fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רצח בקרית אתא ורימון רסס בקרית חיים

זירת הרצח של אסי ארליך. צילום: איחוד הצלה
זירת הרצח של אסי ארליך. צילום: איחוד הצלה

לאחר תקופה של כמה חודשים שבהם היה שקט יחסי בחיסולי חשבונות בעולם התחתון בקריות, אירעו ביום אחד, בהפרש של שעות בודדות, שני מקרים חמורים: רצח ביריות של אסי ארליך בקרית אתא, והשלכת רימון רסס לעבר בית ברחוב בוסל בקרית חיים. שני המקרים נחקרים על ידי היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, עם שורה של מקרים אחרים שטרם נפתרו.

הרצח של ארליך אירע ביום שלישי השבוע, מעט לפני השעה ארבע אחר הצהריים. מחקירת המשטרה עולה כי הרוצח הגיע על רכב דו-גלגלי וירה בארליך למוות. הוא התמוטט בחצר ביתו ברחוב בן-צבי והרוצח ירה והרג גם את הכלב של ארליך. במשך שעות ארוכות עמלו אנשי הזיהוי הפלילי בזירת הרצח כדי לאסוף ראיות שיובילו אותם למי שעומד מאחורי הרצח. על החקירה הוטל צו איסור פירסום.

זירת הרצח של אסי ארליך. צילום: איחוד הצלה
זירת הרצח של אסי ארליך. צילום: איחוד הצלה

כשעתיים וחצי מאוחר יותר, בעוד החוקרים עמלים בזירת הרצח, הוקפצו כוחות המשטרה לבית הרחוב בוסל בקרית חיים. אלמוני על רכב דו גלגלי השליך רימון רסס לחצר בית פרטי שתושביו מוכרים למשטרת זבולון. בני הבית לא נפגעו, מלבד הכלב של המשפחה, ונגרם נזק לרכוש.

שני המקרים הללו מצטרפים לתיק החקירה של רצח חן איפרגן, בקרית ים בתחילת השנה. מטען חבלה התפוצץ ברכב שבו נסע שלושה צעירים סמוך לבית ספר "אורים" בקרית ים. מהפיצוץ נהרג איפרגן, והשניים האחרים נפצעו. רשימה ארוכה של ניסיונות חיסול על ידי ירי באמצע הרחוב, מטעני חבלה מתחת למכוניות, רימוני יד בפתח בתים, דקירות ואיומים ממלאת את יומני חוקרי המשטרה וכל מקרי הפשיעה החמורה כמו רצח וניסיונות חיסול נחקרים על ידי היחידה המרכזית של המשטרה ועל כולם הוטלו צווי איסור פרסום. משיחות עם בכירים במשטרה שמכירים לעומק את העולם התחתון במחוז בכלל ובקריות בפרט, עולה כי עד כה ידם של חוקרי היחידה המרכזית על התחתונה ועד כה לא הצליחו לרשום פריצת דרך משמעותית שתוביל להגשת כתבי אישום ולהרשעה של המעורבים.

ארליך מוכר למשטרה מעברו בתחום הסמים והוא קרוב משפחה של חיים אסבן, שנרצח לפני כשבועיים במגדל העמק ממטען שהוצמד למכוניתו. אחד מכיווני החקירה המרכזיים של חוקרי היחידה המרכזית הוא חשד של חיסולי חשבונות של אנשים הקשורים לעבריין מיכאל מור ולאנשיהם של שמוליק הרוש וזיו אלוש. במקרה כזה, חושדים החוקרים, מדובר בתופעה שחורגת מגבולות הקריות ומשתרעת על כל אזור הצפון ואף מתחברת למעשי רצח וניסיונות חיסול שהיו בחודשי האחרונים בצפון הארץ.

בהודעה לתקשורת שפרסמה משפחתו של ארליך נמסר: "אנחנו המומים וכואבים ומתקשים לעכל את רוע הבשורה. אסי לא היה חבר בארגוני פשיעה או מסוכסך עם גורמים עבריניים כלשהם. מזה עשרים שנה פעל לשקם את עצמו, להתרחק מצרות ועבד בעבודה מסודרת. הוא התגורר בגפו בדירה ששכר בקרית אתא יחד עם הכלב שלו אותו אהב כמו היה בן משפחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות