fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה בגלביות: די לכפייה הדתית בקרית אתא

ריקוד זומבה בגלביות שחורות שהתקיים היום (שלישי) ברחבת עיריית קרית אתא המחיש מה צפוי בהיעדר פתיחת עסקים בשבת. בשבוע שעבר ניתן צו סגירה למכון הכושר ספייס החדש בעיר, והתקיימה הפגנה שארגנה הרשת עם עשרות תושבים
ריקוד זומבה בגלביות בקרית אתא
ריקוד זומבה בגלביות בקרית אתא (צילום: עצמי)

רשת מכון הכושר ספייס, שהחלה לפעול לפני כשבוע וחצי בקרית אתא, ערכה הפגנה עם כ-30 אנשים ברחבת העירייה. הרקע: מכון הכושר מתכוון לפעול בשבת בדיוק כמו שאר מכוני הכושר בקריות וטרם קיבל רישיון עסק. במכון הכושר טוענים כי העירייה מסרבת לתת את ההיתר כיוון שטוענת לצביון דתי וכי העירייה פועלת על פי נוחות בלבד היות והקאנטרי העירוני פתוח בשבת, קבוצת הכדורגל של קרית אתא משחקת בשבת ואף תחנת דלק מופעלת בשבת.

מנכ"ל הרשת חיים פרנקל: " לפני כשבוע וחצי הוצא צו סגירה שחתום על ידי מנכ"ל העירייה, שאין לו סמכות כלל לחתום על צווים. ניגשנו לבית המשפט והצו בוטל. למחרת העירייה הגישה עוד צו שנחתם על ידי ראש העיר, ללא פירוט. שוב ניגשנו לבית המשפט שנתן הקפאה מקסימלית לצו של שבוע.

המטרה שלנו היא לאפשר שוויון. מבחינה עסקית מגיעה לנו האפשרות להתחרות בשוויוניות מול עסקים במיוחד שהקאנטרי מופעל על ידי זרוע של העירייה.  בכל רשתות מכוני הכושר בקריות פועלים בשבת, גם שהקניונים או המרכזים המסחריים סגורים. לעירייה אסור לזנוח את התושבים החילונים שלה. זה מאבק שלנו כדי לשרת את הלקוחות שלנו. ציפינו שיחבקו אותנו ולא ירחיק ואותי בכפיות דתיות".

ריקוד זומבה בגלביות בקרית אתא
ריקוד זומבה בגלביות בקרית אתא (צילום: עצמי)
הפגנה נגד כפייה דתית בקרית אתא
הפגנה נגד כפייה דתית בקרית אתא (צילום: רותם כבסה)

במכתב התגובה שהגישה עיריית קרית אתא לבית המשפט השלום בחיפה נכתב כי מכון הכושר פועל כעת ללא רישיון עסק. עוד כתב כי מטר הרישוי למכון ספורט מסוג זה הוא בין היתר הבטחת שלומים של המתאמנים. עוד מצוין כי המבנה בו מתנהל מכון הכושר ספייס בנוי ללא היתר וללא טוס 4 כך שהעסק פועל גם בניגוד לחוקי התכנון והבנייה.

מעיריית קרית אתא נמסר: "מכון הכושר פועל ללא רישיון עסק באופן שמסכן את המשתמשים בו. הנסיונות לקשור בין העובדה כי המכון פועל ללא רישיון עסק לבין השבת היא לא יותר מתרגיל ביחסי ציבור".

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"הד הקריות"

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות