fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יישומון להורים לשמירה על הילדים וניתוח מצבם החברתי

bosco אפליקציה להורים לשמור על הילדים. צילום: יח"צ
bosco אפליקציה להורים לשמור על הילדים. צילום: יח"צ

שבוע חלף מאז מותו הטראגי של רוי פאר מעוז, שנפל אל מותו מהקומה ה-12 בבניין מגוריו, כתוצאה ממה שנראה מחקירת המשטרה כמשחק אומץ של כמה ילדים. בעקבות הטרגדיה התעוררו אצל הורים רבים ספקות באשר למעשיהם של הילדים בעת שהם נמצאים לבדם ונראה כי לפחות על חלק מזה ניתן למצוא פתרון ביישומון (אפליקציה) שפותח למטרה זו.

יזם הסטארט-אפ, ינון לנדנברג, פיתח יישומון בשם BOSCO שמותקן על הטלפונים הסלולריים של ההורים והילד ומעניק למעשה מידע והתראות על חייו של הילד, החל ממיקום בטוח, חרם חברתי, איומים וחומר פוגעני. לנדנברג, יליד קרית מוצקין שמתגורר היום במרכז, מספר "פיתחתי את זה מהצורך שלי. יש לי שלושה ילדים ובניגוד לילדות שהייתה לנו שההורים שמעו אותנו מדברים בטלפון ורבים עם החברים, או כשראו אותנו מדברים עםן זרים ברחוב, היום אנחנו לא יודעים שום דבר. הילדים יכולים לשבת לידנו כל היום, להתכתב בטלפון עם כל העולם ואין לנו מושג עם מי הם בקשר. היום, אם עושים חרם על ילד הוא מגיע הביתה וזה ממשיך לרדוף אותו בטלפון וברשתות החברתיות".

ינון לנדנברג יזם יישומון להגנה על ילדים. צילום: יח"צ
ינון לנדנברג יזם יישומון להגנה על ילדים. צילום: יח"צ

על היישומון מסביר לנדנברג, שההורה מתקין אותו בטלפון שלו ומזמין את הילד להתקין אותו בטלפון שלו, כך שהדבר נעשה בשיתוף פעולה והילד מודע לכך שהיישומון פועל בטלפון שלו. היישומון מנתח את כל המידע שנמצא בטלפון של הילד ושולח התראות להורים בכל פעם שמתגלה חריגה שעלולה לפגוע בילד.

"המערכת מנתחת את כל המידע" אומר לנדנברג "איפה הוא נמצא ובכל פעם שהוא נכנס או יוצא ממקום שהגדרנו כ"בטוח" כמו בית הספר ואת אחוז הסוללה שנותר לו. המערכת מנתחת את המדיה החברתית של הילד וכשהיא מזהה ששלושה חברים הסירו את הילד בתוך זמן קצר מרשימת החברים, ההורים מקבלים עידכון על חשש לחרם חברתי. המערכת מנתחת את המידע בוואצאפ ומתריעה על תמונות פוגעניות או איומים. ההורים מקבלים התראה רק על תוכן פוגעני ולא על השיחות האישיות של הילד".

המערכת יכולה אף לזהות מצבי לחץ ופחד ואת מצב הרוח של הילד לפי הקול שלו ושולחת התראה להורים. "אנחנו לא יכולים לשנות את העולם" אומר לנדנברג מה שאנחנו יכולים לעשות זה לתת להורים כלים כדי להתמודד עם העולם שאנחנו חיים בו. אנחנו מנסים לתת להורים יותר שקט נפשי בנוגע לחיי היום-יום של הילדים שלהם".

ראש עיריית קרית מוצקין, שבה גדל לנדנברג, חיים צורי, מסר השבוע: "לנדנברג הוא יזם שהשורשים שלו מכאן. העידן היום בו הטכנולוגיה תופסת מקום נכבד בחיינו מחייבת חשיבה שונה. כל הכבוד לינון על היוזמה והיצירתיות. אין לי ספק שלאור מקרים טרגים שקרו לאחרונה בכל רחבי הארץ, אפשר ליצור סביבה שתייצר תקשורת אחרת ותסייע לילדים גם בעיתות מצוקה".

לנדנברג עומד כיום בראש חברת sFBI, ובסינגפור קיבל המיזם של BOSCO מענק של מיליון דולר ממשרד הכלכלה המקומי, עם המדען הראשי בישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות