fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילד הזה הוא אני

כבר שלוש שנים שלאון בורודוב, טכנאי מזגנים בעיסוקו, מתחפש לסנטה קלאוס רק כדי לשמח ילדים. סוג של תיקון וייעוד של מי שננטש על ידי אביו לפני שיצא לאוויר העולם
לאון בורודוב (צילום: אפרת פראנק)
לאון בורודוב (צילום: אפרת פראנק)

כבר שלוש שנים, מדי כריסמס וקצת לפני, לאון בורודוב, תושב קרית ביאליק, הופך לסנטה קלאוס. כבר 11 שנים שבורודוב עובד כטכנאי מזגנים, אך במקביל גילה את היכולת לשמח ילדים בדמות סנטה קלאוס, בפרט אחרי הילדות שהוא עצמו עבר.

לבורודוב בן ה-36 שעלה לארץ מרוסיה בגיל 13 היתה ילדות לא פשוטה. בזמן שאמו היתה בהריון איתו אביו נטש אותה. זמן לא רב לאחר מכן, עוד כשהיתה בהריון, היא נישאה למי שגידל אותו כל חייו והפך לאביו. אלא שכמה שנים לאחר מכן נולדה אחותו מאמו ומאביו החורג, ובורודוב החל לחוש שהאב מעניק יחס חם יותר לאחותו מאשר לו.

"הרגשתי חוסר אהבה קבוע, קור", הוא מתאר ומספר כיצד כילד חיפש חום, חיבה וקרבה מסבתו מצד האם בגלל התחושות הקשות. "הייתי הנכד הכי אהוב שלה. ההורים שלי היו כל הזמן בעבודה והיא גידלה אותי", הוא מספר.

לאון בורודוב (צילום: אפרת פראנק)
לאון בורודוב (צילום: אפרת פראנק)

"המכה הכי חזקה"
בורודוב עלה לישראל בשנת 1992, כשהוא בן 13. המשפחה, שכללה את הוריו, אחותו וסבו וסבתו מצד האם, נשלחה לקרית ביאליק. מספר חודשים לאחר שעלו לארץ סבתו של בורודוב, שהיתה מנפגעות צ'רנוביל, חלתה בסרטן המוח ולאחר שנה הפטרה. מותה היכה בבורודוב הצעיר.

"זו היתה בשבילי המכה הכי חזקה בחיי, היא היתה בשבילי הכול", מתאר בורודוב, "אחרי שהתחלתי להתאושש ממותה החלטתי שאני רוצה לאמץ את אורח חייה ולסייע לאנשים כמה שרק אוכל בהמשך חיי. המוות של סבתא שלי נתן לי פוש להבין שאני רוצה לעזור לאנשים. סבתא תמיד היתה כזו, היא תמיד עזרה לכולם ואני הייתי מוקף תמיד בנתינה שלה. הייתי רק בן 14 כשהיא נפטרה, אבל רק יותר מאוחר כשהפנמתי את מותה והתחלתי להתגבר עליו, הבטחתי לעצמי שאהיה כמו סבתא ואעזור לאנשים בכל פעם שהדבר יתאפשר לי. מאז אותה נקודה שאפתי להצטיין ולעזור לאנשים".

בורודוב הצליח לעמוד ביעדים שהציב לעצמו. לאחר גיוסו לצה"ל, עוד כשהיה טירון, קיבל את אות החייל המצטיין. במסגרת שירותו הצבאי זכה באות הצטיינות נוסף, כאשר נבחר להיות החניך המצטיין במהלך קורס מכונאות הרכב שאותו עבר בחיל השריון. לאחר שחרורו החל בורודוב לעבוד בפס יצור במפעל, ולאחר כשנה כשהוצע לו קידום, הבין שזו לא הדרך שהתווה לעצמו, התפטר והחליט ללמוד טכנאות מיזוג אוויר. "חיפשתי לעסוק במשהו שיעזור לאנשים. שארגיש שאני מועיל להם", הוא מספר.

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות