fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדחי אל דחי

בחודשיים הראשונים של העונה רנה מולנסטיין קיבל כאן המון מחמאות, אבל מאז הוא עשה את כל הטעויות והוא בעיקר אחראי למצבה הנוכחי של הקבוצה. גם תור קרלסן לא נקי מאשמה. אם מכבי חיפה תפסיד מול ק"ש ובמחזור הבא למכבי ת"א, לא יהיה מנוס מלשלוח את מולנסטיין הביתה
ככה אי אפשר להמשיך. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

במכבי חיפה העסקים כרגיל. שוב משחק ביתי ושוב הפסד מוצדק. רנה מולנסטיין ממשיך לאלתר הרכבים מוזרים ולא מצליח להתגבר על הסגל הדליל שהשאיר לו תור קרלסן, וגם הולמאר איולפסון, בהופעת בכורה סבירה, לא הצליח לעזור. גם השחקנים של מכבי מאבדים את הראש, ושוב שחקן מקבל כרטיס אדום מיותר לחלוטין בדקה ה-90, כשהמשחק גמור. וכשכל המערכת נמצאת בסחרור, והקבוצה נמצאת בצניחה חופשית, אין פלא שאפילו הקומץ המכוער של אוהדי מכבי מרים את הראש ומרשה לעצמו לשרוק בוז לשחקן צעיר בכל נגיעה.

מולנסטיין והטעויות החוזרות

מולנסטיין קיבל אצלי לא מעט מחמאות על החודשיים הראשונים במכבי, אבל מה שקורה בשבועות האחרונים פשוט לא יכול להתקבל על הדעת בקבוצה כמו מכבי חיפה. כל מאמן מגיע לאצטדיון סמי עופר ועושה למולנסטיין בית ספר טקטי. נכון, השחרור הנמהר של מריו מוסה פגע מאוד במכבי, וגם העובדה שבקבוצה יש בערך שני קשרים ראויים למרכז השדה, זו לא סיבה להמשיך ולשחק עם שני קשרים במרכז מול כל יריבה שמגיעה עם שלישייה חזקה שלוחצת ופשוט מבטלת בקלילות את המשחק של מכבי. הפעם מולנסטיין בחר לעלות מול הקבוצה של קובי רפואה עם איעד חבשי כקשר אחורי, קמיל ואצק לידו, רועי קהת בשמאל, ניקיטה רוקאביצ'ה בימין, גילי ורמוט מתחת לחלוץ ומוחמד עוואד כחלוץ בודד. בדיוק כמו שבכל המשחקים הקודמים זה לא עבד, גם הפעם לא. מולנסטיין חייב להפנים כבר שורמוט לא יכול לשחק היום קשר שלישי, מכיוון שהוא לא עוזר להגנה ומשאיר את שני הקשרים מאחוריו לבד. חבשי גם ככה בלם באופי ומראש אי אפשר לצפות ממנו לנהל את המשחק, וכך שוב ואצק נשאר כמעט לבד. ואצק עוד עלה פצוע ונאלץ להתחלף בדקה ה-35, אבל מה זה משנה מי משחק בעמדה הזו כל עוד הם מבודדים משאר ההתקפה? הפתרון של המאמן של מכבי היה מאוד לא ברור. הוא שלח את השחקנים שלו להסתגר אחורה ולתת למכבי פתח תקווה לתקוף מתוך שאיפה שיהיה שטח לרוקאביצ'ה במתפרצות, אבל קבוצה שיוצאת קדימה עם ורמוט וקהת היא לא ממש הקבוצה הכי מהירה בליגה. פ"ת אמרה תודה, יצאה קדימה, שלחה קשר כל הזמן לאזור של ורמוט ולמעשה הוציאה אותו מהמשחק.

ככה אי אפשר להמשיך. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ככה אי אפשר להמשיך. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כל עוד מולנסטיין לא יעלה עם שלישייה חזקה במרכז השדה שתלחץ על הכדור ותגן, ורמוט ימשיך להיות לא רלוונטי. הוא יוכל לעשות פעולה חיובית מדי פעם, כי בכל זאת יש לו כשרון גדול, אבל לא הרבה מעבר. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0, בלי יותר מדי הזדמנויות. מכבי פ"ת פתחה את החצי השני בבליץ על השער של גלזר, ורמוט הציל מהקו, ובתוך שלוש דקות הכחולים עלו ל-2:0. קניוק עוד הספיק להחמיץ מקרוב, וגם עומר דמארי, שנכנס להופעת בכורה מעודדת, בשביל שחקן שלא שיחק כל כך הרבה זמן, לא ממש יכל לעשות יותר מדי, כשבפעמיים שהוא הכין בצורה מצוינת לרוקאביצ'ה, החלוץ של מכבי החמיץ בצורה רשלנית.

על אף הסגל החסר אפשר וצריך להוציא הרבה יותר ממה שיש במכבי, ואם מולנסטיין  יפסיד מול קרית שמונה מחר, ומול מכבי תל אביב במחזור הבא, לא  יהיה מנוס מלהיפרד ממנו ולחפש מאמן אחר שיוביל את מכבי בהמשך.

טפשות לשמה

איאד עבו עביד לא מתאים ביכולת הנוכחית שלו למכבי חיפה. קשה להתווכח על זה, יכול להיות שבעתיד הוא ישתפר, אבל כרגע הוא עדיין לא שם. אבל אבו עביד בסופו של דבר הוא סוג של סותם חורים בסגל, ולבוא אליו בטענות על זה שהוא לא משחק טוב, בעמדה בה הוצב כמגן שמאלי כשאין לו בכלל רגל שמאל, זו איוולת לשמה. אם כבר הטענות צריכות להיות מופנות למולנסטיין, ששם אותו בעמדה הזו, או לקרלסן, שהשאיר את מכבי בלי אופציות ראויות לעמדה. נכון, אבו עביד עשה טעות ולא היה צריך לענות לאלה שקיללו אותו במהלך המשחק, אבל כל מי ששרק לו בוז בכל נגיעה, מהדקה ה-60 ועד לסיום המשחק, צריך להסתכל על עצמו במראה ולשאול את עצמו האם הוא באמת אוהד של מכבי חיפה. הקבוצה גם ככה בפיגור וכולם לחוצים, האם זה מה שיעזור לקבוצה? בשלב מסוים חבשי עזב את העמדה שלו כבלם והלך להוציא כדור חוץ משמאל, רק כדי שאבו עביד לא יקבל שריקות מהקהל, ואם מכבי הייתה מקבלת שער מהעובדה שהבלם שלה לא היה בעמדה? לבקר שחקנים מותר, אבל במהלך המשחק להפריע לקבוצה בשריקות לשחקנים ביתיים זו פשוט טיפשות לשמה ואני מאוד מקווה שלא נראה את התופעה הבזויה הזו יותר בסמי עופר.

הופעת בכורה סבירה. הולמאר איולפסון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הופעת בכורה סבירה. הולמאר איולפסון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בעטו בדלי

אחרי שלושה נצחונות רצופים בליגה, יחד עם חזרתו של גרגורי וארגאס, קיווינו שמכבי חיפה בדרך למעלה. מה יותר נוח ממשחק ביתי מול מכבי קרית גת, הקבוצה הגרועה בליגה, שנמצאת במקום האחרון, כדי להמשיך את הרצף? אבל בליגת הכדורסל שלנו הכל יכול לקרות וקרית גת הגיעה לרוממה בלי שיש לה הרבה מה להפסיד, שלחה הרבה שחקנים לריבאונד התקפה, ניצלה את העובדה שלמרות שעופר רחימי פתח עם דניאל קופרברג, כדי לנסות ולשמור על טוני מיטשל מעבירות, עדיין מיטשל עשה שתי עבירות מהירות בתוך קצת יותר משתי דקות וחצי, וכך מכבי נותרה שוב עם וויל גרייבס כשחקן הגבוה. זה יכול לעבוד מדי פעם, אבל בסופו של דבר השליטה המוחלטת של קרית גת בריבאונד ויתרון הגובה שלהם, יחד עם משחק חלש מאוד של מכבי חיפה בהתקפה, הביא למצב שאותו אנחנו זוכרים מהעונה שעברה שבו וארגאס לוקח את הכדור בדקות האחרונות וכולם מסתכלים. וארגאס הצליח איכשהוא לסחוב את המשחק להארכה, אבל שם כבר גם לו נגמר הכח, ומכבי חיפה הפסידה משחק שהיה פשוט אסור להפסיד בו 85:80, ושולחת את קבריניטי הקבוצה לחשוב שוב על מצבת השחקנים הגבוהים של הקבוצה. אי אפשר להמשיך ולרמות בכל משחק ולשחק בלי גבוהים, וכשמיטשל, שהוא הגבוה היחיד משחק בקושי 16 דקות, וחוסם פעמיים בצורה לא חוקית כדורים שאפילו לא התקרבו לטבעת, ומצד שני קולע רק ארבע נקודות ומאבד שלושה כדורים, אי אפשר להגיע רחוק.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות