fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף טוב הכל טוב במחלקת הנוער של צור שלום

מה שנחשב עד לפני שבועיים כחלום בלתי ניתן להשגה, הפך למציאות בעזרת אסטרטגיה חדשה והרבה מזל. קבוצת נערים א' של מכבי צור שלום ניצלה בשבת מירידה. כנסו ותבינו איך זה קרה
מכבי צור שלום ילדים ב' - אלופי המחוז עם צלחת האליפות

"אם קבוצת נערים א' שלנו תצליח לשמור על מקומה בליגה הארצית, נוכל להגדיר את העונה הזו כעונה הגדולה ביותר של מחלקת הנוער". כך אמר מנכ"ל מכבי צור שלום טום אזריאל לפני שבועיים. אזריאל ידע שהקבוצה לא תלויה בעצמה, כי גם אם תנצח את שני המשחקים שנותרו לה, היא תלויה גם בתוצאות של שתי קבוצות אחרות, שאיתן היא התמודדה על המקום בליגה. בכל מקרה החליט אזריאל לבצע שינוי. הוא החליט שקבוצת נערים ב' של המועדון, שסיימה את העונה כאלופת מחוז מפרץ, "תעלה כיתה" לנערים א', ביחד עם מאמן הקבוצה עידן בראון, אליו הצטרף גם מאמן קבוצת הנוער מיכה כהן. בראון בחר 11 שחקנים בכירים מקבוצתו, וביחד עם הבכירים של נערים א' נבנתה קבוצה, אפשר לומר, חדשה.

כבר במשחק הראשון בטבריה, במחזור ה-29 הלפני אחרון, שנערך בשבת לפני שבועיים, ניצחה הקבוצה בתוצאה 3:1 את עירוני טבריה. אלא שגם שתי היריבות ניצחו – איחוד בני בקה גברה על אח"י נצרת 0:1 והבטיחה את הישארותה בליגה. ומ.ס. ג'וליס גברה בביתה על הפועל עפולה 0:1. בתום המחזור ג'וליס דורגה במקום ה-14 עם 19 נקודות והפרש שערים -50, בעוד צור שלום דורגה במקום ה-15, שממנו יורדים ליגה, עם 18 נקודות והפרש שערים -50, בדיוק כמו לג'וליס.

אוזן אחת בג'וליס ושתי עיניים בצור שלום. מיכה כהן ועידן בראון
אוזן אחת בג'וליס ושתי עיניים בצור שלום. מיכה כהן ועידן בראון (צילום: איסר רביץ)

צור שלום הייתה חייבת לנצח ולצפות שג'וליס לא תנצח במשחק האחרון בביתה את הפועל חדרה. ניצחון של צור שלום ותיקו של ג'וליס היה מספיק לצור שלום.

צור שלום דאגה שמישהו מאנשיה יהיה במגרש בג'וליס ואת ההודעות משם קיבל מאמן הנוער מיכה כהן, שעמד לצידו של בראון בכל מהלך המשחק.

שני המשחקים החלו באותה שעה. נתוני הפתיחה לא הבטיחו רבות לצור שלום, שכן נודע להם שחדרה הגיעה לג'וליס עם 12 שחקנים בלבד. מאידך גם בני בקה, יריבתה של צור שלום, הגיעה עם 10 שחקנים בלבד. הדרמה החלה בשעה 09:30, שניות אחרי שריקת הפתיחה בצור שלום החלוץ המצוין איב בן עמי פרץ לרחבה והוכשל. הוא עצמו כבש מנקודת ה-11 וצור שלום עלתה ליתרון 0:1. בשלב הזה צור שלום נשארת בליגה. חלפו 11 נקודות והגיעה בשורה לא טובה מג'וליס, המקומיים עלו ליתרון 0:1. וצור שלום שוב יורדת ליגה. חלפו עוד עשר דקות וצור שלום עלתה ליתרון 0:2 משער של ווליד עבדאלה, שאותו בישל איב בן עמי. במקביל הגיעה בשורה מג'וליס – חדרה השוותה 1:1. בשלב הזה צור שלום נשארת בליגה. חלפו עוד שלוש דקות תדהמה בצור שלום, חדרה כבשה עוד שער ועלתה ליתרון 2:1. בשלב הזה כבר החלו להאמין בצור שלום שהקבוצה תישאר. התוצאות נשמרו עד תום המחצית הראשונה.

במחצית השנייה כבשו אסרס מנגיסו צמד ותומר טל וצור שלום ניצחה 0:5. בג'וליס המקומיים השוו זמנית, אבל חדרה עם 10 שחקנים כבשה שער שלישי וניצחה 3:2. מכבי צור שלום נשארה בליגה. שמחה גדולה.

עידן בראון. "בשבילי השבועיים האחרונים היו מוזרים מאוד. התרגלנו עם נערים ב' לרוץ בצמרת, פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו במאבק הישרדות. לא היה קל וכל הכבוד לשחקנים. תודה מיוחדת מגיעה למיכה כהן שעזר לי מאוד מאז שהתבצע השינוי.

מכבי צור שלום ילדים ב' - אלופי המחוז עם צלחת האליפות
מכבי צור שלום ילדים ב' – אלופי המחוז עם צלחת האליפות (צילום: איסר רביץ)

ילדים ב' זכו באליפות

דקות ספורות לפני פתיחת המשחק של נערים א' עלו שחקני קבוצת ילדים ב' של צור שלום, בהדרכת המאמנת קרן קנפו, להקפת אליפות עם דגל המדינה והמועדון. חשוב להדגיש, על פי ההתאחדות לכדורגל אין טבלאות בליגות הילדים והתוצאות לא מפורסמות בהתאחדות, אבל אתרים שונים ומאמני הקבוצות אוספים את התוצאות ומפרסמים טבלאות. מכבי צור שלום סיימה את העונה עם 19 נצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים וחסרים לה שני משחקים, ואולם גם ללא המשחקים החסרים היא זכתה באליפות בפער של שתי נקודות על טבעון. מה שבטוח, מכבי צור שלום הייתה הקבוצה הטובה ביותר בליגה. לזכותה של קנפו יאמר שהיא עצמה מייחסת חשיבות רבה יותר לקידום השחקנים, כל אחד באופן אישי, עובדה, היא לחצה על המועדון לרשום את הקבוצה בעונה הבאה בליגת ילדים א' מחוז שרון, מחוז הרבה יותר חזק. שם תשחק הקבוצה מול יריבות חזקות מאוד ולבטח לא תזכה באליפות, אבל השחקנים יתקדמו הרבה יותר בליגה הזו.

המאמנת קרן קנפו והיו"ר יגאל קסלסי
המאמנת קרן קנפו והיו"ר יגאל קסלסי (צילום: איסר רביץ)

קנפו, שהייתה בעצמה שחקנית מצטיינת בנבחרת ישראל ובמכבי חיפה וזכתה בשתי אליפויות ושלושה גביעי מדינה, מרעיפה שבחים על שחקני הקבוצה. "זו השנה הראשונה שאימנתי את הקבוצה. עשינו הכנה טובה, כולל מחנה אימונים בפנימיית שפיה. אחרי תחילת העונה הצטרפו שחקנים ששדרגו את הקבוצה. הייתה עונה לא קלה כי זו קבוצת גיל של בר מצווה וכל פעם חסר שחקן שעלה לתורה, אבל בסך הכל זו קבוצה טובה מאוד. נהניתי לעבוד איתם. אני רוצה להודות למנהל הקבוצה ראג'י תומס, שעשה עבודה טובה מאוד. תודה מיוחדת למנכ"ל טום אזריאל שליווה אותנו כל העונה, תמך ועזר, ותודה אחרונה למנהל המקצועי דוד גנון שעזר לנו.

סגל הקבוצה: שוער: עידו חמו. מגנים: ניקיטה פלאקון, מתן הברמן, נווה אסיס, ניר הרוש, ורון כהן. בלמים: טום פלקס, עילאי זילברשטיין, דותן תומס, גיא גוב. קשרים: עידו ליבוביץ, אור בן שמואל, ברוך בירהאנו, עמית אריאלי, אבטמו בלטה, שחר אלקיים, שוהם אלקיים, אביב טפירו ובני גיא. חלוצים: שחר בן שמואל, איתי שגב ויהונתן ליפשיץ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות