fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין משחקים קלים בליגה הלאומית

שבוע אחרי שקיבלה בראש מהפועל מגדל העמק, באולמה הביתי, יצאה עירוני עזריאלי קרית אתא למשחק קל, לכאורה, מול מכבי הוד השרון מהתחתית, אבל העונה למדנו ששום דבר לא בא בקלות. חניכיו של ברתנא פיגרו כל המחצית הראשונה, וניצחו לבסוף 75:69, בזכות הגנה משופרת במחצית השנייה
העיר את חניכיו בהפסקה. זיו ברתנא (צילום: דורון גולן)

תשעה מחזורים חלפו מתחילת העונה בליגה הלאומית בכדורסל ובשלב הזה, כאשר הליגה מתקרבת לסוף הסיבוב הראשון, שום דבר לא ברור. הליגה העונה צמודה, הרמה די שווה וכל קבוצה, למעט עירוני רמת גן, יכולה ביום נתון להפתיע קבוצה מצמרת הטבלה. הצפיפות למעלה גדולה וקשה עכשיו להצביע על קבוצה כלשהיא שבולטת ברמה מעל הליגה. עם זאת אפשר לציין לטובה כמה הפתעות כמו הפועל מגדל העמק, שמשתפרת ממשחק למשחק, עירוני רעננה, היחידה בליגה שהפסידה רק משחק אחד (חסרים לה שני משחקים, נכון לכתיבת שורות אלה) וגם הפועל כפר סבא, שמדורגת בצמרת הגבוהה.

שתי קבוצות שסומנו כפוטנציאליות להיות למעלה, בעיקר היורדת מליגת העל – עירוני נס ציונה, והפייאנליסטית של שתי העונות הקודמות, עירוני עזריאלי קרית אתא, מתקשות להיצמד לצמרת הגבוהה וסוחבות כבר עכשיו גיבנת עם ארבעה הפסדים בתשעה משחקים. אבל אסור להסיק כעת מסקנות, הדרך עוד ארוכה ומפותלת.

ביום שלישי יצאה אתא למשחק חוץ נגד מכבי הוד השרון מתחתית הליגה. לכאורה משחק קל, אבל במציאות היה קשה, אפילו קשה מאוד. אתא פתחה רע ופיגרה כל המחצית הראשונה. אגב מי שמאמין באמונות טפלות היה צריך להיות מרוצה מהפיגור, כי ברוב משחקי הקבוצה העונה, כשהיא הובילה בפתיחה היא נוצחה, וכשהיא פתחה בפיגור היא ניצחה. אז הנוסחה הזו עבדה מצוין בהוד השרון. אחרי פתיחה נוראית של שני הסקוררים הגדולים דומיניק פוינטר (נקודה אחת ברבע הראשון) ונועם מטלון (אפס נקודות ברבע זה) הוד השרון הובילה 14:17. ברבע השני חל שיפור מה אצל השניים, אבל עדיין הוד השרון הובילה, ובסוף המחצית הראשונה לוח התוצאות הראה 31:38 להוד השרון.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
העיר את חניכיו בהפסקה. זיו ברתנא (צילום: דורון גולן)

בהפסקה הבהיר מאמן אתא זיו ברתנא לחניכיו שאם הם ימשיכו לשחק בצורה כה רשלנית בהגנה, הם יפסידו שוב. שחקני אתא הפנימו והפגינו שיפור קל ברבע השלישי, שהסתיים בתוצאה 23:17 לאתא. בסוף הרבע עדיין הוד השרון הובילה 54:55. הרבע האחרון היה כולו של אתא שניצחה 21:14, ובסיום חגגה ניצחון קשה בתוצאה 75:69.

קלעו לאתא: דומיניק פוינטר 21 (13 ריב'), נועם מטלון 18 (9 ריב'), ג'ויינר דאליס 14, ירין איינהורן 11, שגיב דוד 6 וגל חלמיש 5 (8 ריב').

ביום שלישי תארח אתא את הפועל חיפה למשחק מסקרן מאוד, מול מאמן הפועל שקד שוהם, שהוא המנהל המקצועי של מחלקת הנוער באתא ומאמן קבוצת הנוער.

יו"ר אתא נפתלי בנטוב מבטיח לשקד קבלת פנים חמה: "נקבל אותו בברכה, ניתן לו בראש, ושילך הביתה", סיכם היו"ר בחיוך.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות