fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריגה בלוחות הזמנים של עבודות התשתית ברחוב פנחס לבון בקרית ים

רחוב פנחס לבון, קרית ים. צילום: דורון גולן
רחוב פנחס לבון, קרית ים. צילום: דורון גולן

בזמן שבו מקימים שכונה חדשה בעולם המערבי, בקרית ים לא מצליחים לסיים את העבודות שמשתרעות על כמה עשרות מטרים ברחוב פנחס לבון. הרחוב היה אמור להיפתח לתנועה כבר בתחילת החודש אולם בפועל התרחיש האופטימי מדבר על עוד חמישה חודשים.

לפני כשנה החלו העבודות ברחוב פנחס לבון, לאחר שהשוק העירוני הועבר למקום סמוך. המטרה הייתה להכין תשתית שתשרת את תושבי השכונות הסמוכות ולצורך כך הוחלט להחליף את כל התשתית התת קרקעית. הרחוב נסגר לתנועה ובשני צידיו הוצבו שלטים שעליהם נכתב שהרחוב יסגר לתנועה עד לתאריך אחד בספטמבר השנה.

רחוב פנחס לבון, קרית ים. צילום: דורון גולן
רחוב פנחס לבון, קרית ים. צילום: דורון גולן

אולם, בישראל כמו בישראל, הקשר בין ההצהרות לבין הביצוע בפועל הוא מקרי לחלוטין כמו למשל פרוייקט המטרונית שהיה אמור להסתיים ב-2013 אולם במקרה הטוב יסתיים בשנה הבאה. כך גם ברחוב פנחס לבון. מבדיקה שנערכה השבוע על ידי "הד הקריות" עולה כי אין קשר בין השלט שתלתה העירייה לבין המציאות והעבודות עדיין רחוקות מלהסתיים.

הרחוב עדיין סגור לתנועה ובאזור העבודת נראו רק שלושה פועלים. על פני השטח שמוקף בגדר שחלקה פרוץ, מונחים מוטות פלדה, ערימות חול וציוד עבודה. על מנת להתגבר על המכשול שהציבה העירייה, הפכו חצרות הבניינים הסמוכים לכבישים שבהם נאלצים התושבים להשתמש על מנת להגיע לבתיהם תוך תימרון בין הולכי רגל.

מעיריית קרית ים נמסר השבוע: "מדובר בפרויקט לאומי של משרד השיכון המבוצע בידי  תאגיד המים של קריית מוצקין, "פלגי מוצקין" במטרה לתת פתרון תשתיתי אזורי לשורה של שכונות הנבנות בקריית ים, ביאליק ומוצקין. בסיום הפרויקט תשנה השכונה את פניה לחלוטין, כל הרחובות והמדרכות בה יעוצבו מחדש, גינות משחק חדשות לילדים יוקמו בה ותיסלל טיילת עד הים.

השלמת הפרויקט מתעכבת בשל שורה של תקלות שנתגלו תוך כדי העבודות וראש העירייה, דוד אבן צור, נועד בנושא הזה עם חברי ועד השכונה והתושבים. אבן צור אף בדק אפשרות להעניק לתושבי השכונה פתור מתשלום הארנונה כפיצוי על הנזקים הנגרמים להם ואולם משרד הפנים לא אישר את הבקשה. במקביל פנה אבן צור לקבלן המבצע בדרישה לתשלום פיצוי לתושבים על הפגיעה בהם ובכל מקרה קיבל ראש העיר התחייבות לסיום העבודות עד חודש ינואר הקרוב".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות