fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכה נאשם שהורשע כי הסיע את כלבתו קשורה לאופנוע

בית המשפט המחוזי בחיפה הפך בפסק דין חריג, את החלטתו של בית המשפט לתעבורה וביטל את הרשעתו של רוכב קטנוע שנתפס בעת שהרכיב את הכלבה שלו על הקטנוע. בית המשפט המחוזי קבע כי לרוכב הקטנוע לא ניתנה הזדמנות לעורר ספק סביר בדבר אשמתו.

רוכב הקטנוע, תושב האזור, שאין בעברו הרשעות תעבורה ואף היה מתנדב במשטרת התנועה, נעצר ברחוב חלוצי התעשייה בעת שרכב על קטנוע שעליו הסיע את הכלבה שלו כשהיא קשורה ובין רגליו. בכתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט לתעבורה בחיפה, הוא הואשם בעבירה של נהיגה בקלות ראש.

משפטו התנהל אצל השופטת רונה פרסון, שמוכרת בקרב עורכי הדין לתעבורה כשופטת עם שיעור הרשעות גבוה מאוד. הנאשם ביקש לזכותו ולקבוע כי לא היה פסול במעשיו שכן בעת רישום הדו"ח הוא שוחח עם קצין בכיר במשטרת התנועה שאמר לו כי שמעשהו אינו נחשב עבירה. הנאשם אף טען בפני השופטת כי שוטר אחר שעצר אותו על אותו מקרה לא רשם נגדו דו"ח.

הנאשם, שייצג את עצמו בשתי ערכאות השיפוט, ביקש מהשופטת לזמן למתן עדות את הקצין והשוטר על מנת שיאמתו את דבריו אולם השופטת דחתה את בקשתו ללא נימוק וקיבלה את דברי התובע המשטרתי. על סמך דברי התביעה היא הרשיעה את הנאשם בעבירה של נהיגה בקלות ראש.

הנאשם עתר לבית המשפט המחוזי בחיפה והעתירה נידונה בפני השופט ערן קוטון. בפסק הדין שנתן השופט קוטון בשבוע שעבר הוא קבע כי נמנעה מרוכב הקטנוע האפשרות לטעון ולהוכיח טענות הגנה שעלולות לעורר ספק סביר בדבר אשמתו. השופט קבע כי התביעה לא בחנה את טענתו ואף לא יצרה קשר עם הקצין הבכיר שפרטיו ידועים לתביעה.

בפסק הדין ציין השופט קוטון כי בית המשפט לתעבורה דחה את את בקשתו של רוכב הקטנוע לזמן את השוטרים למתן עדות וזאת מבלי לנמק אפילו מדוע נדחתה בקשתו. לסיכום פסק הדין מציין השופט קוטון כי היות ונמנעה מרוכב הקטנוע  האפשרות לעורר קיומו של ספק "במקרה חריג וייחודי זה אני סבור כי יש לזכות את המערער (רוכב הקטנוע) מביצוע העבירה המיוחסת לו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות