fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריות: אסיר מנהל מגעים בתמורה למידע על החייל גיא חבר

גיא חבר נעדר מחודש אוגוסט 1977. אסיר מהאזור מנהל זה קרוב לשנה משא ומתן עם משרד המשפטים, לקיצור עונש המאסר, בתמורה למידע על גופתו של החייל הנעדר גיא חבר
גיא חבר
גיא חבר

אסיר מהאזור מנהל זה קרוב לשנה משא ומתן עם משרד המשפטים, לקיצור עונש המאסר, בתמורה למידע על גופתו של החייל הנעדר גיא חבר. האסיר,  בן 46 מרצה שני עונשי מאסר עולם על שני מקרי רצח, פנה לפני כשנה למשרד המשפטים וטען כי בידיו מידע על החייל הנעדר

חבר, חייל צהל נעדר מאז 17 אוגוסט 1997. נראה לאחרונה ברמת הגולן סמוך לגבול הסורי לבוש מדים מצויד בנשקו האישי, דיסקית ותעודת שבוי. לאחר שהחיפושים באזור לא העלו דבר החלה פעילות דיפלומטית מחוץ למדינת ישראל לסייע בהשגת מידע אודות הימצאו של גיא בסוריה. 

האסיר דורש שחרור מידי

עו"ד ציון שמעון
מידע חשוב. עו"ד ציון שמעון (צילומים: אפרת פראנק)

אחרי שנה של דיונים בין הצדדים, שכר האסיר את עו"ד ציון שמעון. "נכנסתי לתמונה לפני חודשיים", סיפר השבוע עו"ד שמעון, "משרד המשפטים הציע לאסיר קיצור משמעותי תקופת העונש, אבל לא הסכמנו. אנחנו רוצים שחרור מידי שלו ושל אסיר נוסף שגם יושב מאסר עולם".

לדברי עו"ד שמעון, האסיר מודע לעובדה שהמידע שבידיו הוא מידע חשוב, שיכול היה לתת לו יותר ממה שהוא מבקש. "הוא חכם והוא מבין שהמידע יכול להוביל לשחרור של אגף שלם מבית הכלא, אבל למרות זאת הוא מעוניין בשחרורו ובשחרור אסיר נוסף, אף הוא מרצה מאסר עולם, עימו הוא בקשרי חברות. הרי שחררו מאות אסירים פלסטינים, ללא תמורה".

לדברי עו"ד שמעון, האסיר שמרצה את עונשו בבית כלא בצפון הארץ, מתכוון להוביל את כוחות המשטרה למקום הימצאות גופתו של חבר. "הוא מוכן להתחייב שאם המידע שלו לא נכון, לא יהיו חייבים לו כלום והוא יוחזר לכלא. הוא רוצה לצאת בליווי משטרתי הדוק למקום ולחזור לכלא, אם ימצאו את הגופה, הוא דורש להשתחרר במידי".

עו"ד שמעון טוען, שלמרות תגובת משרד המשפטים, קיים סיכוי גבוה שהמדינה תסכים לדרישות האסיר, ותשחרר אותו ממאסר בתמורה למידע. "לדעתי, יש לזה סיכוי. המדינה צריכה להשתכנע שמדובר במשהו אמתי ואני חושב שהם כבר השתכנעו, אחרת לא היו מציעים לו קיצור משמעותי של העונש, שאומר שעוד מספר שנים הוא ישתחרר מהכלא. בינתיים לא הסכמנו להצעתם ואנו מחכים להצעה נוספת".

למרות הפרסומים, עדיין לא נשמעה תגובה ממשפחת חבר, שבמשך שנים עשתה מאמצים רבים כדי לנסות לאתר את בן המשפחה. חודש לפני ההיעלמותו היה עצור חבר ל-21 יום על כך שנרדם בשמירה. כחלק ממאמצי המשפחה לאתר את חבר, הציעה המשפחה פרס כספי של חצי מיליון שקלים לכל מי שיספק מידע ויביא לפתרון תעלומת היעלמותו. "לא שמעתי שום תגובה מהמשפחה, אני מאמין שבימים הקרובים יהיה להם מה להגיד", אמר עו"ד שמעון. "בינתיים, אנחנו מקווים שנעלה הילוך במשא ומתן כבר בימים הקרובים, שיבשיל לכדי חתימה על הסכם וכל הצדדים יצאו מרוצים".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "נוכח מחויבותה של המדינה לאיתור נעדרי צה"ל והשבתם, בחודשים האחרונים קוימו מגעים ראשוניים בין המדינה לבין באי כוחו של האסיר, במטרה לבחון את טיב המידע שלטענתו מצוי בידיו. מגעים אלו לא הבשילו לכדי דיון ענייני, בשל טעמים הנעוצים הן באסיר עצמו והן בטיב המידע".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות