fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחקן של משחקים גדולים

זוכרים את הסל המטורף של ליאור שגב במשחק המכריע של סדרת גמר הפלייאוף בעונה שעברה? בטח זוכרים, הסל הזה העלה את מכבי מוצקין לליגה הלאומית בכדורסל. ביום שלישי יצאה מוצקין לרחובות למשחק מול מוליכת הטבלה מכבי רחובות, שהתייצבה למשחק בוטחת בעצמה, עם מאזן מושלם 0:6. רחובות הייתה שאננה וזחוחה, היא פגשה קבוצה פצועה, שמדורגת במקום האחרון בטבלה, ביחד עם שתי קבוצות נוספות שלהן מאזן של חמישה הפסדים וניצחון בודד.

חניכיו של יוסי שוורץ ממש לא התרגשו מהמוליכה ובאו לתת פייט ענק. המשחק התנהל ברובו בשוויון כוחות, אבל האורחים ממוצקין הובילו רוב המשחק. אחרי 20:22 לרחובות ברבע הראשון מוצקין עשתה מהפך ברבע השני וסיימה את המחצית הראשונה ביתרון 23:17. בתום רבע שלישי צמוד ומרתק הפער צומק לנקודה אחת בלבד 60:59 למוצקין. אבל ברבע הזה רכז מוצקין ליאור שגב החזיק את הקבוצה מבחינה התקפית כמעט לבדו. שגב, שלא קלע אפילו נקודה אחת במחצית הראשונה, קלע ברבע השלישי 11 נקודות, מתוך 17 של הקבוצה, ואז הגיע הרבע האחרון.

mozkinsal 01
עוד סל מטורף, סל מנצח. ליאור שגב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מוצקין המשיכה להוביל בהפרשים קטנים, אבל ארבע דקות לסיום היא ברחה ליתרון שיא 71:63. מעניין אם ברבע הזה מישהו מאנשי הקבוצה נזכר במשחק החוץ הקודם נגד קרית גת. התסריט היה דומה, אבל הסתיים בקריסה של מוצקין. ההמשך נראה כמו בקרית גת, תוך שלוש דקות רחובות עשתה מהפך ועלתה ליתרון 76:77 ואז מוצקין יצאה להתקפה הכי חשובה במשחק. באופן טבעי הלכה הקבוצה על האיש החם ליאור שגב, זה קיבל את הכדור הרחק מקשת ה~3 ועלה לזריקה, כאילו לא זורם דם בעורקיו. הכדור צלל פנימה ומוצקין עלתה ליתרון 79:77. נותרו 9 שניות שבהן חבורת "המתאבדים" של שוורץ לא נתנה סיכוי למקומיים ועם הבאזר החלה חגיגת הניצחון של מוצקין.

יאמר מיד, שגב הביא את הניצחון במו ידיו, אבל ללא העבודה הנפלאה של כל שחקני הקבוצה, כולל המחליפים, מוצקין לא הייתה מנצחת וצריך להדגיש, מוצקין שיחקה ללא איגור סימין שנפצע בגבו.

קלעו למוצקין שגב 16 (7 ריב'~7 אס'), קני הול 15 (10 ריב'), נועם מטלון ופלורין קמפבל 13 כ"א, אלמוג ברק וניר נצר 7 כ"א, יבגני ליוטרין וגיא סהר 4 כ"א.

יוסי שוורץ, שזכה למבול של ברכות מכל אנשי הכדורסל, סיכם את המשחק: "אין מילים לתאר את מה שהשחקנים עשו במשחק. החבר'ה נלחמו בענק עם המון אנרגיות ואגרסיביות, וזאת בלי הסטופר ההגנתי הכי טוב שלנו _ איגור סימין. שגב נתן משחק ענק, כולם היו גדולים, כולל הצעירים ניר נצר וגיא סהר. זה ניצחון של קבוצה. צריך להבין אנחנו קבוצה בבנייה, החלפנו זר שהגיע אלינו לפני עשרה ימים, אני בטוח שנתייצב בקרוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות