fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערנותו של רופא מנעה סכנת חיים

אדם שהגיע אל ד"ר בדראן חאתם בקרית הבריאות זבולון התלונן על כאבי צוואר. בבדיקות מקיפות התברר שאין מדובר בסתם צוואר תפוס
כאב הצוואר התברר כדלקת חמורה. ד"ר ויקטור חולמצקי וד"ר בדראן חאתם (צילום: דוברות כללית)

אל ד"ר בדראן חאתם, רופא פנימי במחלקה לאבחון דחוף של כללית בקרית הבריאות זבולון, הגיע אדם שהתלונן על כאבי גרון וחום. במהלך השיחה עימו, דיווח הנבדק, כי שבוע קודם לכן החל לסבול מכאבי צוואר, שבהמשך, התפתחו לכאבי גרון וחום. בבדיקה מצא הרופא גרון אדום עם תפליט – תמונה אופיינית לדלקת גרון חיידקית – טונסיליטיס. ספירת הדם שבוצעה במקום העידה גם היא על דלקת, עם ריבוי לויקוציטים – כדוריות לבנות. משטח גרון נשלח למעבדה ובמקביל, נוכח הנתונים שהעידו על דלקת, הוחל בטיפול אנטיביוטי והמטופל נשלח לביתו להמשך טיפול.

הרופא המשיך להיות מוטרד. כאבי הצוואר הדליקו אצלו נורות אדומות והתעורר אצלו חשד שהם הופיעו שלא על רקע צוואר תפוס. הרופא התקשר ביוזמתו למטופל וזימנו לבדיקה חוזרת. כדי לא להפחידו נימק זאת בכך שברצונו לבצע בדיקת דם נוספת.

כאב הצוואר התברר כדלקת חמורה. ד"ר ויקטור חולמצקי וד"ר בדראן חאתם (צילום: דוברות כללית)
כאב הצוואר התברר כדלקת חמורה. ד"ר ויקטור חולמצקי וד"ר בדראן חאתם (צילום: דוברות כללית)

בדיקת הדם הראתה דווקא שיפור קל, אך הרופא היה מודאג מהתופעה של כאב בצוואר ורצה לשלול בעיה אורתופדית. הוא יצר קשר עם ד"ר ויקטור חולמיצקי ממחלקת האורתופדיה בזבולון וביחד החליטו לבצע צילום צווארי. אז התברר, כי אכן אין בעיה אורתופדית, אך בצילום נראה עיבוי רקמות והתעורר חשד למורסה באחורי הלוע.

המטופל הופנה בדחיפות לבית החולים, שם בוצעה בדיקת  סי טי ואושש החשד: מורסה וזיהום צווארי חמור. החולה אושפז למשך ארבעה ימים וטופל באנטיביוטיקה תוך ורידית. הוא שוחרר לביתו במצב טוב, כשהרופאים בבית החולים מציינים כי ערנותו של רופא כללית באבחון דחוף מנעה נזק חמור בהרבה ואף סכנת חיים.

ד"ר בדראן חאתם: "מורסה המופיעה בגב הלוע היא יחסית נדירה. היא נפוצה בילדים ופחות במבוגרים. זהו זיהום חיידקי שמקורו בחלל האף, שקדים, סינוסים, אוזניים. קשה לזהות את התופעה בבדיקה פיזיקלית. הבדיקה הוודאית לאבחון מורסה מאחורי הלוע נעשית היא רק בסי טי  צוואר, כאשר צילום רנטגן מראה פחות מ-80 אחוז. אבחנה מוקדמת היא המפתח לטיפול. עיכוב באבחון ובמתן טיפול עלול להוביל לסיבוכים, כמו חסימת דרכי אוויר עד כדי חנק ומוות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות