fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מד"א נערך לקראת יום כיפור ומתריע מפני תאונות אופניים והתעלפויות

מדי שנה מוזנקים צוותי מד"א להעניק טיפול רפואי ליותר מאלפיים בני אדם במהלך יום הכיפורים. מתוכן, מאות קריאות הינן כתוצאה מפגיעות אופניים הן של רוכבי האופניים עצמם והן של הולכי הרגל וילדים הצועדים ברחובות. מאות קריאות נוספות עוסקות בהתעלפויות כתוצאה מהצום.

על מנת להעניק מענה רפואי מיידי ומקצועי לכל קריאה המתקבלת במוקד החירום 101 של מד"א במהלך צום הכיפורים, נערכים צוותי מד"א בכוחות מתוגברים ולצד הצוותים בתחנות מד"א והכוננים הנמצאים ברחבי הערים יפעלו גם כונני מד"א המצוידים בציוד רפואי מתקדם הכולל דפיברילטורים אשר נמצאים אצל מתפללים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, ויוכלו להעניק טיפול רפואי מיידי למתפללים שיחושו ברע.  בנוסף, יוצבו בכוננות גבוהה שני מסוקי מד"א, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים.

נוסף על תגבור הכוחות שיבוצע על ידי מד"א נמסר כי בכדי להקל על הצום, במיוחד עבור ילדים הצמים לראשונה, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. עבור ילדים הצמים לראשונה ישנה חשיבות גבוהה אף יותר בהקפדה על שתייה מספקת ושהייה באזורים מוצלים, בעת שהייה מחוץ לבית. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב בתפריט מזון מכל קבוצות המזון.

אפליקציית 'מד"א שלי' מאפשרת לציבור המתפללים לחייג אל מוקד החירום של מגן דוד אדום בלחיצת כפתור. במהלך השיחה, שתקבל מענה על ידי החובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א בתוך ארבע שניות בלבד כשהם יודעים את מיקומו של המתקשר דבר שיקצר את זמני התגובה ויחסוך מצב של חילול שבת וחג נוסף.

ביום כיפור הכבישים מתמלאים באופניים רגילים וחשמליים, סקייטבורד, רולר-בליידס וקורקינטים. לאור זאת, קיימת סכנה גדולה ומשמעותית לילדים אשר עלולים להיפגע כתוצאה מרכיבה לא בטוחה. מדי שנה, צוותי מד"א מטפלים במהלך יום הכיפורים במאות ילדים ובני נוער שנפגעים בתאונות הנגרמות תוך כדי רכיבה על אופניים והחלקה על גלגיליות, סקטבורד ורולר-בליידס. נתון זה גבוה פי חמישה מהממוצע של יום רגיל בשנה.

במד"א פונים לציבור המתפללים המגיעים לבתי הכנסת עם ילדים ופעוטות לתת תשומת לב מיוחדת ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה במד"א נקראים לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה ושאינם מיועדים למשחקי ילדים ופעוטות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות