fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רועי אוחנה שרצח את אימו: "אני לא משוגע"

רועי אוחנה
רועי אוחנה (צילום עצמי)
רועי אוחנה
לא עבריין טיפוסי. רועי אוחנה (צילום עצמי)

רועי אוחנה יצא ביום שלישי בבוקר לאזכרת אמו בבית העלמין באישור מפקד תחנת זבולון נצ"מ אילן סרדל. אוחנה יצא לאזכרה כשטבעת אבטחה היקפית, שכללה עשרה שוטרי יס"מ וקצין אג"מ, מקיפים אותו ומונעים ממנו ליצור קשר עם מי מהנוכחים.

אוחנה רצח בשבוע שעבר את אמו בתיה ופצע את בת זוגו שני יגודניק בבית האם בקרית אתא. לאחר מכן נמלט מהבית, כשהוא מותיר את השתיים להתבוסס בדמן, לקח איתו סכין מטבח ונסע ברכבו. במהלך הדרך, היה מעורב בתאונת דרכים. כשיצא אליו הנהג של הרכב הנפגע, דקר אותו והמשיך להימלט. בדרכו, נתקל בעובד בניין ודקר גם אותו. הוא נכנס אל שטח השדות בקרית בנימין וניסה להסתתר, אולם מסוק משטרתי שעלה לאוויר, איתר אותו וסייע לשוטרים ללכוד אותו.

בדיון הארכת המעצר הראשונה בבית משפט השלום בקריות, ביקשו בני משפחתו לאפשר לו לצאת ללוויית אמו. אחיו, חי אור-גל אמר ל"הד הקריות" כי אחיו לא יסלח לעצמו אם לא ישתתף בלוויה. המשטרה סירבה לאפשר לו לצאת ללוויה והוא נשלח, על פי החלטת בית המשפט להסתכלות פסיכיאטרית.

שלושה ימים לאחר כך צלצלה עורכת הדין של אוחנה למפקד תחנת המשטרה אילן סרדל וביקשה לשחרר אותו לאזכרת האם. "היא ביקשה ממני להראות צד אנושי ולתת לו להגיע לאזכרת אימו.  אחרי דיון עם צוות החקירה המיוחד החלטתי לשחררו אותו בליווי שוטרי יס"מ ובתנאי שלא יצור קשר עם בני משפחתו", אמר סרדל השבוע.

לפני מספר ימים הודה אוחנה במעשה ושחזר את אותו יום בפני חוקרי המשטרה. "הוא טוען שהוא חשד שהחברה שלו בוגדת בו", אמר סרדל השבוע. "החברה שלו דווקא אמרה שהם היו בסדר, למרות שיומיים קודם הוא רצה להיפרד ממנה. הוא סיפר בחקירה שהוא קרא לשני אל החדר ודקר אותה, היא נמלטה לסלון והתחילה לצרוח והאמא נעמדה חוצץ ביניהם. הוא אמר: 'ראיתי מסך שחור ושמעתי קולות'".

סרדל מעריך שמשהו נפשי קרה לאוחנה בשנה האחרונה, מאז נפטר אביו באוקטובר האחרון. "הוא היה באקסטזה, הוא רץ עם הסכין וכל מי שראה בדרך, הוא דקר. אם הוא לא היה נעצר הוא היה רוצח עוד אנשים".

לדבריו, כשפגש באוחנה בתחנה, מיד עם מעצרו הוא היה נראה נורא. "שאלתי אותו מה קרה והפנים שלו היו אטומות לחלוטין והוא אמר לי: 'יום אסל, יום באסל'. שאלתי אותו למה התכוון והוא שוב חזר על המשפט. לא מדובר בעבריין טיפוסי שיודע איך לענות לחוקרים, ברור שעבר עליו משהו".

תיק חקירה מבוסס. אילן סרדל (צילום: הילה מלמד)

למרות המצב הנפשי הקשה בו היה אוחנה בעת ולאחר הרצח והדקירה, במהלך השחזור הוביל את החוקרים לנקודה המדויקת בה ניסה להסתתר בשדות ובה נתפס על ידי השוטרים. במהלך השבוע האחרון הוא נמצא בבית חולים פסיכיאטרי, שם הוא עובר בדיקה פסיכיאטרית שמטרתה לקבוע האם הוא כשיר לעמוד לדין. מדי פעם ועל פי הצורך, הוא נלקח לתחנת זבולון, שם הוא עובר חקירה. בבית החולים הפסיכיאטרי הוא לא משתף פעולה עם הרופאים ואומר להם: "אני לא משוגע, אני לא מדבר אתכם". בניגוד לזה, עם שוטרי המשטרה הוא דווקא כן משתף פעולה.

נצ"מ אילן סרדל: "יש עוד עבודת חקירה אבל התיק מבוסס טוב מבחינת העדים, הראיות, ההודאה שלו והשחזור, שמתיישב עם כל מה שהיה בזירה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות