fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורסם מכרז להעתקת מיכל האמוניה ממפרץ חיפה לנגב

הקמת מפעל האמוניה במישור רותם תייתר את הצורך ביבוא אמוניה לישראל ותביא לסגירתו של מיכל האמוניה במפרץ חיפה
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)
מיכל האמוניה במפרץ חיפה
מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)

כחלק מהמהלך לסגירת ופינוי מיכל האמוניה במפרץ חיפה, פורסם השבוע המכרז להקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ. המכרז עצמו פורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה והוא שיקבע אילו חברות יכולות להתמודד על הקמת המפעל.

בהליך זה יצטרכו החברות להציג נתונים אודות איתנות פיננסית מתאימה ואשר גייסו לצורך כך בעל טכנולוגיה לייצור אמוניה אשר הקים בעשור האחרון לפחות מפעל אחד לייצור אמוניה בהיקף של 150 אלף טון בשנה. בהליך נוסף יתמודדו החברות שנקבעו על הזכות לחכור קרקע מתאימה לצורך הקמת המפעל במישור רותם. הגוף הזוכה יוכל לייצר במפעל מוצרים נלווים כגון אוריאה, מתנול, מלמין ועוד. המגרש יוחכר לזוכה במכרז לתקופה של 49 שנים עם אופציה ל-49 שנים נוספות.

כחלק מהמהלך לסגירת ופינוי מיכל האמוניה במפרץ חיפה, פורסם השבוע המכרז להקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ. המכרז עצמו פורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה והוא שיקבע אילו חברות יכולות להתמודד על הקמת המפעל. בהליך זה יצטרכו החברות להציג נתונים אודות איתנות פיננסית מתאימה ואשר גייסו לצורך כך בעל טכנולוגיה לייצור אמוניה אשר הקים בעשור האחרון לפחות מפעל אחד לייצור אמוניה בהיקף של 150 אלף טון בשנה. בהליך נוסף יתמודדו החברות שנקבעו על הזכות לחכור קרקע מתאימה לצורך הקמת המפעל במישור רותם. הגוף הזוכה יוכל לייצר במפעל מוצרים נלווים כגון אוריאה, מתנול, מלמין ועוד. המגרש יוחכר לזוכה במכרז לתקופה של 49 שנים עם אופציה ל~49 שנים נוספות.

הקמת מפעל האמוניה במישור רותם תייתר את הצורך ביבוא אמוניה לישראל ותביא לסגירתו של מיכל האמוניה במפרץ חיפה. הקרקע במישור רותם נבחרה לאחר שנמצא כי שם נמצאים הצרכנים העיקריים המשתמשים באמוניה ובשל קרבתה למסדרון הגז הטבעי אשר הכרחי לתהליך הייצור. תנועת המשאיות המובילות אמוניה בכבישי ישראל אשר תופחת בעקבות הקמת המפעל, תמנע סיכון לנהגים ולסביבה במקרה של תאונה או התהפכות אשר תוביל לדליפת הגז. בנוסף, עצם העובדה שמדובר במתקן לייצור אמוניה ולא לאחסונה תפחית באופן משמעותי את הסיכון הנשקף ממתקן שכזה לעומת מיכל האמוניה בחיפה, שכן הכמויות אשר יהיו במפעל במישור רותם יהיו מינימאליות.

המפעל יידרש לספק, לכל הפחות, את כל צרכי השוק המקומי העומדים על 120 אלף טון בשנה נכון להיום. המפעל החדש יוקם במישור רותם לאחר שנמצא כי שם נמצאים הצרכנים העיקריים המשתמשים באמוניה ובשל קרבתו למסדרון הגז הטבעי אשר הכרחי לתהליך הייצור. תנועת המשאיות המובילות אמוניה בכבישי ישראל אשר תופחת בעקבות הקמת המפעל, תמנע סיכון לנהגים ולסביבה במקרה של תאונה או התהפכות אשר תוביל לדליפת הגזהקרקע במישור רותם נבחרה לאחר שנמצא כי שם נמצאים הצרכנים העיקריים המשתמשים באמוניה ובשל קרבתה למסדרון הגז הטבעי אשר הכרחי לתהליך הייצור. תנועת המשאיות המובילות אמוניה בכבישי ישראל אשר תופחת בעקבות הקמת המפעל, תמנע סיכון לנהגים ולסביבה במקרה של תאונה או התהפכות אשר תוביל לדליפת הגז. בנוסף, עצם העובדה שמדובר במתקן לייצור אמוניה ולא לאחסונה תפחית באופן משמעותי את הסיכון הנשקף ממתקן שכזה לעומת מיכל האמוניה בחיפה, שכן הכמויות אשר יהיו במפעל במישור רותם יהיו מינימאליות.

המפעל יידרש לספק, לכל הפחות, את כל צרכי השוק המקומי העומדים על 120 אלף טון בשנה נכון להיום. המפעל החדש יוקם במישור רותם לאחר שנמצא כי שם נמצאים הצרכנים העיקריים המשתמשים באמוניה ובשל קרבתו למסדרון הגז הטבעי אשר הכרחי לתהליך הייצור. תנועת המשאיות המובילות אמוניה בכבישי ישראל אשר תופחת בעקבות הקמת המפעל, תמנע סיכון לנהגים ולסביבה במקרה של תאונה או התהפכות אשר תוביל לדליפת הגז

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות