Page 8 - ahadera6v7
P. 8

‫‪ *mouse.plus@omer-media.cmo.ilchalg@zafon-media.co.il‬מגזין‬

                                                                          ‫"המקצועיות שלנו היא לדעת‬
                                                                       ‫לפצח סיטואציות"‪ .‬ירון סנצ'ו גושן‬

                                                                                     ‫צילום‪ :‬דן בן ארי‬

‫נטע פלג | ‪gmail.com‬ו @ ‪| neta.mag1‬‬

‫שיכול להיות בקשר עם רופאים ואחיות וגם עם‬    ‫חיים של ירון סנצ'ו גושן משלבים אתה‬           ‫"יש לי זכות גדולה שזו‬
‫מנקות ועובדי משק"‪ .‬עכשיו הוא גם מופיע עם‬                                                 ‫העבודה שלי"‪ ,‬אומר ירון‬
‫ההצגה "החיים עפים" בתיאטרון הידית בפרדס‬     ‫עולמות הרפואה‪ ,‬ההומור והדרמה;‬                ‫סנצ'ו גושן‪ ,‬שהעבודה‬
‫חנה ומביא אל הבמה את עולמות בתי החולים‬      ‫רקע אפרורי של בתי חולים‪ ,‬מכשור‬               ‫שלו‪ ,‬בין השאר‪ ,‬היא‬
‫בדרך הומוריסטית‪ ,‬סוריאליסטית ואפילו‬         ‫רפואי ואנשים חולים וסובלים מול‬               ‫גם לעבור בין מיטות‬
                                            ‫צבעוניות של ליצן‪ ,‬בימות ותיאטרון רחוב‪ .‬הוא‬   ‫בבתי חולים ולהצחיק‬
                                 ‫תרפויטית‪.‬‬  ‫ליצן רפואי ושחקן יוצר‪ ,‬שנכנס‪ ,‬תרתי משמע‪,‬‬     ‫חולים‪ .‬הוא ליצן רפואי‬
‫הוא בן ‪ ,48‬גרוש ואב לילדים‪ ,‬התחנך בחיפה‬     ‫למקומות המפחידים‪ ,‬ומנסה להכניס שם כמה‬        ‫ושחקן יוצר‪ ,‬וגם העלילה‬
‫ומתגורר בזכרון יעקב‪ .‬מ‪ 2003-‬הוא עובד כליצן‬  ‫שיותר אור וחיים‪ ,‬גם כשמדובר באנשים על ערש‬    ‫של הצגת היחיד שלו‪,‬‬
‫רפואי בבית חולים העמק בעפולה וכיום גם‬       ‫דווי או כאלה שלא ממש מתחשק להם לצחוק‬         ‫"החיים עפים"‪ ,‬המועלית‬
‫מורה לליצנות וליצנות רפואית ומלווה ליצנים‬                                                ‫בתיאטרון הידית בפרדס‬
‫רפואיים‪ ,‬בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי‬           ‫היום‪ ,‬אחרי הטיפול כשגופם זועק מכאבים‪.‬‬    ‫חנה‪ ,‬לקוחה מעבודתו‬
‫בירושלים ועוסק שנים בתיאטרון רחוב‪ ,‬קרקס‬     ‫"המטרה לעודד ולהעצים את הצד הבריא‬            ‫היומיומית ומתארת‬
‫ותיאטרון אלטרנטיבי‪ .‬המשיכה לעולם הרפואה‬     ‫ולא רק לדאוג לצד החולה‪ .‬זה מאוד חשוב‪ ,‬כי‬     ‫סיטואציות המתרחשות‬
‫ומנגד לליצנות הקלילה החלה אצלו עוד כילד‪,‬‬    ‫הרבה בפעמים בבית חולים לכודים במערכת‬         ‫בבתי חולים‬
‫כשהתנדב במד"א ולאחר מכן כחובש קרבי‬          ‫שיש פוקוס על הצד החולה‪ ,‬יוצרים מציאות‬
‫בצבא‪ .‬בנוסף‪ ,‬תמיד היה הליצן של הכיתה‪.‬‬       ‫של חולי‪ ,‬כי אנחנו נמצאים בבית חולים וקשה‬
‫"אהבתי את זה שהמקום הרגשי בא לידי ביטוי‪.‬‬    ‫לצאת מזה פסיכולוגית‪ ,‬לפעמים‪ ,‬הליצן מבקש‬
‫היכולת שלי להגיד משהו בכיתה‪ ,‬כשכולם‬         ‫להזכיר לחולה ‪' -‬אתה גם בריא וחזק זה עוד‬
‫יושבים בשקט ומקשיבים ובזכותי השקט הופר‬
‫וכולם צחקו‪ ,‬לא כדי להפריע‪ ,‬אלא ככלי לשפר‬                        ‫מעט ייגמר'"‪ ,‬הוא אומר‪.‬‬
‫אווירה‪ ,‬לעשות נעים‪ .‬גם בטירונות הייתי זה‬
‫שהופך את הקושי לצחוק‪ .‬ליצן זה תפקיד‬                     ‫הליצן של הכיתה‬
‫חברתי‪ .‬כמו שיש את מלך הכיתה יש את 'ליצן‬
‫החצר'‪ ,‬שהוא היחיד‪ ,‬שיכול להגיד למלך את‬      ‫סנצ'ו גושן‪ ,‬שבשמו המקצועי הוא הליצן‬
                                            ‫"פרוססור (שני ס' בכוונה) דה לה ספונג'ה" –‬
                                            ‫"מי שהוא בראש ההיררכיה אבל בספונג'ה‪,"...‬‬
                                            ‫מסביר‪" :‬הליצן כפיגורה בין מעמדית‪ ,‬הוא היחיד‬

                                                                                         ‫‪ 6.7.2018 8‬עכבר העיר‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13