fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת אור ירוק: 282 תאונות עם מעורבות כלי רכב כבדים בקריות בעשור האחרון

משאיות. צילום: פיקסאביי
משאיות. צילום: פיקסאביי

בקריות אירעו בעשור האחרון, 2008-2017, 282 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שש תאונות קטלניות בהן נהרג אדם אחד לפחות, כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

.בשנת 2018 אירעו בקריות 16 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בקרית אתא אירעו בעשור האחרון 129 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן ארבע תאונות קטלניות.  בקרית ביאליק אירעו בעשור האחרון  50 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן תאונה אחת הייתה קטלנית.  בקרית ים אירעו בעשור האחרון 60 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן תאונה אחת הייתה קטלנית.  בקרית מוצקין אירעו בעשור האחרון  43 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן תאונה אחת הייתה קטלנית. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בשנת 2018 ינואר-נובמבר, התרחשו 1,577 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה), מתוכן 77 תאונות דרכים קטלניות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מסר: "תאונה עם כלי רכב כבד היא בעלת פוטנציאל קטלני ביותר. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים היה חייב כבר מזמן להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. באירופה כבר מעל לעשור חייבים לעשות שימוש במכשיר הפשוט והחשוב הזה אבל בישראל מתנהגים כמו מדינת עולם שלישי וממשיכים לגרום לאלפי נהגים לעבוד שעות רבות מעל למותר בחוק".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. בנוסף, להערכת אנשי מקצוע, חסרים כ–4,000 נהגי רכבים כבדים בישראל. התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות והעסקת נהגים ללא בדיקה של הרקע התעברותי שלהם. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות. שכרם הירוד ותנאי העבודה הפוגעניים יצרו מחסור בנהגי רכב כבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות