fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמות היהודים

תושבי חנה סנש בקרית ביאליק טוענים שחייהם נפגעו מאז שבית הכנסת הפך לכולל. השכנים מתלוננים על רעש, בעיות חנייה ומבקשים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לבדוק את חוקיות המבנים
בית כנסת ברחוב גוש חלק בקרית ביאליק
בית כנסת ברחוב גוש חלק בקרית ביאליק (צילום: הילה מלמד)

תושבים מרחוב חנה סנש בצור שלום טוענים: "הפכו את בית הכנסת ברחוב לישיבה והרסו לנו את החיים". השבוע התערב לטובת התושבים חבר המועצה לשעבר מימון פאר, ששלח מכתב ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקריות שמואל סיסו, בבקשה לבדוק אם המבנים שצורפו למבנה בית הכנסת המקורי, נבנו באישור. מדובר באחד מהרחובות השקטים בשכונת צור שלום, המכיל ברובו בתים פרטיים. הרחוב מסתיים במגרש חנייה ובסופו ניצב במשך שנים רבות בית הכנסת של האשכנזים בשכונה.

"המתפללים היו מבוגרים, הפסיקו להגיע בהדרגה, חלק נפטרו ופעילות בית הכנסת הייתה חלשה", סיפר השבוע תושב הרחוב. "לאט לאט השתלטו על בית הכנסת דתיים חרדים, עד שהביאו לפה את הרב שלהם מטירת כרמל. במקביל הם הכניסו למתחם תוספות של כמה מבנים, הגדילו את בית הכנסת ועשו שיפוצים".

לדברי התושבים, בתחילה הגדילו המתפללים את מבנה בית הכנסת מכל צדדיו. בנוסף, הקימו בחצר מבנה בבנייה קלה, המשמש אותם כמטבח ועליו הציבו וונטה תעשייתית המדיפה את ניחוחות המטבח לכל הרחוב. מבנה המטבח מכיל גם את חדר האוכל המשמש גם כחדר לימוד בשעות שבין הארוחות. בנוסף, הוקם מבנה קטן נוסף המכיל שירותים, כשדלת המבנה פונה אל הרחוב וחושפת את השירותים והאסלות. על פי הערכת דיירי הרחוב, בישיבה נמצאים כ-70 איש.

"יש את אלה שנמצאים פה מהבוקר עד הלילה, יש את אלה שעובדים ומגיעים רק בצהריים, אבל בשבתות התפוסה פה מלאה", סיפר אחד מהדיירים ברחוב. "מה שקורה הוא שכמעט כל המתפללים בבית כנסת הם לא אנשים שגרים פה ברדיוס של הרחוב. מדובר באנשים שגרים בקריות אחרות ובשכונות אחרות בעיר. רוב האנשים ברחובות הסמוכים הולכים להתפלל בבית הכנסת הגדול ברחוב חיים או לבית הכנסת ליד המתנ"ס. מה שקורה הוא שבימי שישי מגיעים לפה אנשים שלא גרים פה, עם הרכבים שלהם וחוסמים את החניות עד מוצאי שבת בשמונה בערב. אם זה חגים, כמו ראש השנה, שהוא יומיים, אז הרכבים שלהם פה חוסמים אותנו יומיים".

בית כנסת ברחוב גוש חלב בקרית ביאליק
בית כנסת ברחוב גוש חלב בקרית ביאליק (צילום: הילה מלמד)

לדברי התושבים, הם פנו כמה וכמה פעמים לפיקוח העירוני ולראש העירייה, אלי דוקורסקי, אבל לא קיבלו מענה אמיתי. "יש כל הזמן צעקות בשעות הלילה המאוחרות, הם מדברים בטלפונים, צופרים ועושים רעש", טוען אחד השכנים. לטענת השכנים, חלק מהבעיות קורות במוצאי שבת בשעות המאוחרות, אז מקיימים דיירי הישיבה ערבי חזרה בתשובה. "הם מוציאים ספסלים ושני שולחנות גדולים לרחבה בחוץ עם קלידן ומערכת הגברה של אולמות אירועים, והכל באחת עשרה בלילה. מגיעים חבר'ה ושרים שירים, זה ערב חזרה בתשובה. מערכת כריזה, מיקרופון ושירה בקולי קולות באמצע הלילה. הזמנתי את הפיקוח, אז הם הכניסו את כל הבלאגן למבנה חדר האוכל, אבל עדיין שמענו חגיגה שלמה. הזמנתי שוב את הפיקוח ורק אחר כך השתיקו את המוזיקה".

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "עירייה מודעת לנושא ולאור פניות תושבים הרחובות הסמוכים לראש העיר מקדמת בימים אלה העירייה תכנון למגרש חנייה ציבורי באזור כדי להקל על מצוקת החנייה. העירייה טיפלה ומטפלת נקודתית בתלונות התושבים ואף מנעה קיום מדורה בשטח הכולל בל"ג בעומר האחרון".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות