fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאות השתתפו בההילולה המסורתית לזכרו של רבי יהודה בן בבא

מאות מתושבי קרית אתא השתתפו השבוע בהילולת התנא רבי יהודה בן-בבא שהתקיימה בסמוך לקברו בשפרעם. את ההילולה המסורתית מקיימת עיריית קרית לזכרו של רבי יהודה בן-בבא שהיה אחד מעשרת הרוגי מלכות ונחשב לאחד מחשובי התנאים.

יעקב פרץ והרב ברוך אבו חצירא. צילום: רפי עשור
יעקב פרץ והרב ברוך אבו חצירא. צילום: רפי עשור

האירוע נערך במעמד, הרב ברוך אבוחצירא, רבני העיר, ראש העירייה יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, ותושבי העיר אשר הגיעו על מנת להשתתף בהילולה. פרץ ברך את המשתתפים בשנה טובה וחג שמח והדגיש בברכתו את חשיבות האתר למורשת היהודית ולרבי יהודה בן-בבא שהקריב את חייו על מזבח היהדות ואמר:" בימים אלה, כאשר עם ישראל ניצב בפני סכנות ואיומים בכל גבולותינו, דרכו של רבי יהודה בן בבא צריכה להאיר את דרכנו ולהיות בבחינת עמוד האש ההולך לפני המחנה. כוחה של האמונה, הדבקות בתורת ה' ואהבת ישראל הם המהווים את מקור הכוח והחוסן הלאומי והחברתי שלנו."

רבי יהודה בן-בבא ז"ל, היה אחד מעשרת הרוגי מלכות ונחשב לאחד מחשובי התנאים, אשר הסמיך לרבנות את רבי שמעון בר-יוחאי ואת רבי מאיר בעל הנס בניגוד לאיסור הרומאים ואף שילם על כך בחייו כשהוצא להורג בידי הרומאים. ציון קברו נמצא על יד שפרעם ומהווה מוקד עלייה לרגל לתושבי האזור. המחלף הסמוך, מחלף סומך, קרוי לציון הסמיכה שערך באזור. מקום קבורתו של רבי יהודה בן-בבא נתגלה באקראי על ידי שלום בן-דוד, תושב קרית אתא, לפני יותר מ- 25 שנה בעת שסייר בשדה בסמוך לשפרעם. מאז בכל שנה, מתקיימת במקום הילולה לזכרו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות