מוקדמים ושיחות עידוד. המסקנה האפשרית השנייה היא שצריך להחליף את רוב הסגל.

לפי הדיווחים, סילבס נוטה לכיוון השני, לשיטה המנצחת של להחליף 15 שחקנים בקיץ ולבנות הרכב כמעט מאפס. לכן כדאי להדגיש שוב שהסגל הנוכחי כולל הרבה מאוד שחקנים שהיו שותפים משמעותיים לקמפיין הגביע בעונה שעברה וכולם לקחו חלק בסיבוב המצוין השנה שהשאיר את הפועל חיפה בליגה והביא אותה למרחק נגיעה מהפלייאוף העליון. כדאי לשקול את האפשרות שהם לא הבעיה.

במובן מסוים, סילבס פספס בשבת את התמונה הגדולה. בזמן שלא היו לו על הספסל שחקנים שמסוגלים ליצור שינוי מקצועי משמעותי, כן היו לו שניים שהיו מסוגלים לשנות משהו באווירה. מעט האוהדים שהגיעו למשחק הבית האחרון מאוד קיוו לראות שני שחקנים מקבלים כמה דקות סמליות: אלמוג בוזגלו וגבריאל תאמאש. כניסה שלהם הייתה מושכת תשומת לב ומאפשרת סיום בטעם מעט יותר מתוק, גם כשהתוצאה היא תבוסה ביתית. במקום, סילבס סיים את מכסת החילופים במחצית והאוהדים העבירו את המחצית השנייה בשריקות בוז, קריאות נגד יואב כץ ומאבקים פנימיים.

ביום ראשון האדומים שוב ייקחו חלק במשחק תחתית קריטי עבור היריבה. לצערה של מ.ס. אשדוד, במשחקי חוץ הפועל חיפה נוטה להיות רגועה ואפקטיבית הרבה יותר, היא גם מגיבה לתוצאה ונראית יחסית טוב כשהיא מבקיעה ראשונה, אז האשדודים לא יכולים לצפות לנצחון קל בכיס.

לצערנו, במדינה שלנו ובמצב העניינים הנוכחי, אי אפשר שלא לסייג בכך שכרגע לא בטוח שניתן יהיה לשחק כדורגל באשדוד ביום ראשון. בזמן כתיבת שורות אלה מסתמנת רגיעה בדרום, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה בסוף השבוע. הלוואי שהנורמליות תנצח בסופו של דבר ונוכל לחזור לעסוק בדרמות של הכדורגל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות