fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מומחי הכללית מאיצים בציבור להתחסן נגד שפעת

דר רחל לוצאטי. צילום: דוברות כללית
דר רחל לוצאטי. צילום: דוברות כללית

 

בעקבות אשפוזה של נערה שהסתבכה בשל מחלת שפעת קוראים מומחי כללית לאלו שטרם חוסנו, חשוב למהר ולהתחסן נגד שפעת

הידיעה על אירוע טראגי, בו נערה אושפזה במצב קשה בשל סיבוכי השפעת, על אף שלא סבלה מכל מחלת רקע, הביאה לגל פניות למרפאות כללית לשם קבלת החיסון. מומחי כללית מציינים כי מומלץ להשלים את קבלת החיסון עד תום  השנה, כדי שיהיה יעיל,  מה עוד שהולך ואוזל מלאי החיסונים המצויים במרפאות.

דר רחל לוצאטי. צילום: דוברות כללית
דר רחל לוצאטי. צילום: דוברות כללית

כללית החלה כבר בעונת החגים את מתן החיסונים וכ- 170 אלף איש כבר חוסנו ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי. "לדאבוננו", מציינת ד"ר רחל לוצטי, מנהלת מינהלת חיפה ומומחית ברפואת משפחה בכללית, "מזג האויר החם מטעה חלק מהציבור שאינו מגיע להתחסן רק כי בטעות הוא מקשר זאת למחלת השפעת". בפועל, הוירוסים כאן בעונה זו גם כשחמים בחוץ וחשוב לקבל חיסון ולמנוע סיבוכים קשים.

חשיבות רבה יש במתן חיסונים לילדים החל מגיל חצי שנה ועד גיל 14, כי הם מגיבים הכי טוב לחיסון ובו בזמן עלולים לפתח סיבוכים קשים. בנוסף, הם מקור הדבקה לכלל המשפחה וכשהם מחוסנים גם אחיהם, הוריהם, הסבים והסבתות נדבקים פחות. קבוצה נוספת בסיכון היא בני 65 ומעלה וכן חולים כרוניים ואנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת. מדובר בוירוס מומת ואין כמעט כל סיבוך, רק סיכוי לחלות פחות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות