fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפקד משטרת זבולון: תהיה אכיפה מוגברת על שתיית אלכוהול בקרב בני נוער

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

אחד הדברים הראשונים שנצ"מ קובי קרני, 45, עשה כשקיבל את המינוי למפקד משטרת זבולון היה להחליף את דלת הפלדה האטומה בכניסה ללשכתו בדלת זכוכית שקופה. השינוי הטכני הזה מראה את תפיסת עולמו לשקיפות מול כל מי שמגיע ללשכתו.

לאחר 27 שנים במשמר הגבול ובמשטרה, מונה קרני לתפקיד בחודש מאי האחרון אולם אין זו הפעם הראשונה שהוא נמצא בתפקיד בכיר במשטרת זבולון. בעבר הוא היה סגן מפקד משטרת זבולון ולאחר מכן מפקד משטרת עכו ושוב חזר למשטרת זבולון, הפעם כמפקד. משטרת זבולון נחשבת לאחת התחנות הגדולות במשטרה והיא פועלת מול עשר רשויות מקומיות עם אוכלוסייה של כ-300 אלף אזרחים ועוד עשרות אלפים שמגיעה לתחומה למרכזי הקניות והבילוי. "כמפקד אתה נושא באחריות על כל מה שקורה" אומר קרני "והאחריות גדולה ועצומה אל מול הציבור ופה צריך לדעת לחבר בין כלל השוטרים בתחנה למאמץ משותף שהוא מתן שירות לאזרח ולחימה בפשיעה לצד טיפול בתאונות דרכים".

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

כיום משרתים במשטרת זבולון 350 שוטרים, כל התקנים מלאים וקרני אומר "כוח האדם תמיד לא מספיק אבל עם מה שיש אנחנו עושים הכי טוב. מדי יום רביעי אנחנו מתקיים פה דיון ניתוח פשיעה לפי כל רשות מקומית וביום חמישי בבוקר אנחנו כבר בונים תוכנית עבודה לשבוע החדש על סמך הניתוח". "לטעמי הציבור לא מכיר את העשייה והעבודה של המשטרה" הוא אומר "השוטרים עושים עבודת קודש וכל יום מצילים חיים וזה לא תמיד בא לידי ביטוי אל מול הציבור. כמעט כל יום יש שלושה-ארבעה נעדרים שאנחנו משקיעים המון מאמצים לאתר אותם במהירות לפני שיקרה להם אסון. השוטר הבודד משפיע על ארגון שלם והציבור לא עושה את ההפרדה בין השוטר הבודד לגוף כולו. לטעמי השירות שניתן הוא מצוין ואני יודע שהציבור לא רואה את זה באותה עין ולפעמים הציפיה שלו גדלה יותר ממה שאנחנו יכולים לעשות, לדוגמא שנתפוס את כל הפורצים".

עם כניסתו לתפקיד החליט קרני, נשוי לאורית ואב לשלוש בנות, שמשטרת זבולון תשקיע מאמצים רבים בשני מישורים: מניעת פשיעה באמצעות חינוך והגברת פעילות האכיפה. "החינוך המניעתי הוא מגני ילדים ועד בתי ספר תיכוניים" מסביר קרני "אנחנו מעבירים תכנים לפי חתך גילים כשהרעיון המרכזי הוא להעביר לבני הנוער מסרים להתרחק מהסכנות שבפשיעה. אני לא רוצה את בני הנוער בתחנה, אלא לפגוש אותם בבית הספר ולהסביר להם את הסכנות. יש לנו שיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות, הנהלות בתי הספר ושיח ישיר עם ההורים כדי לרתום אותם למאמץ למנוע את המגע של בני הנוער עם הפשיעה".

בתחום האכיפה אומר קרני "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם היחידה המרכזית שמתעסקת בעיקר בפשיעה החמורה ואנחנו מתעסקים עם כל השאר. אין לנו הנחות ואנחנו עושים הכל כדי למגר כמה שיותר מהפשיעה". בסופי השבוע מגיעים לתחום השיפוט של משטרת זבולון עוד עשרות אלפי בליינים, מכל העדות, למאות המועדונים, פאבים, בתי קפה ומסעדות ואירועים של הפרות סדר, קטטות, אלימות ושיכרות הפכו להיות חלק מהשגרה של סופי השבוע במשטרת זבולון. "אנחנו משקיעים המון משאבים כל סוף שבוע כדי שהוא יעבור ללא נפגעים. אנחנו מבצעים גם פעילות אכיפתית-מניעתית בכל סוף שבוע ומציבים שוטרים שעורכים בדיקת נשיפון לבליינים (בדיקה לגילוי אחוז האלכוהול בדם-ד"ג) עוד לפני שהם בכלל אוחזים בהגה".

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

במשטרת זבולון מכירים היטב את תופעת ההימורים הבלתי חוקיים ומכוני הליווי שקיימים ברחבי האזור והוקם צוות מיוחד שעיקר פעילותו היא לטפל בנושא זה שמשפיע לרעה על בטחון התושבים. המועדונים והבילויים מביאים עימם גם תופעות שנגרמות מאלכוהול וקרני אומר "אחד הדברים שמשפיעים ומייצרים אלימות זה אלכוהול שלצערי זה כבר תופעה שהולכת ומתפשטת. היום כבר מדובר בבני נוער בני 13-14 בעיקר בסופי שבוע, מועדונים וגנים ציבוריים ששותים אלכוהול. לשמחתנו יש מתנדבים מצוינים שנותנים מעצמם לפעילות בכל עיר ויש פרויקטים כמו עיר ללא אלימות וסיירות הורים".

את שנת 2016 הצליחה משטרת זבולון לסיים עם נתונים המעידים על ירידה בהיקף הפשיעה בתחומה לעומת שנת 2015 ולהלן כמה מן הממצאים: 403 מקרים של גניבה מרכב ב-2016 לעומת 760 מקרים ב-2015. 41 אירועי שוד בשנה הנוכחית מול 65 אירועי שוד בשנה הקודמת. 280 גניבות רכב בשנה הנוכחית לעומת 291 גניבות רכב ב-2015. "עיקר הרכבים הגנובים מגיעים לשטחים" אומר קרני "אנחנו עדיין לא מצליחים למגר ממש את התופעה ומדובר פה בשיתוף פעולה של תושבי שטחים עם מקומיים". בשנה הנוכחית נרשמו עד 31 תאונות דרכים קשות לעומת 36 בשנה שקדמה לה. ירידה חדה נרשמה במספר התאונות הקטלניות מ-7 תאונות קטלניות ב-2015 ל-3 תאונות קטלניות בשנה הנוכחית. קרני מספר כי במשטרת זבולון עשו מיפוי של "הכבישים האדומים" בכל קריה שבהם מתמקדת פעילות אכיפתית מוגברת.

נושא מרכזי שנמצא כל העת בכותרות הוא עניין האלימות במשפחה (אלמ"ב) ורק בסוף השבוע האחרון נפתחו במשטרת זבולון 14 תיקי אלמ"ב. "במשרד שמטפל באלמ"ב יש את האנשים הכי טובים" אומר קרני "זה משרד שמציל חיים". לגבי הפעילות לשנת 2017 אומר קרני "לצערי אין לנו שום נושא שלא נטפל בו. נמשיך להילחם בפשיעה, בתופעת הזנות וההימורים. נושא שנשים עליו דגש מיוחד יהיה בני נוער ואלכוהול. הנוער שגדל היום זה הנוער שיתגייס לצבא ואז יגיע לאזרחות. ככל שאשקיע בו יותר במניעה, אפגוש אותו פחות במישור הפלילי. חשוב לי שבני הנוער יגדלו ויהיו אזרחים טובים".

לקרני יש מנהג, כל יום הוא מתקשר לאזרח שקיבל מענה במשטרת זבולון ומתעניין על איכות השירות שקיבל. אז אם איתרע מזלכם להגיע בנסיבות כאלו ואחרות למשטרת זבולון, אל תתפלאו עם על הקו יהיה מפקד התחנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות