fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכת תאונות העבודה באתרי בנייה בקריות

תאונת עבודה בקרית אתא. צילום: איחוד הצלה
תאונת עבודה בקרית אתא. צילום: איחוד הצלה

שורה של תאונות עבודה אירעו במהלך השבוע החולף בקריות ובסביבה כאשר החמורה שבהן אירעה באתר בנייה בקרית אתא כשפועל זר נפצע נפצע ממוט ברזל שחדר לירכו ושיפד אותו.

בשעות הבוקר התקבל דיווח במוקד של מד"א על פועל, 32, שנפל מגובה באתר בניה ברחוב שבטי ישראל בקרית אתא ומוט ברזל מפלח את ירכו. מכיוון שהתאונה התרחשה בקומה השמינית של הבניין הוזעקו למקום שני צוותי לוחמי אש בסיוע מנוף גבהים. לוחמי האש בראשותו של רב רשף מרזוק חמוד, ניסרו את מוט הברזל על מנת שיוכלו לפנות את הפצוע ובסיוע סולם הגבהים הורידו אותו ממפלס הקומה השמינית אל הקרקע שם זכה לטיפול מידי כונני איחוד הצלה ומד"א כשהוא בהכרה מלאה.

תאונת עבודה בקרית אתא. צילום: איחוד הצלה
תאונת עבודה בקרית אתא. צילום: איחוד הצלה

הפועל פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמוט הברזל עדיין נעוץ בירכו. למזלו המוט חדר את הירך מצד לצד ולא פגע באיברים חיוניים בבטן או בחזה. הוא הובא לחדר הלם כשהמוט, באורך של 80 סנטימטרים, אחרי שנוסר. הוא נותח והמוט נשלף בהצלחה מגופו וכעת הוא מתאושש במחלקה האורטופדית. מיד לאחר שהסתיים הניתוח הוכנס אל חדר הניתוחים פועל אחר בשנות ה 50 לחייו שנפל בצפון למכונת לישה ורגלו רוסקה. הוא עבר ניתוח מורכב לשחזור עצבים כלי דם ושרירים.

ביום רביעי השבוע, בשעות הבוקר, הוזעקו כוחות של מד"א לאתר בנייה בשדרות ירושלים בקרית מוצקין, בעקבות דיווח על פועל, 22, שנפל מגובה של כארבעה מטרים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלות בגפיים.

תאונות עבודה נוספות אירעו השבוע באתר בנייה ברחוב שיבת ציון בחיפה, לאחר שאחד הפועלים נפל מגובה של כארבעה מטרים ונפצע בינוני בגב ובגפיים. ברחוב הקידמה ביוקנעם עילית נפל עובד באתר בנייה מגובה של כשמונה מטרים וגם הוא פונה על ידי מד"א לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם במצב בינוני כשהוא סובל מפגיעות בבטן ובחזה. כל מקרי תאונות העבודה נחקרים על ידי המשטרה בשיתוף משרד העבודה.

תנופת הבנייה הביאה לעלייה חדה במספר העובדים שנפגעים במהלך העבודה ובמשרדי הממשלה מנסים לגבש תוכנית שתוביל לירידה במספר הנפגעים. הבעיה המרכזית היא מחסור חמור במפקחי בטיחות מטעם הרשויות שאינם יכולים להגיע לביקורות שוטפות באתרי הבנייה הרבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות